Groot Gezin
Vervoer
ELFAC
Rubriek:   Onderwerp: 

51. Renault Trafic/Opel Vivaro dubbel cabine

Wie heeft ervaring met de de Renault Trafic/Opel Vivaro dubbele cabine? Hoe geschikt is dit model geschikt voor 6 personen? Hoe comfortabel is deze auto? Is dit motorisch gezien een goede keuze?

Bart

Reactie voor op de website?

51.1. Ervaring van 15.000km met een Vivaro L2

Hallo Bart

Wij rijden al 15.000km met een verlengde Opel Vivaro met dubbele cabine en ik moet zeggen dat dit erg goed bevalt. Wij zijn er mee op vakantie geweest en alles past erin twee fietsen voor volwassenen zonder de wielen eruit, grote bungalow tent, weber barbeque en verder alle benodigde. Hiermee wil ik aangeven dat het reiscomfort met een belading van ongeveer 900 kilo op de weg geen problemen geeft en op de camping ook nog alle comfort biedt omdat gewoon de meest rare spullen mee kunnen. De kruissnelheid van ons ligt gemiddeld op de 150 km/pu en dit is top, been ruimte is achter zeer goed, voor twee losse stoelen.

Wij hebben nog geen negatieve dingen kunnen ontdekken, wel hebben wij de bus laten tunen omdat wij 100pk toch voor het hoge gewicht van de bus te weinig vonden. Als je er een wilt kopen kies dan voor de 2.5 liter uitvoering die doet het net even wat gemakkelijker allemaal. Een aanrader dus, en betrekkelijk goedkoop rijden.

Patrick

Reactie voor op de website?

51.2. Trafic, Vivaro, Primastar

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik deze drie dezelfde bussen mag verkopen. Ik rij zelf ook in deze bus (renault trafic) en de 2.5 136 pk wordt mijn derde bus. Als je deze bus moet vergelijken met andere bussen dan is deze samen met de lange vw en de lange toyota het ruimst. Alleen dit type is stukken goedkoper en heeft nog meer voordelen dan alleen de prijs. De zittingen van de stoelen zijn gewoon goed. Hij is stil snel en zuinig. Er is op dit moment geen andere bus te koop die dezelfde prijs kwaliteits verhouding heeft.

Zoekt u een bus kijk dan naar de Renault trafic, opel vivaro of de nissan primastar. Deze bussen zijn motorisch gelijk aan elkaar. Renault is de bedenker en maker van deze bus is daarom ook het goedkoopst. Heeft standaard de meeste opties zoals abs, centrale deurvergrendeling, kunstof bescherming zijwanden enz. Scheelt in prijs rond de 500 euro ex btw. opel en nissan mogen ze ook verkopen.

Groet

Reactie voor op de website?

51.3. Mijn ervaringen met een opel vivaro

Mijn eerste ervaring was een fotoafbeelding > een plaatje. Zeker in vergelijking met zo'n saaie vw-transporter. De goede inruilprijs en een goede test deden mij besluiten mijn eerste vivaro aan te schaffen. Het is tevens mijn laatste! De mankementen die ik aan deze wagen gehad heb zijn niet te beschrijven. Mijn rijstijl is erg rustig dus daar ligt het niet aan. De volgende gebreken heb ik in 2 jaar tijd en 60.000 km gehad

- geen compressie > wagen naar garage gesleept
- lekkend waterreservoir
- vervanging fuseekogel
- vervanging synchromess ringen + 3e versnelling
- lekkende brandstofleiding

Noud

Reactie voor op de website?

51.4. Ervaring met Opel Vivaro

De Vivaro is een mooie wagen, wij hebben de dubbele cabine uitvoering. 2.5DTI met zo'n 135PK. Bevalt ons zeer goed, ongelooflijk stille dieselmotor. De 6 versnellingen zijn zeer fijn. Als je 140 rijdt merk je dat totaal niet, goede wegligging, ook met gewicht in laadruim en/of aanhanger. Totaal geen problemen en rijdt zuinig.

Wel moet ik zeggen dat de dubbele cabine van Ford het mooiste blijft (cool edition) maar dat de wegligging en comfort bij hogere snelwegsnelheden bij de Opel echt beter zijn. Kortom een en al lof voor de Vivaro (en goede service bij de garage).

Visser

Reactie voor op de website?

51.5. Opel Vivaro ervaringen

Ik rijd reeds anderhalf jaar met een opel vivaro dti 100 pk. Niets dan lof tot nu toe. Zelf heb ik 2 kindjes en dat gaat tot op heden zeer goed. Wel als de oudste in de maxi priori achter de bestuurder zit dan kan deze niet volledig in slaapstand anders zitten zijn voeten klem. Mijn stoel staat dan wel max naar achter. Wij hebben niet de verlengde uitvoering. Dit parkeert toch weer net iets eenvoudiger bij de supermarkt. Ook op vakantie ben ik de pineut want ik ben de pakezel en mijn auto zit dan nokvol.

Met een cruise-snelheid van 140-150 zonder probleem met een verbruik van 1 op 12 (verbruik ligt altijd op zo'n 1 op 12 stad of snelweg).

Voor 6 personen is mijn uitvoering niet geschikt omdat ik een stoel heb ipv een bankje voorin. Het lijkt mij erg krap + je kunt niet meer tussens de 2 voorstoelen naar achter.

Kortom ideale reisauto voor een redelijke prijs. Vind zelf de opel het mooiste neusje hebben tov de renault en de nissan.

Succes met de evt aanschaf

Frank

Reactie voor op de website?

51.6. ervaring met Opel Vivaro

Ik rij nu een half jaar met een gebruikte Vivaro. De auto was 1 jaar toen we hem kochten. Het is de korte uitvoering met dubbele cabine, 100 pk (1.9 DTI). Het is een zeer prettige auto om mee te rijden. Het geluidsniveau is goed, voorstoelen zitten lekker (we hebben er ook armsteunen op laten zetten) en de wegligging is goed. Wij trekken er in de vakantie een caravan mee, gewicht 1100 kilo. De motor is hierbij sterker dan ik aanvankelijk dacht, maar toch laat ik de auto chippen naar 130 pk om net wat meer over te hebben. Qua vermogen en koppel wordt het dan vergelijkbaar met de 2.5 DTI.

De ruimte op de achterbank is redelijk. Voor kinderen geen probleem, maar de ruimte is voor volwassenen aan de krappe kant, maar voor ritjes binnen Nederland nog wel acceptabel. Als er volwassenen meegaan naar b.v. Zuid-Frankrijk zou ik de lange versie nemen. De korte is qua parkeren geen probleem, de afmetingen zijn vergelijkbaar met die van een Renault Espace.

De lengte achter het schot van de laadruimte is niet overdreven groot (ca. 1.5 meter) maar de laadruimte is wel ontzettend vierkant. Er kan dus heel erg veel in!

Kortom een prima auto! Als je eenmaal met zo'n busje rijdt vraag je je af waarom je het niet eerder hebt aangeschaft!

Rico

Reactie voor op de website?

51.7. Ervaring met vivaro

Ik ben nu in bezet van een vivaro 1.9 dti (100 pk.) korte uitvoering dubbele kabine. Voor kinderen is het achterin goed te doen, voor volwassenen is het ook wel te doen alleen moet je op een lange rit voor je passagiers wel een keertje vaker stoppen. Ik heb hem nu 15 maanden in bezit en hij heeft 40000 km gelopen. Bij ± 17000 km heb ik hem laten tunen naar 130 pk. Vooral het koppel kun je heel goed merken, heeft nu genoeg over en kan zeer goed met het verkeer meekomen. Gebruik is gemiddeld 1 op 12,5.

Alleen heeft er iemand ervaringen met de schuifdeur rails, deze zijn bij mij al 2 keer vervangen (bovenste en 1x de onderste, dit in verband met het loslaten van de lak in de bochten.) Het is op zich geen probleem maar hij is in de garantie.

Had dit al jaren eerder moeten doen alleen was de vivaro nog niet op de markt. Is trouwens niet voor niks VAN OF THE YEAR (2002 +2004)geworden.

Mark

Reactie voor op de website?

51.8. Iets minder juichend over vivaro

Ja, had ik dit stukje 6 weken geleden geschreven, dan was ik zeer lovend geweest. (Bj 2002, 29000km, 1.9dti: lekker rijden, practische gezinswagen, goed te combineren met m'n werk etc. etc.)

Nu, de eerste onderhoudsbeurt verder (gelukkig laten uitvoeren voor dat Opel Master Garantie-plan), alleen maar ellende. Inmiddels heb ik zes keer stilgestaan met een motor die plotseling uitvalt en alle lichtjes op het dashboard doet laten branden. Elke keer tussen de 50 en 100 meter na de start en steeds met koud weer. "Niet goed functionerend brandstofsysteem" is het antwoord. En inmiddels zijn de verstuivers en druksensor vervangen. U raadt het al: het probleem doet zich nog steeds voor. "typisch common rail" zeggen de deskundigen.

Heeft iemand dezelfde ervaringen en ook de goede oplossing?

Valentijn

Reactie voor op de website?

51.9. Tunen

Waar kan ik mijn 100 pk laten tunen en hoeveel vermogen krijgt hij dan en wat zijn de kosten? Rijdt hij nu ook zuiniger zoals de telegraaf schreef afgelopen week?

Sander

Reactie voor op de website?

51.10. Re: Tunen Opel Vivaro

Reactie voor Sander:

Ik heb vorige week mijn 100 pk Vivaro laten tunen, bij km-stand 42000. Het is een fors verschil, je merkt het vooral bij invoegen, hellingen en dergelijke. Ik heb het gedaan vanwege betere caravantrekeigenschappen en niet om er een racemobiel van te maken. Het vermogen is nu 130 pk, het koppel 300 Nm.

Voordat ik ging laten tunen heb ik een flink aantal chiptuners gebeld en gemaild. Sommigen geven een heel vaag antwoord op gerichte vragen, anderen reageren niet op mails. Het bedrijf waar ik het duidelijkst antwoord kreeg op m'n vragen was Wetterauer ( www.wetterauer.nl) en daar heb ik het ook uit laten voeren. Aangezien m'n auto nog in de fabrieksgarantie zit heb ik een motorgarantieverzekering afgesloten, "to be safe". De kosten zitten tegen de EUR 900.

Qua brandstofverbruik kan ik nog niks zinnigs zeggen. Men claimt dat bij gelijke rijstijl de auto zuiniger wordt. Maar je gaat onwillekeurig waarschijnlijk toch was sneller rijden. Ongechipt liep m'n auto 1:13 tot 1:13.5, dus ben benieuwd wat het gaat worden. Ik heb altijd het verbruik bijgehouden, dus over een tijdje kan ik hier een beter gefundeerd antwoord op geven.

Succes, Rico

Reactie voor op de website?

51.11. Chiptuning

Bij ons bedrijf kunt u uw auto laten chippen, 100 pk wordt 130 pk, kosten 499 euro. Op donderdag en vrijdag is er een afspraak te maken. Wij zitten in de omgeving Breda.

Reactie voor op de website?

51.12. Perfecte auto

Wij bezitten sinds december 2003, nieuw, een verlengde vivaro 19 dti, dubbele cabine, speciaal voor de honden gekocht, elektrische ventilatie in het dak laten monteren, parkeersensoren, getinte ramen. Wij hebben er nu ruim 5000 km mee gereden, tot zeer volle tevredenheid, alleen maar lof over deze auto. Alleen weet iemand of er in het dak direct boven de bestuurder een zonnedak geplaatst kan worden, kan je lekker open zetten met mooi weer. Ik heb hem trouwens gekocht bij "Lathouwers" in Helmond, fantastisch geholpen, echt aan te bevelen, heb je interesse zeg maar dat ik je gestuurd heb.

Dick

Reactie voor op de website?

51.13. Problemen met Vivaro

Over mijn vivaro ben ik absoluut niet tevreden. Hier komen de klachten al na 10.000km:
  1. Ik heb een 100pk diesel maardeze loopt op drie cilinders.
  2. er kan maar 25 liter in de brandstoftank in plaats van de 90 die in het boekje staan aan gegeven.
  3. elec. ramen werken niet
  4. richting aanwijzers doen het niet
  5. radio gaat soms in een keer luider
  6. radio stuurbediening doet het niet
  7. achterlicht zit los, dealer heeft dit gemaakt gwoon met een dikke laag kit.
  8. schijfdeur rubbers laten al voor de 3de keer los
> Bij de opel dealer nemen ze me absoluut niet serieus. Ze helpen me niet eens zeggen dan "daar heb je hem weer met zijn A-team busje" (mijn busje is zwart en heeft bullbars). Maar het A-team heeft tenminste een goede bus. Toen ik zei dat er maar 25 liter in de tank ging zeiden ze 'das toch genoeg'. Ik moet soms wel twee keer per dag tanken en dat kost me elke keer 1 euro aan administratiekosten.

Ik vind dit gewoon niet kunnenen als iemand hetzelfde probleeem heeft hoor ik het graag via email.

Reactie voor op de website?

51.14. Armleuningen voorzetels vivaro

Ik ben in het bezit van een opel vivaro 2.5 cdti. Ik zou graag willen weten waar ik armleuingen zou kunnen laten plaatsen voor mijn voorzetels want in België, waar ik woon, wordt de opel zonder armleuningen geleverd. Wie weet er een bedrijf die dat kan maken?

Reactie voor op de website?

51.15. Hoe kan het?

Waar heb je in hemelsnaam deze auto gekocht, zo zou ik me niet laten behandelen, hup de naam van de dealer op deze site, scheelt ze vast en zeker in de autoverkoop. Dan nog eens iets je hebt toch garantie, vast en zeker een rechtsbijstandverzekering, komop joh klap er tegen aan, laat ze een poepie ruiken, eis een nieuwe, maar doe iets.

Dick

Opmerking van de redactie: De redactie is zeer terughoudend met het plaatsen van namen op de website.

Reactie voor op de website?

51.16. Schakelproblemen met de Vivaro

Hallo,

Ik heb ook last van schakelproblemen met mijn vivaro, vooral bij het opschakelen van de 2e naar de 3e versnelling voel je de tandwielen bij een koude motor gewoon in elkaar vallen. Ook zit er een zagend geluid in de bak tijdens langzaam rijden in de lage versnellingen (b.v. op woonerven) wat is jou ervaring bij de dealer. Mijn dealer zegt dat het nu eenmaal een zogenaamd product eigenschap betreft. Maar toen ik de auto kocht was er niets aan de hand. De problemen zijn zo rond de 25.000 km ontstaan. Inmiddels heb ik er zo'n 37.000 km op zitten maar ik erger me dood aan die versnellingsbak. Graag een reactie........

Gerrit

Reactie voor op de website?

51.17. Chippen

Graag ervaring met chippen van opel vivaro 1.9 cdi 100pk of dito renault. Waar gedaan? merk? prijs? tevreden? problemen na plaatsing met afstelling motor? resultaten verbruik/gedrag (van de auto hé). Ik had er graag alles over geweten. Alvast bedankt

Johan

Reactie voor op de website?

51.18. Adres voor armleuningen

Kijk eens op www.bobtec.nl.

Peter

Reactie voor op de website?

51.19. Positief renault trafic

Bart,

We hebben nu sinds oktober 2003 25000 km gereden met een Renault trafic en zijn zeer tevreden. Het gaat om een trafic met een verlengde wielbasis. Door deze verlenging hebben de passagiers achterin 12 cm meer beenruimte en kunnen de fietsen voor 6 personen waarvan 1 kinderfiets met gemak achterin staan. Omdat we redelijk primitief kamperen kunnen ook alle kampeerspullen mee in de auto. 1 van de kinderen maakt gebruik van een rolstoel en die gaat zonder inklappen zo achter in de de bus. Het gaat hierbij om eem trafic 1.9 Dci dubbelcabine met 6 zitplaatsen.

gr.Jan

Reactie voor op de website?

51.20. Ervaring plots niet meer functioneren motor van de vivaro

Ik heb ook een dergelijk probleem gehad echter 1malig. Wat was er aan de hand. Er was een draad bij de turbo die strak stond, dus eigenlijk te kort was. Hierdoor ontstond er een kortsluiting op de plek waar de draad tegen het chassis schuurde. Dit alles vlgs. de monteur van Opel. Ik geloof hem maar want ik heb er geen verstand van.

gr. Jos

Reactie voor op de website?

51.21. Tip

www.bobtec.nl (Ervaringen gezocht met Renault Trafic/Opel Vivaro dubbel cabine)

Reactie voor op de website?

51.22. Versnellingsbak

Ik heb in februari 2003 mijn nieuwe Vivaro gekregen, en in de eerste week viel mij al een zagend geluid in de versnellingsbak op. Uiteraard heb ik dit gemeld bij de dealer in Etten-Leur. Ik had de auto na 3 maanden ook nog laten chippen, maar de garage vond dit niet erg.

Na 9 maanden heb ik er toch nog eens over geklaagd en er werd door de garage direct een nieuwe bak onder gemonteerd. De chip heb ik er uit laten halen. Na 2 weken was het geluid er weer. Het kon geen kwaad zeiden ze bij de garage. Ik heb de auto maar verkocht bij 30.000 km.

Anton

Reactie voor op de website?

51.23. 150.000 km in 22 maand Renault Trafic

Beste Bart,

Renault Trafic 1.9DCI 100pk dubbele cabine H1-L2 Terberg uitvoering. Ik heb voor de Trafic gekozen omdat het zitcomfort toch telt als je er veel mee rijd, zoals in mijn geval en moet zeggen dat dit prima bevalt. Rijcomfort is super goede wegligging weinig onderhoud en rijdt naar mijns inziens toch nog zuinig 1:12,7 terwijl ik toch ook best wel eens een zware voet heb en hem (haar)? toch nog wel eens naar de 165 km/u wil trappen. Voor 6 personen is het voorin toch wel een beetje aan de krappe kant dit vooral voor lange afstanden. Motorisch nog geen problemen gehad, weinig olieverbruik ± 1/4liter op 15.000km. Plus dat hij dan nog 1200kg mag laden terwijl dit bij andere merken hooguit tot zo'n 1000kg gaat. Mijn volgende is alweer besteld H1-L2 DC Terberg 2.5DCI 140pk . Veel succes met de aanschaf van.......

Patrick

Reactie voor op de website?

51.24. Caravan trekken B-rijbewijs

Aanhangwagen meer dan 750 kg In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen geldig Nederlands rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:
  1. de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;

  2. de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.
zie www.cbr.nl.

Johan

Reactie voor op de website?

51.25. Chippen

U kunt uw auto bij ons op maat laten chippen, dus naar uw wens. Voor vragen kunt u bellen 0314-362525 of www.Digicar.nl.

Reactie voor op de website?

51.26. Ervaringen met Opel Vivaro/Renault Trafic/Nissan Primastar

Wij zijn een ombouwbedrijf gespecialiseerd in het plaatsen van dubbel cabines in de Opel Vivaro en zijn aanverwante modellen. Voor de personen die tot aanschaf van deze automobielen willen overgaan, hebben wij de volgende tips!
  1. Kies indien mogelijk voor het zitcomfort van een L2 uitvoering. De tweede zitrij wordt dan verder naar achter geplaatst, wat de beenruimte ten goede komt.
  2. Indien u toch voor een L1 uitvoering gaat, kies dan voor een L1 Snoeks uitvoering. Deze geeft ca. 6cm meer comfortruimte dan zijn concurenten zoals b.v. Terberg.
  3. Houdt rekening met 4 nieuwe modellijnen dubbel cabines die vanaf 15-4-2005 geleverd gaan worden, en erg fraai gaan worden.
Met vriendelijke groet,


Raamsdonksveer

Reactie voor op de website?

51.27. Versnellingsbak

Ook ik heb problemen met mijn versnellingsbak deze maakt een ratelend geluid bij file rijden en vooral als er een caravan achter zit en is rumoerig in de hogere versnellingen. Dit probleem heb ik bij Opel Nederland neer gelegd en die komen met de uitkomst HET IS EEN PRODUCT EIGENSCHAP ik vraag nog: staat dat onder de P in het instructieboekje of waar kan ik diot vinden.

Het is helemaal geen product eigenschap maar een productie fout en dat geven ze wel niet met zoveel woorden maar de bak wordt wel gecontroleerd door de dealer of er slijpsel inzit en je krijgt andere olie ra ra product eigenschap. Ook heb ik vernomen dat GM of te wel Opel Duitsland bezig is met Renault om dit probleem te verhelpen als het goed is krijg ik in nov 2005 hier bericht over.

Reactie voor op de website?

51.28. Renault trafic gezien als personenauto door RDW

Hallo,

Wij hebben een Renault trafic gekocht op kenteken staat invalide vervoer. Daarnaast 2 andere stoelen De bus is verhoogd. Bij de RDW staat deze op het kenteken als personenauto?! Vandaar dat wij veel meer wegenbelasting betalen. Maar het is toch gewoon een bus, kan dit omgezet worden?

Groetjes Corine

Reactie voor op de website?

51.29. 9-persoons vivaro

Twee jaar rondgereden in een nieuwe Renault Trafic, de verlengde versie, 100 pk met zes zitplaatsen. Rijdt enorm fijn. Maar met inmiddels vijf kinderen paste dit niet meer. Toen maar op zoek gegaan naar een personenbus versie. Dus nu rijden wij sinds kort in een negen-persoons Opel Vivaro. Rij-eigenschappen zijn eigenlijk identiek. Kan prima onze caravan trekken en de kinderen kunnen nu weer een vriendje vanuit school meenemen. En geen geruzie meer achterin! Alleen zal ik straks toch wel stiekem die enorme laadbak achter missen!

Monique

Reactie voor op de website?

51.30. Opel Vivaro

Hallo allemaal, ik heb een vivaro van 1993 en heb momenteel nog maar 65000 km en mijn versnellingsbak is al naar de knoppen, en heb er altijd fantsoenlijk mee gereden. is dit normaal?

wel ik ben niet de enige met dit probleem ik ken er nog, en dan nog maar te zwijgen van een ocasie dat is niet normaal die prijzen 1000 euro voor een tweedehands en dan zit hij er nog niet in

mocht ik nog kiezen ik wist wel beter groetjes Marnic

Reactie voor op de website?

51.31. Versnellingsbak 46.30

Ook ik heb een Vivarobus van februari 2003 met 92.000 km op de teller. Ook daarvan is de versnellingsbak naar de vaantjes gegaan. Ook ik ben een rustige rijder. Heb de versnellingsbak uit elkaar gehaald en het blijkt dat de lagers naar de knoppen zijn. Bij de dealer hoef je niet aan te kloppen ook bij Opel Nederland wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Die lui hebben gewoon rotzooi van lagers gekocht. Het eerste wat men bij de garage zegt, daar moet een nieuwe versnellingsbak onder van ongeveer 3500 euro.

Als je weet dat de versnellingsbak in 2005 op 16 punten is verbeterd kan je nagaan wat voor rotzooi er in je auto is gebouwd. Daar betaal je dan een kapitaal voor. Daarom zal ik iedereen afraden om nog een Opel te kopen. Ik ben zo kwaad op dat bedrijf het zijn toch je eigen gespaarde centjes en daar hoop je dan een deugdelijk produkt voor te krijgen. Hopelijk staat er eens iemand op die tegen dit bedrijf een rechtszaak begint. In principe is er een ondeugdelijk produkt geleverd dat niet aan de verwachtingen voldoet.

Met vriendelijke Groeten

Jan Vermunt

Reactie voor op de website?

51.32. Ervaringen gezocht met renault trafic/opelvivaro dubbel cabine

Zelf van 2001 tot 2002 renault traffic gereden. Mijn reactie is dat het een prima bus is die lekker zit en rijdt. Maar als je geen zin hebt in ellende (dure rekeningen, stilstaan, plotseling afslaan vd motor versleten voordraagarmen na 7000 km, millieu kleppen die blijven hangen, olieleidingen die los komen, knoppen die er afvallen, kapotte versnellingsbakken en ga zo maar door) dan adviseur ik u te kopen een vw t4 oude model 1,9 md (dit omdat alle nieuwe motoren van vw 1.9 tdi oliedrinkers zijn. Veel plezier met de aanschaf van uw nieuwe bus

Groet arjan

Reactie voor op de website?

51.33. Ervaring Vivaro

Ik heb ruime ervaring met een opel vivaro 1.9 DTI dubbel cabine en het is een echte aanrader als het gaat om wegligging en comfort. Een beresterke motor en goede stoelen met veel ruimte. De auto is een goede keuze voor 5 a 6 personen. Wij zijn er met zijn vijven mee weg geweest naar Luxemburg/Duitsland en we hadden ruimte zat.

Verbruik diesel in de bergen lag zo rond de 1:11 maar daar zaten wel klimmetjes bij van rond de 12% dus dat mag dan wel. Motor is vrij stil. Minpuntje vind ik dat de ruitenwisser aan de bijrijderskant aan de korte kant is waardoor de bijrijder bij slecht weer niet veel ziet omdat zijn gedeelte niet goed droog is op ooghoogte.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Patrick

Reactie voor op de website?

51.34. Tunen

Hoi Patrick,

Ik heb mijn bus laten tunen bij Terlouw in Mijnsheerensland. Het is een specialistisch Garage bedrijf en zeer deskundig. Het tunen wordt daar nu ook gedaan voor particulieren en de prijs is redelijk. Is een aanrader. Pas op voor beunhazen. Bij Terlouw krijg je ook garantie..

Vr gr Jan

Reactie voor op de website?

51.35. Versnellingbak problemen trafic

Jan Vermunt heeft helemaal gelijk. Bij mijn trafic is na 100000 de bak gereviseerd, zonder coulance!! De lagers waren guis verrot, een bagger product, en dat voor 29.000 euri's!! Wat mag je verwachten?

r.scheur

Reactie voor op de website?

51.36. Ben van plan om een nieuwe trafic of vivaro te kopen

Meer om het uiterlijk en comfort denk ik, maar als ik zo de reacties lees zal ik toch maar eens verder op de markt kijken wat er te koop is? Of is het nieuwe model zo verbeterd, en je waar voor je geld krijgt?

Henk

Reactie voor op de website?

51.37. Overweeg een Vivaro aan te schaffen

De ideale auto zal wel nooit gebouwd worden, maar een testrit met de Vivaro komt qua comfort wel erg dicht bij de meest comfortabele reis- en werkwagen die ik ooit heb gehad een Chevrolet Van.

Het enige minpunt dat ik tijdens de testrit heb ervaren is het windgeruis. Dit is opvallend aanwezig, maar volgens de dealer heeft dit ook met de afsteling van de deuren te maken.

Kennen jullie dit probleem of is dit exemplarisch?

Menno

Reactie voor op de website?

51.38. Ervaring vivaro

Hallo Menno, grappig dat je een vivaro wilt kopen vandaag bij een dealer geweest en gereden in een 6 bak voor 9 personen. Wat wij te weten zijn gekomen over de vivaro is dat de versnellingsbakken slecht zijn van de 6 bakken en dat die tussen de 30000km en later in de soep kunnen draaien. Die bushalte.nl. verder was hij enorm sober van binnen het is namelijk een omgebouwde en geimporteerde bus, dus geen bekleding aan de zijwanden. Wat betreft het wind geruis, dit heb ik niet zo ervaren, hij reed prima. (wij hebben een gezin van 6 kids.)

gr sandy

Reactie voor op de website?

51.39. Ook v-bak problemen

Op dit moment is ook de v-bak van mijn traffic compleet defect. Het begon ongeveer bij 150.000 km en nu bij 190.000 km is hij defect. schakeld niet meer. Eerst een beetje zagen in 3 en 4 daarna steeds moeilijker in zijn achteruit, en nu helemaal niks meer.

Ik rij ongeveer 65.000 km per jaar op een rustige manier. Als zelfstandig ondernemer ben je erg zuinig op je materiaal. ik vind het triest dat deze wagens geen 200. 000 km kunnen halen zonder deze grote problemen. zit nu aan een kosten plaatje van ongeveer € 3000,- voor een ruilbak.

Guido

Reactie voor op de website?

51.40. Versnellingsbak Renault Trafic 2,5D

Ik ben inmiddels na anderhalf jaar en 110.000km toe aan mijn 5e versnellingsbak. Oorzaak niet bekend bij de dealer(van Rossum te L'stad). Het wordt wel netjes verholpen door het plaatsen van alweer een versnellingsbak. Maar wat nu als de garantie verlopen is?? dan kan je gewoon je (dure) auto weggooien, ongeveer maar E 30.000 als of het maar niets is...

Reactie voor op de website?

51.41. Versnellingen en etc

Heb nu sinds 2003 ook een opel vivaro aangekocht, vanaf het 2de jaar ahd ik al problemen met mijn stuurkolom, tot 2 maal toe. De beschermlaag van de deurgeleider is er al volledig af, en nu, net 4 maand uit garantie Versnellingsbak naar de knoppen. Dit kan toch niet dat een essentieel onderdeel van een wagen op zo korte tijd stuk is. Uitleg van de garage: "u heeft pech mijnheer" kostenplaatje: om en bij de 4000€

Eddy

Reactie voor op de website?

51.42. Schakelproblemen Vivaro

Ik rijd momenteel een Vivaro combi en deze is voor ons perfect! Hiervoor reden we in in Renault Traffic dc L2 ook perfect maar deze heb ik nieuw gekocht en tijdens 1e jaar kreeg ik een brief van Renault nederland met het verzoek om motor kostenloos te laten controleren op de versnellingsbak! Hier schijnen in sommige gevallen problemen mee te zijn! Misschien heb je er iets aan.

gr. Rene

Reactie voor op de website?

51.43. Ervaringen

Ik heb al veel over de problemen gelezen. Op deze site kun je ervaringen en ideeën uitwisselen vooral over vivaro nissan en renault.

Gek vond ik nu al dat de 1900 cdti niet meer wordt gemaakt voor opel nu is dat 2.0 diesel

harrie

Reactie voor op de website?

51.44. Slechte ervaring

Ben inmiddels al 3 jaar in het bezit van een renault traffic, en merk nu pas de gevolgen van 3 jaar intensief gebruik van deze ongelooflijk slechte auto. De auto trekt al sinds gedurende tijd geen worst meer uit een bord spinazie, en na herhaaldelijk de dealer te hebben opgezocht blijkt de motor echt van alles te mankeren. En dat terwijl de wagen bijna altijd op de snelweg rijdt, dus altijd een warme motor en zelden boven de 3000rpm geweest.

Geconstateerde defecten zijn:
Defecte ivr klep
Hierdoor turbo defect, met als gevolg hiervan motor schade.
Ook nog speling op het stuurgedeelte wat dan ook nog gedeeltelijk vervangen moet worden. Bij de allereerste apk keuring is de wagen herhaaldelijk afgekeurd, en dat terwijl de wagen pas 3 jaar oud is.

Het eerste jaar liep de auto echt wel goed en waren er relatief weinig problemen. Al vond ik wel dat voor een auto die 100 pk heeft de motor echt tam, zeker als je hievoor een VW transporter hebt gehad. Deze had 105 pk, maar trok als een lier als je het gaat vergelijken met de renault. Wel moet ik zeggen dat de auto mooi is afgewerkt, en ook het rijden is echt wel oke. Bij ons bedrijf rijden zeker nog een stuk of 40 traffics, en bijna allemaal hebben ze problemen. Van kapotte vernellings bakken tot motoren die het begeven. Kortom voor iedereen die een traffic wil aanschaffen, denk goed na. Er zijn betere bussen.

Rob

Reactie voor op de website?

51.45. Renault trafic spontaan in brand

ik zou willen reageren op 50.44

We kochten ook een renault trafic 1900 dci bj 2002/2003, dit bij een renault dealer. Toen we op reis waren in het zwarte woud, schoot de auto na een rit van 6 km spontaan in brand. De brand begon links vooraan. Eerst kwam op het dashboard stop, de wagen stopte vanzelf. En nog geen 7 minuten later was de wagen volledig uitgebrand. Ondanks de brandweer die vlug ter plaatste was. Vooraf was er geen enkel teken van brand of brandgeur merkbaar.

We deden al dikwijls ons verhaal. En kwamen zo reeds op 4 gelijklopende gevallen. allemaal renault trafic bj 2002/2003 1900dci die op dezelfde manier in brand schoten.

Dus koop zeker geen renault trafic. Moesten er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt laat het ons aub weten. , vermeld wel even in uw onderwerptitel renault trafic.

herman

Reactie voor op de website?

51.46. Aanschaf Opel of renault

Ben op jullie site terecht gekomen om wat testresultaten te bekijken.Wil zelf binnenkort een bus aanschaffen en zit nu erg in dubio. Zijn er al eigenaren van het nieuwste type renault/ opel/ nissan met de verlengde uitvoering 145pk? Graag zou ik van hun een mailtje krijgen met hun ervaring.

Groeten Mike

Reactie voor op de website?

51.47. Versnellingsbak

Een versnellingsbakervaring. De opel vivaro 1.9D nieuw gekocht in september 2002. Nu, 15 april 2007, bij 200.000 km, een overmatig mechanisch lawaai op het moment dat de auto in de 3e en 4e versnelling rijdt. Op het moment dat ik de koppeling intrap dan is het geluid weg. Ook in de 5 versnelling is alles weer rustig. Ook in de 1e en 2e versnelling nog weinig bijzonders te horen. De garage stelde een telefonische diagnose: Versnellingsbak kapot, remedie: Een ruil-bak (=gereviseerde versnellingsbak)voor ca. eur 4.300 inlc montage en btw. Dat moet ik even laten bezinken.

Verder helemaal tevreden over de opel vivaro! Nog nooit met pech gestaan. De auto gaat 1 x per jaar voor een beurt naar de opel-dealer.

Marius.

Reactie voor op de website?

51.48. Trafic is ok

Rij sinds 02-2005 met een trafic 2,5 L2H1 met alle mogelijke optie's. Bij de aankoop heeft het leveren van originele gps met scherm de doorslag gegeven (was alleen maar leverbaar op de trafic bestond nog niet bij opel), omdat ik schrik heb dat een aftermarket toestel er veel sneller uit gestolen kan worden. Ik heb nu na 2,5 jaar 225 000 km gereden en begin te denken aan een andere niet omdat er problemen zijn maar gewoon preventief.

Ik heb wel veel problemen gehad na een aanrijding maar dit lag aan de dealer die geen interesse heeft voor service maar enkel verkoop. Voor de volgende denk ik aan een vito 3.O V6 diesel. Ik weet dat deze duurder gaat zijn per km maar ik wil een goede automaat en dat is er bij de trafic/vivaro niet en het mag een stapje meer zijn deze keer aangezien ik meer in mijn bestelwagen zit dan mijn living.

Problemen Trafic

verf van geleiding schuifdeur kwam los garantie
olie bijvullen bijna 5 liter op 200 000 km normaal
na herstelling schakelaar achterdeur verzekering
zetel bestuurder zakt door (ik weeg 70kg) 50€ 
3 keer verstopte leiding ruitensproeiers
1 keer motor ruitensproeiers vervangen

Kim

Reactie voor op de website?

51.49. Armsteunen

Rij sinds 6-2007 met mijn vivaro 2.5, heb al 2x linker armsteun laten vervangen (garantie) en de rechter armsteun blijft nu in vertikale stand staan en linker zakt door. Ik heb dit weer bij mijn dealer gemeld en hij vertelde mij dat het vervangen van beide armsteunen mij ±€ 525,- ging kosten, want ik had het twee weken! na verloop van de garantie (2 jaar)gemeld, en dat was dan pech.Voor de rest ben ik zéér tevreden, ruimte, comfort, gemak, en prestaties.

Vraag! Zijn er meer mensen met armsteun problemen of zijn er alleen versnellingsbak problemen?

Patrick Teunissen

Reactie voor op de website?

51.50. Defecte versnellingsbak Vivaro

Hoi,

Ondanks een hele tijd geleden nog een heel positieve reactie van mij op de Vivaro, inmiddels een bijgestelde mening. Even samenvatting. Auto 1 jaar oud gekocht met kmstand 25000 (een 2002-er), 100 pk. Vanaf het begin een zagende versnellingsbak in de eerste en tweede versnelling, kon geen kwaad volgens de dealer. En inderdaad, dat zagen is hem ook niet fataal geworden. Vanaf km-stand ca 140000 stond ik maandelijks bij de garage. Olielekkages, waterlekkages, bedieningskabels van de versnellingsbak die het meerdere keren lieten afweten, uitgefikte dynamo. En, het ergste, een versnellingsbak die in 3de en 4 de versnelling steeds meer herrie ging maken.

Vorig jaar september de caravan er achter en hup op vakantie naar Noorwegen. Noorwegen is een zwaar land voor een auto vanwege enorm steile en lange hellingen. En dat hebben we geweten! Om kort te gaan, we zijn er nog mee thuis kunnen komen, maar men keek toen in dorpjes wel om als we er in derde of vierde versnelling reden, zoveel herrie maakte de versnellingsbak. Thuisgekomen meteen de boer op met dat ding en ingeruild voor een even oude VW Transporter T4 (vijfcilinder TDI, 102 pk)..... En die is inmiddels bij km-stand 150000 volledig storingsvrij. Voor mij voorlopig maar geen Vivaro meer.

Bij de weg: hoorde bij een Opel-dealer dat ik nog mazzel had met 170000 km met een versnellingsbak. Er schijnen ook mensen te zijn die elke 35000 km een nieuwe bak nodig hebben.....

Wilde het toch maar even kwijt hier.....

Groet, Rico

Reactie voor op de website?

51.51. Vraagje

Wij zijn zinnens om een Trafic nieuw of een Vivaro van 04/2006 aan te schaffen. Ik lees in bovenstaande mails blijkbaar meer voorkomende mankementen zoals de lak vd schuifdeur, de versnellingsbak, maar wel meestal bij de 2002-2003 modellen. Zijn de recentere versies aangepast? Sinds wanneer is de laatste versie op de markt?

Kan iemand mij antwoorden aub? Dankjewel.

Wim

Reactie voor op de website?

51.52. Fuseekogels

De fuseekogels van de opel/renault/nissan zijn van dermate slechte kwaliteit (zeker bj 2002 -2005) dat ze vroeg speling vertonen. Al gevallen gehad 1 jaar oud en 9000 km! : versleten. Ze kennen het probleem, zeker op garantie proberen te verhalen, in sommige gevallen komen ze tussen (weinige km en dergelijke) tot 50 van het bedrag. Het zijn gewoon slechte ophangingsgewrichten.

danaey

Reactie voor op de website?

51.53. Verschil

Hallo, even er op wijzen: De Opel Vivaro wordt gebouwd in Luten Engeland bij Vauxall en de Trafic+Primastar bij Nissan Barcelona (waar men ook de offraoders van Nissan bouwd). Je merkt het verschil heel duidelijk, de Opel heeft een veel lagere afwerkingskwaliteit! Het beste ben je bij Nissan van wege de garantieperiode. Ik rij al 4jaar met een Primastar bestelwagen, verlengde versie, 100kp 6vit. Hij heeft nu 120.000km gelopen en ik heb tot nu toe alleen de koppeling moeten laten vervangen na 90.000km (vrij behoorlijk, als je weet dat hij altijd zwaar geladen is)

Jo

Reactie voor op de website?

51.54. Versnellingsbak

Hoi, ik heb een renault trafic 140 pk, met 135.000 km op de teller, en ook mijn versnellingsbak is aan een revisie toe, ik ben een zeer rustige rijder en heb dit ook bij de renault garage neergelegd, en met de woorden dat dit mijn laatste renault zal zijn.

Arjan

Reactie voor op de website?

51.55. Veel problemen met de trafic/vivaro

Na 3 jaar en 135000km verder (hele rustige kms) zit ik aan aan veel onkosten trafic/vivaro. Ik rij al gedurende 15 jaar diverse renaults (bedrijfswagens), maar zo een slechte wagen als dat ik nu heb (trafic 140 dci, 2005), heb ik nog nooit gehad: versnellingsbak, speling stuurhuis, fusseekogels, zeer veel kosten. Jammer van zo een mooie wagen. En geen regeling van de fabriek af, jammer jammer.

Als ondernemer kan je de kosten nog wel een beetje opvoeren, maar als priverijder kost je deze auto al je zuur verdiende geld.

mvg Arjan

Reactie voor op de website?

51.56. Vivaro kopen of niet?

Ook ik wil een gebruikte Vivaro/Traffic kopen.

Echter na het lezen van alle problemen op deze en andere site's krap ik nog maar eens achter mijn oren. Zo te lezen is meer dan 50% ontevreden

Weet er iemand waar ik een autotest van deze kan vinden (niet de nieuwste natuurlijk)

John

Reactie voor op de website?

51.57. Ga eens kijken bij...

Beste toekomstige trafic rijders.

Ga eens een kijkje nemen bij schadewagens.nl of druk even bij google "bestelbus in brand", en kijk wat er tevoorschijn komt.

Veel succes bij uw nieuwe aankoop. Christel

Reactie voor op de website?

51.58. Re: Jan Vermunt

Beste Jan,

Ik vind het jammer om te lezen dat U het merk Opel hier zo afkraakt! Het is namelijk Renault die niet weten hoe ze een goede versnellingsbak moeten maken! Opel heeft nooit, maar dan ook nooit problemen met eigen bakken! Just my 2 cents...

Reactie voor op de website?

51.59. Versnellingsbakken

Het zagende geluid van de Vivaro/Trafic/Primastar is normaal gesproken het koppelingslager. Iets waar de auto volgens Opel NL "oud mee wordt". Wij, als Opel dealer delen die ervaring. Voor mensen die echter een versnellingsbakprobleem hebben: wij bieden als specialist een ruilbak aan voor beduidend minder geld dan tot nu toe wordt genoemd. Voor info: www.motorhuis.nl of 071-5351880. Vraag naar Martin Duits

Reactie voor op de website?

51.60. Versnellingsbakken

Ik zag van Jo een mooi fabeltje op deze site staan. De stelling was dat de Nissan/Renault in een andere fabriek gemaakt worden als de Vivaro. Dit is niet het geval. De Vivaro/Traffic/Primastar met verhoogd dak en de 9-persoons versies komen altijd uit Portugal. Die fabriek is ook veel kleiner (ben er geweest)

Reactie voor op de website?

51.61. Welke bestelbus voor het gezin

We zijn van plan een Opel Vivaro aan te schaffen ivm de ruimte. We hebben 3 kinderen. Ik lees op deze site dat er heel veel problemen zijn met de versnellingsbak van de Vivaro/Trafic. Mijn garage heeft 4 Vivaro's in onderhoud en die keek nogal verbaasd toen ik hem hiernaar vroeg. Hij had dit niet aan de hand gehad. Het kan natuurlijk zo zijn dat de mensen met negatieve ervaring eerder reageren op een forum. Ik rijd nu zelf een Ford Galaxy 2.8 V6 zonder problemen maar wil gewoon meer ruimte. En de Vivaro/Trafic vinden wij de mooiste bussen. Is een Ford Transit of Mercedes Vito soms beter dan de Vivar/Trafic?

Daaf

Reactie voor op de website?

51.62. Versnellings bak

Hallo ik heb een Nissan niet-primastar.

Ik heb de auto in 2004 gekocht en heb na 4 mnd het dak over moeten laten spuiten begon te roesten. Sensor van de turbo heb ik 4 keer laten vervangen. bestuurdersstoel breekt spontaan steun van af. Vorig jaar een service beurt laten geven rekening 1600,- eurie's stuurstanglagers verrot(garantie) maar moest wel 2 nw banden en nieuwe remmetjes en de rest wat naar de knoppen was.

Net een beurt gegeven weer 600,- eurie's weer stuurstanglagers verot. Maar nu is dus de versnellingsbak naar de knoppen heb er 90.000 km op staan en geen garantie meer. Dealer zegt echt maandag ochtend renault die ik gekocht heb. schade voor de bak reparatie is plus minus 5000,- euro. Ik rij niet hard gewoon normaal zoals je met zo'n wagen kan en moet rijden. dus aan me rijstijl ligt het zeker niet

Echt ik ben woest.

M. Kruithof

Reactie voor op de website?

51.63. Vivaro lange versie dubbele cabine; luxe

Heb nu 110.000 km met mijn Vivaro in net 3 jaar tijd. Ligt het aan mijn rijstijl, maar net zoals met mijn vorige Vito heb ik tot op heden twee onderhoudsbeurten gehad:
  1. Geen remmen vervangen
  2. Banden vooraan nog origineel maar bijna aan vervanging toe
  3. 1 band achteraan lek gereden op grote nagel, maar vervangen door 1 nieuwe met reservewiel en andere als reservewiel geplaatst. Blijkbaar nog goed voor zo'n 50.000 km nu.
  4. Enkel synthetische olie erin laten kappen zodat ik maar om de 40.000 km binnen moet. Verliest geen druppel olie.
  5. Wordt nu iets makker van motor, maar er heeft verder nog geen sleutel opgestaan (komt van garage Versteele uit Waregem, België) en slechts à 20.000 EUR + BTW gekocht via financiële leasingformule
  6. Moet nu binnenkort binnen, misschien wel distributieriem (dat bestaat niet bij een Vito).
  7. Wagen rijdt dagelijks, onvoorstelbaar, heb nog nooit wagen gehad die met twee goedkope kleine onderhoudsbeurten zo ver raakte.
  8. Luxe: airco, elektrische ramen en spiegels, zilver-sportuitvoering, 1.9 Diesel motor.
Als ik dit forum lees, zal ik dus problemen krijgen op het moment dat men sleutelt aan mijn Vivaro...

Jean Marc VAN BELLE
Zelfstandige handelaar + vrije beroeper (auto kan 100% fiscaal aftrekbaar zijn, ook qua BTW als u nog een andere privé wagen hebt in uw gezin) fiere papa van 3 prachtige kindjes die veel te snel groeien, maar de Vivaro is daar ook ideaal voor.

Reactie voor op de website?

51.64. Opel vivaro problemen

Hallo,

ik heb mijn vivaro nu 1,5 jaar bouwjaar 2002 met 180.000 op de teller gekocht en het eerste jaar geen problemen, maar toen kwam het:
- Koppeling kapot (duur)
- week later apk-keuren veel kleine mankementen
- 1 maand daarna waren de injectoren en de verstuivers verstopt (duur)
- ook diverse sensors kapot

Ik heb echt overwogen om een andere te kopen maar als zelfstandig ondernemer hakken deze reparaties wel op je spaarrekening in. Nu heb ik heel veel speling op het stuur dus dat zal het volgende wel zijn. Het stuur zit erg los (net of er een schroef loszit). Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet het hele stuurhuis vervangen worden (volgens garage), en wat kan er gebeuren als ik hiermee doorrij? (ik heb net de laatste reparatie financieel verwerkt en vind het erg zonde om er weer een hoop geld in te pompen)

Als iemand het zelfde probleem heeft gehad graag uw reactie?

gr

Reactie voor op de website?

51.65. Vervangen bijrijderstoel door voorbank

Ik wil in m'n vivaro de bijrijderstoel vervangen door een voorbank. Hoe moet ik de airbag in werking houden. Het is blijkbaar geen simpele kwestie van stoel eruit en bank erin.

Bert

Reactie voor op de website?

51.66. Vivaro - een juiste keuze

Heb mijn Vivaro 1.9 in 2002 -nieuw - gekocht, op aanwijzing van een vriend, die zei: deze auto valt je mee. Na nu bijna 300.000 km op de teller, en de 2e trekhaakknobbel (1e was te licht) en altijd zware trekkende belasting van rond de 3 ton er achteraan (schamelwagen)en lange ritten - langste op 1 dag - 1600km - met zware kar er achter - stap je uit, als je was ingestapt. Heel niet moe, geweldige stoelen en rijkomfort - terwijl alles gewoon standaard is.

Ik snap niet waar iedereen zijn klachten weghaalt - Als er 1 auto "mishandeld" is dan is dat deze Vivaro, waar nagenoeg nog nooit iets is stuk gegaan - heeft nog steeds zelfde uitlaat - versnellingsbak - zelfde kleur en neemt geen drup olie, en staat ook nog altijd buiten. De beurten zijn standaard - 30.oookm

Dus: mijn conclusie is duidelijk. Het ligt NIET aan de Vivaro! Verkeerde olieen - let hier goed op - op de specificaties - Mocht je toch een probleem krijgen: neem zelf een oliemonster en stuur dit op naar een onderzoeksinstituut (elk gerenommeerd merk heeft zo'n laboratorium).

Succes met UW keuze
Gerard

Reactie voor op de website?

51.67. vivaro

Reactie op Mijn ervaringen met een opel vivaro

Dag, Kan je me zeggen welk type motor je hebt en van welk bouwjaar je vivaro is. Ben van plan deze maand een vivaro 2.5 aan te kopen. Mvg. Ronny

Reactie voor op de website?

51.68. Chrysler Voyager

Hoi,

Hierbij mijn bevindingen, auto smoelt mooi, rijdt goed, alleen de automatenbak he! Nu na 4000 km versnellingsbak kapot (tweedehandsje bovagbedrijf 98000 km bouwjaar 2005) Net nog in garantie.....

Gr Macus

Reactie voor op de website?

51.69. Armsteunperikelen

Reactie op Armsteunen

hoi,

zelfde probleem met armsteun van de bestuurder. Ook bij mij staat er reeds een nieuwe armsteun op. De vorige is maart 2008 vervangen (nadat hij volledig naar onderen doorklapte), kostprijs €250,00. Heb nu het probleem dat de armsteun niet meer tot beneden klapt en halverwege blijft hangen (onbruikbaar dus). Geen garantie (1 jaar) op vervanging. Zou willen weten hou ik de armsteun er zelf kan afhalen om binnenwerk eens te bekijken. Kwestie van de kostprijs toch wat te drukken, want €250 voor dat ding vind ik behoorlijk wat centjes!

Groetjes Filip

Reactie voor op de website?

51.70. multiriem is stuk

Reactie op Ervinearing Vivaro

Hallo
Mijn is opel vivaro bw jaar 2002 1,9 di lih1. De auto is gerepareerd op 19 mei bij opel garage in Rotterdam-Noord,het probleem was de distributieriem,die is vervangen maar ze hebben geen multiriem vervangen volgens de monteur was de riem goed. Na ongeveer twee maanden is de multiriem stuk gegaan tijdens het rijden op snelweg. Toen heb ik met de auto ongeveer 30 km verder gereden,ben gestopt en heb ik ANWB gebeld.
De monteur zei dat de multiriem stuk is,hij probeede de auto te starten maar de lukte niet. Ik heb de auto naar de opel garage in Tilburg, maar de auto wil niet meer starten. De auto is nu vanaf 17-08-2010 bij de garage, de auto is uitgelazen maar geen foutmeldingen.
Mijn vraag kan de motor nog gemaakt worden?
Dit zijn te verrichten werkzaamheden bij gerepareerde distribuitieriem:
uitlezen en foutcodes p 1635 en 0400
wissen
compressie controleren-diese
distributietiming controleren en distributieriem vervangen
egr klep vervangen
gloeibougies vervangen
gloeibougie eerste cilinder uitboren, nieuw draadtappen
totaal 11.20 875,80 euro
1x egr klep vivaro 19di/dti 124,50 euro
1x egr klip pakking 4, euro
4x gloeibugie f9Q-7xx 33,35 euro
1x distibutieset 19 d/dti 196,00 euro
klein materiaal 9,95 euro
totaal in btw 1598,94 euro

Waar is de multiriem dan kan nooit de auto zo gerepareerd zonder multiriem !? Mijn vraag is kan de auto zo gerepareerd worden? Heb ik nog garantie nadat ze de distributieriem hebben vervangen. iemand hier ervaring mee?? dank u

Reactie voor op de website?

51.71. Vivaro horror

Reactie op Aanschaf Opel of renault

Beste mensen,

Ik heb een vivaro1900 cdti. Op zich een zeer mooie bestelwagen en de wegligging mag er best zijn... Hou je nu vast aan je bretellen.

Na 95000 km moest er een nieuwe druklager in omdat die een lek had. Na 118000 km een nieuwe motor (revisie) wegens een stuk uit een klep. Alles kapot, cilinderkop in gruis,zuigers kapot. 1100 km later (dus met revisiemotor) spie tussen de nokkenas en nokkenas poulie begeeft het. U raadt het al: dikke miserie. Denk maar aan hetzelfde als een gebroken riem. Nu ligt motor nr3 te wachten op plaatsing.

Nooit zal ik ooit nog iemand de raad geven met opel of renault of nissan te rijden. Recente wagens zouden toch van goede kwaliteit moeten zijn als je de reclame geloven mag maar niets is minder waar. Al die "groene eco shit" maakt het er ook niet beter op.

Leuke ecologisch verantwoorde techniek die er wel voor zorgt dat je om de 2 weken naar de garage mag omdat er weer wat fout is. Vroeger was het normaal dat er 250000 op de teller stonden. Nu mag je al blij zijn als je nieuwe wagen er 118 doet.

Jan

Reactie voor op de website?

51.72. Vraag versnellingsbak

Dat gebeuren met kapotte versnelingsbakkken, geldt dat alleen voor de 6bak of maakt het niet uit?

Klomp

Reactie voor op de website?

51.73. Opel Vivaro

Reactie op Armsteunen

Bij mij is de linker armsteun ook stuk, kostprijs zo'n 125 euro. Heb wel problemen met de automaat versnellingsbak. Heb een nieuwe gekregen in garantie, dan terug stuk en zelf mogen betalen. Een garantie op een garantie bestaat blijkbaar niet. Kostprijs 3200 euro

derouf lieven

Reactie voor op de website?

51.74. 270.000 km met traffic zonder grote problemen!

Reactie op Vivaro kopen of niet?

Ik heb zojuist mijn renault traffic verkocht ivm plaatschade. Het was de bedoeling de auto op te rijden, echter iemand ander nam het iets te letterlijk. De traffic was een 80pk 5 bak L2H1 Dc probleemloos altijd service gehad: mankementen 3 x liet hij mij staan 1x nokkenas sensor daarna liet hij mij weerstaan 1x krukassensor en de 3e keer sleutel probleem disponder en stof in de sleutel rubbertjes lek.

Al met al de problemen zijn te wijten aan slechte diaganose garage personeel en de sleutel aan mij zelf. Alom een fijne auto om te rijden en niet om te scheuren veel ruimte in de cabine bij L2 en de laadruimte is altijd te klein. En bij parkeren de auto altijd te groot. Als vervanger heb ik ivm mijn budget een Opel Vivaro 2004 82pk L1H1 Dc gekocht met 220.000 km op de teller (let op 5 bak). Ik hoop dat deze mij even door de tijd kan rijden tot mijn budget toereikend is voor een nieuwer excemplaar. Als ik op de forums kijk bij andere merken dan bestaat er volgens de forum leden geen goede bestelwagen. Mijn visie: rij normaal, voor racen koop je een race auto. En wat betreft de 6 bak er zit 1 onderdeel te veel in nl: de 6e versnelling. Ik heb geen ervaring met de Opel dealer, aangezien ik een Renault had. Suggestie: Rij rustig, laat je niet opjagen en denk altijd dat als je de auto afbeult vroeg of laat de rekening krijgt gepresenteerd. én auto, één berijder.

Ps : de auto trok met gemak mijn tandemasser van 2000kg, alleen is de 80 pk versie geen sprinter: pas ik mijn rijstijl aan aan de wagen en niet andersom. Met dank aan mijn renault 83-BG-NL.

Jan Middel

Reactie voor op de website?

51.75. Ellende Renault Trafic 2003

In juli 2010 een Renault Trafic 1200 2.5 DCI 135 van 2003 km 134000 gekocht bij een autohandelaar in Zevenhuizen(ZH).Mooie auto, schone motor,i.v.m. lage prijs (volgens handelaar en hij kon niet in de motor kijken) geen garantie. Dom dom dom! In september 2010 problemen met koppeling, versnellingsbak eruit druklager vernieuwd. Begin december 2010 km 145479 tik in versnellingsbak, nw. bak etc. 1 jaar garantie misschien durft Renault niet langer garantie te geven.Daarna Common Rail vervangen en 4 verstuivers etc. Begin jul 2012 km 196370 weer druklager vernieuwd en keerringen.Sinds aankoop tot op heden ongeveer 12000 euro onkosten. Goed van Meneer Renault.

Ton Ramak

Reactie voor op de website?

51.76. Vivaro

Reactie op Armsteunperikelen

Zelf rij ik al zeven jaar een opel vivaro 2.5 CDTdi automaat. Geweldige auto. Zeer comfortabel. Zuinig, bij 130 km/hr 1:13. Weinig andere problemen. Remschijven bij 200.000, stuurstangen 3x, sensor luchtvolumemeter. Zeer snel. énmaal ruim 195 km/hr (op de gps) gereden om te proberen, was geen probleem. Armsteunen vervangen, 150€ per stuk. Gemakkelijk zelf te vervangen. Steun rechtop zetten om hem erop te schuiven. Weer borgen met de meegeleverde ring. Deze trek je kapot bij het demonteren van de oude steun in dezelfde stand.

Wel een paar domme dingen ontdekt. 1. Condensor airco gaat snel kapot door steenslag. Heb daar meteen maar een roostertje voorgbouwd. 2. De beschermkap op de kop ontbreekt bij dit model. Zit er bij de renault wel op. Kwam erachter toen ik een gloeipit moest vervangen. Zat muurvast door roest. Zelf maar een kap erop gezet. Wel een lawaaierige versnellingsbak.

Jack botermans

Reactie voor op de website?

51.77. Nagenoeg geen problemen

Hallo,

Ik wilde even reageren op alle probleemverhalen die ik hier ben tegengekomen. Wij zijn in het bezit van een Nissan Primastar 1.9 di 100 pk, 6-bak, bj nov 2004. Normale wielbasis, dubbele cabine. Nu 6 jaar in ons bezit, gekocht met 71000 km op de teller, nu op 204000 km. Na een half jaar distributie vervangen, in de loop der jaren een linker en rechter fuseekogel vernieuwd. Comfortabel qua wegligging en binnengeluid (motorgeluid vinden wij erg meevallen, vooral in vergelijking met een Vito of T5). Tot nu toe geen enkel probleem met de versnellingsbak en/of koppeling. Wel zijn wij rustige rijders, verbruik gem 1 op 13/13.5.

We kunnen dus gerust zeggen dat we er tot nu toe een érg fijne bus aan hebben.

Aart Venema

U kunt reageren via onderstaand formulier, of via (wel even vermelden (1) waar u op reageert, en (2) de titel van uw bijdrage!). Uw reactie wordt dan op de website geplaatst.

Vragen, aanbiedingen en oproepen worden alleen geplaatst indien een geldig e-mail adres wordt ingevuld.

Uw naam:
Uw e-mail adres:
Titel van uw bijdrage:

Uw reactie:

Soms worden deze formulieren automatisch ingevuld door zogenaamde robots. Om te controleren dat u geen robot bent, vragen wij u de volgende som te maken: drie plus vijf is:. Het is voldoende het cijfer in te vullen.

Renault Trafic/Opel Vivaro dubbel cabine

  1. Ervaring van 15.000km met een Vivaro L2
  2. Trafic, Vivaro, Primastar
  3. Mijn ervaringen met een opel vivaro
  4. Ervaring met Opel Vivaro
  5. Opel Vivaro ervaringen
  6. ervaring met Opel Vivaro
  7. Ervaring met vivaro
  8. Iets minder juichend over vivaro
  9. Tunen
  10. Re: Tunen Opel Vivaro
  11. Chiptuning
  12. Perfecte auto
  13. Problemen met Vivaro
  14. Armleuningen voorzetels vivaro
  15. Hoe kan het?
  16. Schakelproblemen met de Vivaro
  17. Chippen
  18. Adres voor armleuningen
  19. Positief renault trafic
  20. Ervaring plots niet meer functioneren motor van de vivaro
  21. Tip
  22. Versnellingsbak
  23. 150.000 km in 22 maand Renault Trafic
  24. Caravan trekken B-rijbewijs
  25. Chippen
  26. Ervaringen met Opel Vivaro/Renault Trafic/Nissan Primastar
  27. Versnellingsbak
  28. Renault trafic gezien als personenauto door RDW
  29. 9-persoons vivaro
  30. Opel Vivaro
  31. Versnellingsbak 46.30
  32. Ervaringen gezocht met renault trafic/opelvivaro dubbel cabine
  33. Ervaring Vivaro
  34. Tunen
  35. Versnellingbak problemen trafic
  36. Ben van plan om een nieuwe trafic of vivaro te kopen
  37. Overweeg een Vivaro aan te schaffen
  38. Ervaring vivaro
  39. Ook v-bak problemen
  40. Versnellingsbak Renault Trafic 2,5D
  41. Versnellingen en etc
  42. Schakelproblemen Vivaro
  43. Ervaringen
  44. Slechte ervaring
  45. Renault trafic spontaan in brand
  46. Aanschaf Opel of renault
  47. Versnellingsbak
  48. Trafic is ok
  49. Armsteunen
  50. Defecte versnellingsbak Vivaro
  51. Vraagje
  52. Fuseekogels
  53. Verschil
  54. Versnellingsbak
  55. Veel problemen met de trafic/vivaro
  56. Vivaro kopen of niet?
  57. Ga eens kijken bij...
  58. Re: Jan Vermunt
  59. Versnellingsbakken
  60. Versnellingsbakken
  61. Welke bestelbus voor het gezin
  62. Versnellings bak
  63. Vivaro lange versie dubbele cabine; luxe
  64. Opel vivaro problemen
  65. Vervangen bijrijderstoel door voorbank
  66. Vivaro - een juiste keuze
  67. vivaro
  68. Chrysler Voyager
  69. Armsteunperikelen
  70. multiriem is stuk
  71. Vivaro horror
  72. Vraag versnellingsbak
  73. Opel Vivaro
  74. 270.000 km met traffic zonder grote problemen!
  75. Ellende Renault Trafic 2003
  76. Vivaro
  77. Nagenoeg geen problemen

Niets van deze site mag worden overgenomen zonder onze uitdrukkelijke toestemming. WeCo Web Technology
Voor vragen en opmerkingen kunt u direct contact opnemen met , of via het reactieformulier.