Groot Gezin
Vervoer
ELFAC
Rubriek:   Onderwerp: 

41. Advies gevraagd

Hallo mede groot gezinsrijders,

Wij hebben een gezin met 4 kinderen. Mijn man heeft via zijn werk recht op een laese-auto en privé vind ik een autootje (mits haalbaar) ook wel fijn. Momenteel rijden wij een Nissan Sunny van 1992 privé (te klein dus om met zn zessen in te rijden) en de lease-auto is een Renault Scenic van 1999 (ook eigenlijk te klein voor 6 personen in een gordel). In november moet de lease-auto vervangen worden.

Kan iemand ons advies geven over het volgende: Nemen we een grotere lease-auto en houden we de Nissan, of toch grotere auto privé en een klein autootje via de lease (restant laesebedrag wordt dan bruto uitgekeerd als salaris).

Alvast bedankt.

Reactie voor op de website?

41.1. Toyota picnic of Hyundai h200

Beste mensen,

wij hebben 4 kinderen en zijn echt aan een grote auto toe. We zijn altijd weg geweest van de picnic (het geld was er tot nu toe niet voor) maar twijfelen ook aan de h200 van hyundai. We rijden automaat en willen niet meer uitgeven dan zo'n € 15.000,00. Wie kan mij de vergelijkingen geven van de kosten voor de wegenbelasting en verzekeringen. Kan iemand mij ook de ervaringen vertellen van deze twee wagens. De h200 zou ik nog eventueel nieuw kunnen kopen, picnic niet.

Alvast bedankt, groetjes Leo en Riek

Reactie voor op de website?

41.2. Weer een Nissan misschien?

Hallo,

Nu je toch al een Nissan bezit, en als je er tevreden over bent, kan je eens de Nissan Serena uitproberen! Het is een busje, voor 7-8 personen. Ik ben zéér tevreden over mijn busje! Voor informatie over deze MPV kun je me altijd een mailtje sturen.

Reactie voor op de website?

41.3. H100 ruim en niet zo traag

Ik heb ruim 6 jaar nu een H100 met dubbele cabine (later ingebouwd door een cabinebouwer). Ik heb er mee geforensd en ben er 6 jaar mee op vakantie geweest. Met volle bepakking en een vouwwagen er achter was in Frankrijk 130 km/p.u. geen enkel probleem (als je tenminste niet te veel op het motorlawaai let). Ook 140 ging prima en met gunstige wind was er ook wat meer uit te halen. Alleen een lange helling op geeft problemen, maar in z'n 3e is dan doorgaans nog zo'n 80 km/p.u. te halen. Het is me ooit één keer op de snelweg overkomen dat 'ie terug moest naar z'n 2.

In de afgelopen 6 jaren heb ik er zo'n 130.000 km mee gereden waaronder in de vakanties in één ruk terug vanuit de Pyreneeën en vanuit de punt van Bretagne.

In het eerste jaar pech mee gehad door een vooraan gebroken uitlaat (garantie) en later nog een keer door een fout gemonteerd oliefilter (net nieuwe filter weer vervangen). Verder geen echt bijzondere onkosten. Het heerlijkste van alles: je hoeft niet in te pakken, maar gewoon de boel erin gooien en klaar. In het voorjaar wel weg geweest met 6 fietsen er in plus bagage voor een vakantie in Nederland, terwijl je daarnaast dus nog je volledige 6 zitplaatsen vrij houdt. Verder heb ik voor de kinderen achterin nog een tafel gemaakt waaraan ze spelletjes kunnen doen of kleuren o.i.d. Manouvreren met de H100 vind ik een peuleschil. De wielen kunnen namelijk zó scherp draaien dat parkeren mogelijk is met maar weinig centimeters vóór en achter de auto.

(Helaas gaat 'ie na trouwe dienst nu de deur uit. Ik ben gevallen voor een jeugdliefde: een CX.)

JvdK

Reactie voor op de website?

41.4. H100, de snelheid en baanvastigheid

Geachte Heer, Mevrouw

Ik kan U alleen maar aanraden een H100 te kopen. Ik rijd nu reeds 3 jaar met een witte H100, het type bedrijfsvoertuig. Ik heb deze tweedehands gekocht. Hij was toen net 3.5 jaar geworden en had reeds 60.000 km op de teller staan. Toen ik hem net gekocht had, van een oudere persoon, reed hij net 120 km/h. Maar nu 3 jaar later en een dikke 200.000 km op de teller, kan ik maar een ding zeggen: hij wil maar niet stuk gaan. En kan ik gemakkelijk in België opde autosnelweg een snelheid halen van ongeveer 140 km/h. Hetgeen in het apenland van België natuurlijk al 20 km/h teveel is.

Maar men moet natuurlijk niet rond de pot draaien als men op het vlak komt van windgevoeligheid. Elk type wagen of bedrijfsvoertuig van deze hoogte is altijd gevoelig aan zijwind. Maar wees gerust je blijft steeds op uw vier wielen.

En de schrik om een caravan te trekken moet je al zeker niet hebben. Aan mijn wit H100tje hangt er regelmatig een dubbelasser. En ik haal met een beladen laadruimte en aanhangwagen nog altijd gemakkelijk 110-120 km/h. Dan spreek ik natuurlijk wel met een dikke 2 ton achteraan en een kleine 800 kg in de laadruimte. Het enige waar je wel op moet letten als je zo geladen bant, is dat je de nodige tijd nodig hebt voor je aan die snelheid komt. Maar eens de snelheid bereikt, dan blijft hij bollen.

En om uw vrouw wat moed in te spreken. mijn vrouw was vroeger geen 100% tegen een H100, maar 1000% tegen. Vooral voor het feit:hoe parkeer ik zo iets. Maar nu na zo veel km rijdt zij al even vlot met de H100 als met haar eigen auto. Zelfs zo goed dat ze al vaker de H100 neemt. Er kan namelijk meer in als ze gaat gaan winkelen, begrijp je.

Het enige jammere vind mijn vrouw dat onze H100 geen dubbele cabine heeft. Maar in mijn oogpunt, als kleine zelfstandige, zal ik nooit zo nog een sterk werkbeestje kunnen vinden. Winter of zomer, hij heeft mij nog nooit laten staan.

Met vriendelijke groet Jimmy & ilse

Reactie voor op de website?

41.5. Voordeel van de H200

Voordeel van de H200 is zijn grijs kenteken status, wat hem in de wegenbelasting op E 25 per maand brengt. De ruimte is oneindig en het rijcomfort perfect. Wij rijden H200 met veel plezier en de achterbank is niet zozeer krap, maar meer een rechte rugleuning en dat is zeker wennen maar absoluut geen minpunt!

Allen

Reactie voor op de website?

41.6. Busjes zijn niet snel...

Een busje kan je natuurlijk niet vergelijken met een turbodiesel (bij de nieuwe zijn dat wel al het geval). Ik heb al veel verhalen gelezen over mensen die met hun busje naar het buitenland trekken, en tot mijn veronderstelling hebben diegenen met een nieuw busje met turbodiesel meer pech dan de echte oude diesels. Zoals de H100, maar ook de oude versie van de Nissan Serena(c23). Toevallig heb ik er zo één :o)

Mijn Nissan heeft een 2.0 diesel SLX. Bij aankoop reed ie 130km/u en had (hou je vast) 30 seconden nodig om aan 100 te komen. Nu is hij 9 jaar oud, de enige kosten die ik had waren de remmen, en de elektrisch bediende ruiten die het 2 keer begaven. Zijn prestaties zijn na die jaren ook verbeterd: topsnelheid is nu 145km/u en heeft 25sec. om de 100 te halen.

Ik trek er elk jaar mee naar het buitenland, meestal naar de bergen met een volgeladen koffer, de fietsen (achter) en 4 personen erin (750kg). Dat brengt soms wel problemen omdat ik dan om lange hellingen moet terugschakelen in 4 en soms ook terug in 3. 2 jaar geleden was ik een enorme helling tegengekomen: aan de voet reed ik 130 en toen ik boven was 60.

Ik ben nog van plan om de volgende keer een motorbootje mee te pakken. ik heb nu toch het volste vertrouwen in mijn diesel.

Mark

Reactie voor op de website?

41.7. Kwaliteit Vito

Ik ben de eerste eigenaar van een Vito 110D. De auto is van 10-1999 en heeft 80.000 op de teller met zeer rustig rijgedrag (staat nog op de eerste banden). Het afgelopen jaar heb ik voor € 5700,- onkosten gehad: ABS-pomp, aandrijfassen, koppakking en nog een aantal kleiner ongerief. Ik weet dat er een aantal mensen probleemloos mee rijdt, maar bedenk dat er velen zijn zoals ik. De auto is mooi, hij rijdt fijn, de naam wekt vertrouwen maar je moet grote financiele reserves aanleggen wil je er mee kunnen rijden. Ik wil de bus nu echt kwijt maar de inruilprijs valt erg tegen. De handel is op de hoogte van de problemen. In totaal heeft de auto mij nu ruim € 19.000,- gekost in vier jaar! Hiervoor heb ik tien jaar een Volkswagen T4 gehad zonder een schroefje te vervangen. Ik slik mijn verlies en koop een nieuwe T5 en hoop op betere jaren.

Holtere

Reactie voor op de website?

41.8. Fiat Multipla

Voor het veilig vervoer van vier kinderen vinden wij de Fiat Multipla ideaal. De oudste drie zitten op een eigen stoel achterin en hebben genoeg beenruimte. De jongste zit lekker op een stoelverhoger op de derde stoel tussen pappa en mamma in.

In tegenstelling tot de Opel Safira en de Toyota Picnic is de bagageruimte ruim en afgesloten.

Dianne

Reactie voor op de website?

41.9. Vervoersvraag

Hallo,

Wij verwachten binnenkort ons derde kindje. We rijden in een Opel Zafira van 1999. We hebben twee stoeltjes van Romer King en zouden graag onze oudste zoon in een stoeltje tussenin op de achterbank willen plaatsen. Echter zit daar geen driepuntsgordel. Hoe kunnen we dit evt. oplossen? Hopelijk heeft iemand een idee, ook voor het type stoeltje of dat het evt. mogelijk is in het midden ook een driepuntsgordel te plaatsen.

Tips zijn welkom!

Groeten Marjon!

Reactie voor op de website?

41.10. Een kind op de achterste stoelen?

Hallo marjon,

Waarom zetten jullie niet een van de kindjes op een van de achterste stoelen? Dat deden wij ook, ze waren toen tot 1-3-5 jaar. (Daarna hebben wij hem verkocht) Dus op de achterbank 2 kindjes aan beide kanten van het raam 1 kindje, en daarachter op een van de klapstoeltjes het andere kindje. Vervolgens heb je nog genoeg ruimte over om een 2- lingwagen, of tandem wagen mee te nemen.

Groetjes, Marieke

Reactie voor op de website?

41.11. Reactie vervoersvraag

Hallo Marjon,

ook wij hebben drie kinderen en een opel zafira uit 1999. Wij hebben de twee jongsten op de achterbank, elk bij een raam, en de oudste van net 4 jaar achterin op een klapstoel. Dit werkt perfect en het lijkt me goedkoper dan een nieuwe gordel laten plaatsen.

Muis

Reactie voor op de website?

41.12. 3 kinderen volvo v40?

Wij verwachten straks ons derde kindje en we zitten dan met een klein probleem. Hoe vervoeren we ze alledrie veilig achterin. Onze oudste net 3 jaar kan dan misschien wel op een stoel verhoger met rugleuning maar gaat dat dan passen met maxi-cosi erbij. Heeft iemand hier ervaring mee? Want we vinden deze auto erg lekker rijden.

Beide kinderen zitten nu in een stoel van römer king, volgens mij brede stoelen.

Groetjes Marlies.

Reactie voor op de website?

41.13. Kinderen in auto

Onze dochter heeft 3 kinderen waarvan een een tweeling de oudste van 4 zit middin als er geen drieputs gordel zit dan bond ze de stoel met een riem om de achterluning en dan naar achter vast. Dat ging heel goed ze heeft nu een Opel astra station . Groet H de Jong

Reactie voor op de website?

41.14. 8persoons volkswagen Sharan?

Hallo,

Wij hebben een vraag we hebben een Sharan met 7 stoelen nu is mijn vraag:

Weet iemand of de 2 achterstoelen vervangen kunnen worden voor een bank en waar we dit zouden kunnen realiseren? De auto is van '96

alvast bedankt

Reactie voor op de website?

41.15. Espace of Grand Espace of Alhambra

Beste lezer,

Binnenkort bestaat ons gezin uit 6 personen. Al geruime tijd zijn wij bezig met een nieuwe auto iedereen een ruime goede zitplaats te kunnen bieden.

Wij gingen er van uit dat we echt een Renault Grand Espace (model 2003 - 2006) nodig hadden. Zo zouden we ook genoeg ruimte hebben voor o.a. de dubbele kinderwagen. Wie heeft evaring met deze auto? Is een gewone Espace ook niet voldoende? OF een Seat Alhambra?

Please let us know! Alvast bedankt.

Grt, Martijn

Reactie voor op de website?

41.16. Grande Espace

Hoi Martijn,

Wij zijn sinds kort de bestuurders van een grande espace en die bevalt ons echt super. Er kunnen in totaal 7 personen in en de laadruimte achter is helemaal geweldig. Mede doordat de achterbak geen drempel heeft kan je er zo van alles inschuiven. Zelfs de kinderwagen hoeft niet kleiner gemaakt te worden, we zetten 'em zo achter er bij in. Ook de geintergreerde zonneschermen zijn super handig.

We waren er gisteren weer op uit en hadden het er nog over dat dit echt een aanrader is voor iedereen, de auto heeft alles. De Alhambra kan bijna niet zo makkelijk zijn. Waar we wel aan moesten wennen is het enorme dashboard, maar ook daar hebben we geen moeite meer mee. Ik zou zeggen ga met beide een proefritje maken.

Succes met de keuze!
Groeten Dide

Reactie voor op de website?

41.17. Seat alahmbra yes

Hoi,

Ons gezin bestaat uit 7 personen, en wij hebben een seat, de dubbele kinderwagen kon er prima opgevouwen in, en toen we met zijn zessen waren zelfs uitgevouwen. Ik vind het een supergemakkelijke auto, ruimte zat en zuinig! Succes met je beslissing.

gr, Monique

Reactie voor op de website?

41.18. Extra (heup)gordel toyota aygo

Beste lezer,

Sinds kort heb ik een Toyota Aygo, klein maar groot genoeg voor mij alleen. Superautootje trouwens. Achterin zitten 2 gordels. Per 1 mei 2008 zou ik volgens de nieuwe regelgeving achter in de auto niet meer dan 2 personen mogen vervoeren. Ik krijg in juni 4 logees uit Indonesie. Vader, moeder en 2 jongetjes van 9 en 4 jaar. Ik heb dus een probleem. 1 gordel te weinig. Omdat de moeder en de jongens zo tenger zijn zouden ze alledrie wel op mijn achterbank kunnen zitten.

Ik dacht (via de officiele dealer)1 extra heupgordel te laten plaatsen. Mijn garage wil dat niet doen, mag officieel blijkbaar niet. Heeft iemand ervaring met bijplaatsing van 1 (heup)gordel (via officiele weg). Voor uw advies houd ik me gaarne aanbevolen. Uiteraard wil ik me aan de regels houden en ook geen bekeuringen willen riskeren. Bij geen oplossing zal ik helaas een 5 persoons auto moeten huren.

Bij voorbaat dank voor uw reactie/advies,
Groet Thea

Reactie voor op de website?

41.19. 3e bankje achterstevoren

Wij zijn op zoek naar ervaringen met een 3e bankje wat achterstevoren gemonteerd is in de kofferbak, zoals je bijvoorbeeld kunt vinden in oude, grote volvo's. Wij denken er aan zo'n volvo te kopen. Wie wil ons zijn ervaring vertellen?

Gr, Sandra mv4

Reactie voor op de website?

41.20. 3de bankje

Wij hebben een derde bankje in onze renault laguna en het bevalt ons uitstekend met onze 5 kids. Ik heb wel ergens gelezen dat zo'n derde bankje tot 1.35 m gebruikt mag worden.

Groetjes Bianca

Reactie voor op de website?

41.21. 3e bankje achterstevoren

Als kind (uit een gezin met 5 kinderen) heb ik op zo'n achterbankje gezeten. Dat beviel prima, vooral de reacties van de overige weggebruikers waren veelal komisch. Nadeel was wel het gebrek aan beenruimte, alleen kleine kinderen zullen echt comfortabel op zo'n bankje zitten.

Het is de vraag of zo'n bankje qua veiligheid aan te bevelen valt, mede omdat zulke bankjes vaak niet van origine in de auto horen. Nu ben ik geen veiligheidsspecialist, maar ik zou toch zeker nagaan of dat de auto gekeurd en wel veilig bevonden is voor over te gaan tot een koop.

Groet, groet, Pepijn

Reactie voor op de website?

41.22. 3de bankje

Hoi,

Wij gebruiken al ruim 3 jaar een derde bankje achterstevoren in onze ford mondeo station. Het bankje wat wij erin hebben laten plaatsen komt uit een oude renault nevada. Sinds gisteren (nee geen grap) zijn deze bankjes gelegaliseerd zie o.a. de website van verkeer en waterstaat. Wel geldt dat er geen kinderen boven de 1.35 op mogen zitten.

Voor ons gezin was het financieel gezien DE oplossing; ook voor de toekomst zullen we het bankje nog veel gaan gebruiken omdat binnen nu en twee weken nummer 5&6 zich zullen aankondigen.

Ondertussen gaan we op ons gemak op zoek naar een 8-zitter.
Simone mama van vier en zwanger van 5&6

Reactie voor op de website?

41.23. 3e bankje achterstevoren

Zover ik kan vinden is het bankje bij de volvo een optie vanuit de fabriek geweest, dus van origine kan het erin. Ik denk qua veiligheid niet eens verkeerd is, kijk maar naar wat er gebeurd als je botst. Voor grote kinderen/mensen zal het idd niet comfortabel zitten. Maar ze zijn allemaal nog klein hier.

Bedankt voor de reacties!
Sandra, mv 4

Reactie voor op de website?

41.24. Bankje in Volvo V70

Hallo,

Voor kleine kinderen is dit een prima oplossing. Voor grotere zeker niet omdat het hoogte verschil tussen bovenkant zitting en de vloer slechts 15 cm is. Verder is het in Nederland zo dat je beneden de 1,35 op een stoelverhoger moet zitten. Dit past niet altijd.

Wij hebben tot nu toe met 4 kinderen in de auto gereden zonder stoelverhogers. We vinden het teveel schuiven, zeker op zo'n achterste bankje. Ze zitten dan wel erg dicht met hun hoofd bij het plafond.

We zijn nu aan het uitzien, door verandering van werkkring, naar een andere auto. Onze 4 kinderen zijn nu 7 - 16 jaar. Waarschijnlijk wordt het een Kia Carens, want een grote bus als Seat Alhambra of aanverwanten vinden we veel te zwaar in de wegenbelasting en verzekering. Overigens komt het natuurlijk steeds minder voor dat we allemaal tegelijk ergens heen gaan en vaak gaat de vriendin van de oudste ook al mee, dus heb je 7 plaatsen nodig.

Succes ermee.

Groet, Hanneke

Reactie voor op de website?

41.25. Chrysler Grand Voyager

Wij zijn nu in verwachting van een derde kindje. Wij hebben als schippersgezin een grote auto nodig. Onze ervaring met de Chrysler Grand voyager is fantastisch. Een zee van ruimte! We hebben regelmatig "extra" kinderen erbij gehad in deze auto. 5 Kinderen, kinderwagen, boodschappen voor 2 weken voor 5 volwassenen en 2 kinderen. En zelfs dan nog ruimte overhouden. Is echt een aanrader als je 4 of 5 kinderen hebt. Wij stappen in november ook over naar de nieuwere versie ervan. Die is nog ruimer.

groetjes, Chantal

Reactie voor op de website?

41.26. 3 zitjes achterbank Espace

Wij verwachten onze derde en zijn op zoek naar een auto waar makkelijk 2 zitjes en een maxicosi op de achterbank kunnen (incl flink wat opbergruimte). We hebben al zitten kijken naar een Espace uit 2000-2002, maar weet iemand toevallig of de middelste stoel in die auto een volledige gordel heeft? Volgens mij is een heupgordel niet voldoende om een zitje vast te zetten.

Groeten, Martijn

Reactie voor op de website?

41.27. Nieuwe 8 persoons auto

Reactie op Advies gevraagd

Ik ben op zoek naar een nieuwe 8 persoons peronene auto dit moet dan ook een diesel zijn en automaat. Wie weet welke auto's hiervoor in aanmerking komen?

de veer

U kunt reageren via onderstaand formulier, of via (wel even vermelden (1) waar u op reageert, en (2) de titel van uw bijdrage!). Uw reactie wordt dan op de website geplaatst.

Vragen, aanbiedingen en oproepen worden alleen geplaatst indien een geldig e-mail adres wordt ingevuld.

Uw naam:
Uw e-mail adres:
Titel van uw bijdrage:

Uw reactie:

Soms worden deze formulieren automatisch ingevuld door zogenaamde robots. Om te controleren dat u geen robot bent, vragen wij u de volgende som te maken: drie plus vijf is:. Het is voldoende het cijfer in te vullen.

Advies gevraagd

  1. Toyota picnic of Hyundai h200
  2. Weer een Nissan misschien?
  3. H100 ruim en niet zo traag
  4. H100, de snelheid en baanvastigheid
  5. Voordeel van de H200
  6. Busjes zijn niet snel...
  7. Kwaliteit Vito
  8. Fiat Multipla
  9. Vervoersvraag
  10. Een kind op de achterste stoelen?
  11. Reactie vervoersvraag
  12. 3 kinderen volvo v40?
  13. Kinderen in auto
  14. 8persoons volkswagen Sharan?
  15. Espace of Grand Espace of Alhambra
  16. Grande Espace
  17. Seat alahmbra yes
  18. Extra (heup)gordel toyota aygo
  19. 3e bankje achterstevoren
  20. 3de bankje
  21. 3e bankje achterstevoren
  22. 3de bankje
  23. 3e bankje achterstevoren
  24. Bankje in Volvo V70
  25. Chrysler Grand Voyager
  26. 3 zitjes achterbank Espace
  27. Nieuwe 8 persoons auto

Niets van deze site mag worden overgenomen zonder onze uitdrukkelijke toestemming. WeCo Web Technology
Voor vragen en opmerkingen kunt u direct contact opnemen met , of via het reactieformulier.