Groot Gezin
Vervoer
ELFAC
Rubriek:   Onderwerp: 

49. De Voyager

Toen onze jongste op komst was (wij hebben vier kindertjes, 8,5,4 en 2), hebben wij gekozen voor een chrysler voyager. Beslist geen bus, maar een super praktische en luxe auto. De enige kanttekening erbij is dat we achteraf liever een grand voyager hadden gekocht, hoewel de kinderwagen etc. best in een gewone voyager past. Onze auto is nu ruim 2 1/2 jaar oud en we zijn zeer tevreden.

Jaap

Reactie voor op de website?

49.1. Chrysler & caravan

Volgens mijn garage kan onze Chrysler Voyager 2.5i SE (uit 1994) wel een caravan trekken, zolang we er niet mee de bergen in gaan. Maar is er ook iemand die ervaring heeft met de combinatie Chrysler/caravan? Hoe groot kan die caravan dan zijn?

Graag een reacie per mail

Reactie voor op de website?

49.2. Chrysler + caravan: wat u trekken mag

Hallo,

Het ligt eraan op u het model 2.5i Se 91 t/m 94 heeft, dan mag uw auto het volgende trekken:
aanhanger geremd 1500 kg
aanhanger ongeremd 765 kg
massa leeg 1590 kg
laadvermogen 805 kg
Met rijbewijs B max aanhanger incl. laadvermogen van 3500 - (1590+805)= 1105 kg.
Met rijbewijs E = 1500 kg

Als u het type 2.5i Se 94 t/m 95 heeft dan mag u het volgende trekken.
aanhanger geremd 1600 kg
aanhanger ongeremd 450 kg
massa leeg 1570 kg
laadvermogen 830 kg
Met rijbewijs B: 3500 - (830+1570) = 1100
Met rijbewijs E = 1600 kg

Als u echter alleen rijbewijs B heeft dan mag u maximaal trekken:
masse auto incl laadvermogen + gewicht Aanhanger incl laadvermogen = max 3500 kg (en) gewicht aanhanger incl. laadvermogen moet minder zijn dan het lege gewicht van de auto.

Alex

Reactie voor op de website?

49.3. Kosten

Hallo,

Ik zou graag willen weten wat ongeveer de onderhoudskosten zijn bij de garage. Wij willen een voyager kopen, maar wat voor eventuele verrassingen kunnen wij verwachten.

Reactie voor op de website?

49.4. Chrysler 2.5. se (oud model 1996)met caravan

Wij crossen heel Frankrijk door. Maar hoe ouder de auto wordt, lijkt het wel dat het moeilijker gaat. Misschien komt dat wel, dat de auto van 1996, met de techniek van een model sinds 1991 natuurlijk al ver achterloopt.Over het algemeen komen wij daar overal mee met een Hobby caravan met een toelaatbaar gewicht van 1500 kg, plus volle auto, op een comfortabele manier. Kleinere caravan schieten je soms wel voorbij, maar neem dat voor lief. Veiligheid en confor staan op de 1e plaats.

Peter

Reactie voor op de website?

49.5. Onderhouds boek

Hoi,

Ik ben op zoek naar een werkplaats boek voor de chrysler voyager 2.5 SE. Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Reactie voor op de website?

49.6. Advies Chrysler

U kunt beter een crysler grand voyager kopen, want een normale is niet goed, het onderhoud is heel duur plus hij vreet benzine als een gek.

Mohamed

Reactie voor op de website?

49.7. Ervaringen Voyager

Hallo, wij hebben nog even een voyager uit 2000 2,5 turbo diesel, 227.000 km gereden. Een fijne auto maar wel 3500 euro kosten binnen 2 jaar na aankoop, slechte garage en dus nu er uit en op zoek naar een andere, chrysler wil zijn klanten niet voor de 2de keer, we liepen binnen en ons was geen blik waardig. Bij peugeot veel beter geholpen, dus wellicht wordt het een 807.

Kwa ruimte is een voyager perfect, luxe en uitgerust veilig rijden, wel veel problemen met de koeling, zonder airco rijden in frankrijk en dan ook nog te warm die moter. Veel stukke onderdelen, nokkenas, aandrijving, handrem.

Zijn er goede ervaringen met andere mpv? Graag uw reactie.

mvg finn

Reactie voor op de website?

49.8. Onderhoudsboek

Zie hier voor service en reparatie handleidingen

Arend

Reactie voor op de website?

49.9. Ervaringen Chrysler Grand Voyager 2.4 benzine

Itt je berichtje goede ervaringen er mee. Wel ca 700 Eur kn 1e jaar, incl beurt dus valt nog wel mee. 180.000km op de teller. Van de zomer last van lekkende airco. Echter door Chrysler dealer kostenloos verholpen 'service van de zaak'. Komende jaren nog afwachten maar voor nu en onze 4 kinderen prima auto.

Peter

Reactie voor op de website?

49.10. Mankementen chrysler voyager adv. peter

Ik ben benieuwd of jij dit mankement kent of herkent. Onze chrysler voyager stopt tijdens het rijden op snelweg of in de stad regelmatig spontaan. Heel lastig als je ineens al uitrijdend naar de kant moet. Het gebeurt ong. 2 - 3 keer per maand, als je dan een paar keer start doet hij het gewoon weer en vervolgens dan weer een paar weken geen problemen. Het is een 2ltr. td 1999. Overigens de dealer ook niet echt goede ervaringen mee.

Reactie voor op de website?

49.11. Verbruik / Kosten Voyager

Beste heer/mevrouw van Vugt.

Wij zoeken een vervoersoplossing voor onze club van 7, kunt u ons iets vertellen over de kosten van een Voyager. Volgens mijn inschatting kost het meer aan brandstof wegenbelasting e.d. dan een andere MPV of bij VW Sharan. Kunt u ons wat hierover vertellen?

Bijv Dank Johan

Reactie voor op de website?

49.12. Renault Estafette (wegenbelastingvrij)

Hallo Lezers!

Ik kom zelf uit een gezellig groot gezin met 6 broertjes en zusjes. Mijn ouders hebben dus ook een grote auto nodig. Toen hebben ze een aantal jaar geleden een renault Estafette gekocht in Frankrijk van 30 jaar oud en die voor het dagelijkse transport ingezet, lekker voordelig (wegenbelastingvrij) en heel veel plaats. Een renault trafic of volkswagen transporter zijn voorgegaan, dus altijd volumeauto`s gehad.

Maurice

Reactie voor op de website?

49.13. Chrysler Voyager

Graag had ik enkele tips gekregen in verband met de crysler voyager. Wij staan namelijk op punt eentje aan te schaffen als tweede wagen, maar mijn vraag is: hoeveel verbruikt de 2.5 moter bwj:1992? En is deze nog te betrouwen want op de teller staan 226000 km. Dank aan al degene die willen reageren.

Reactie voor op de website?

49.14. Chrysler voyager

Hallo iedereen,

graag had ik nog enkele tips gekregen over de wagen. Kan ik een wagen bwj '95 2.5 benzine op lpg.met 187000 km nog betrouwen? En vooral, hoe lang nog voor er echt grote kosten aan komen? Ben beetje bang om grote kosten te krijgen daar dit gaat om een 2e wagen. Dank bij voorbaat Als mogelijk graag zoveel mogelijk info.

Steve

Reactie voor op de website?

49.15. Reactie op de Chrysler Voyager

Hallo Steve,

Wij rijden nu al 2 jaar in een chrysler voyager en de eerste die wij hadden was één uit 1993 met een km stand van ongeveer 173.000 km, van een particulier en wij hebben het helemaal bekeken en een proefrit meegereden. Wij hebben er heel veel plezier en alleen de uitgaven voor een apk gehad. Helaas kregen wij een auto ongeluk omdat ik moest uitwijken voor een vrachtwagen en kwamen wij tegen een boom tot stilstand. De portier aan de passagierskant was helemaal ingedeukt en GELUKKIG voor mijn vriend zit er onder de stoelen een afbreekmachanisme waardoor de stoel bij zo'n klap (70km/pu) naar achteren schuift en hij weinig letsel had. Mijn zoon van 9 kreeg de stoel iets tegen zijn been aan maar er zat nog wel ruimte tussen hem en de stoel. De schuifdeur was ontzet en mijn zoon moest door de achterklep naar buiten en mijn vriend via de de bestuurderskant. Ik heb er een whiplash van gekregen en door bep. training ben ik er goed vanaf gekomen.

Bij andere auto's zouden wij zo'n klap niet hebben overleefd.

Wij hebben daarna weer een chrysler gekocht omdat wij ons er veilig in voelen. Deze keer een uit 1991 met een km stand van 223.000km. Hier hebben wij alleen een nieuwe accu in moeten doen en hij is net weer helemaal gekeurd. Wel 2 nieuwe voorbanden uitgebalanceerd en uitgelijnd. Dat zijn de kosten die we met deze auto hebben sinds 1 jaar.

Dus als je goed kijkt en een proefritje maakt en voor 30 Euro kun je hem laten checken bij Profile Tyrecenter of hij goed is. Bij de voornaamste punten wordt ernaar gekeken.

Nou een heel verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Petra

Ps. in Amerika lopen deze auto's gemiddeld tot 350.000 tot 450.000 km. Het enige waar je op moet letten is of de distrubutiering nog goed is omdat die rond deze km stand die jij aangeeft meestal vervangen moet worden.

Reactie voor op de website?

49.16. Ervaring met Voyager 2.5 Diesel

Wij hebben ook een (2e hands) Voyager 2.5 Diesel gehad.

Met name de zitruimte op de achterste 2 rijen is beberkt (ik ben 1.86, dus niet echt klein), waardoor grotere kinderen eigenlijk alleen op de meest rechtse plaatsen kunnen zitten.

De in- en uitklapmogelijkheden van de banken (zegt het eigenlijk al) is zeer beperkt en deze banken zijn redelijk zwaar. We hebben ook een Ford Galaxy (vgl. Seat Alhambra/VW Sharan)en die is veel praktischer en eenvoudiger in te delen. Ook de genoemde ruimte tussen de stoelen is groter. Blijft de kleine kofferruimte (bij beide modellen).

Technisch hebben we nogal wat problemen gehad op de bijna 2 jaar dat we de Voyager hebben gehad. Zo werkte de centrale deurvergrendeling plots niet meer, weigerde het alarm te deblokkeren, was de versnellingsbak erg rumoerig en toen de kop scheurde was het einde oefening.

Ik heb me zojuist een Espace gekocht (1989, dus een heel oud beestje) ben benieuwd over de ervaring hiermee.

grtz Silvio

Reactie voor op de website?

49.17. Chiptunen van een Grote Gezinsauto

Beste Henk,

Voor dit soort zaken kan je heel goed terecht bij Bert Sijsling van BS Tuning. In principe kan elke motor gechipt worden, benzine of diesel. Neem gerust contact met hem op en vraag wat de mogelijkheden zijn, voor de prijs hoef je het zeker niet te laten!!

Veel succes.

Patrick

Reactie voor op de website?

49.18. Verbruik voyager 3.3 / 43.11

Op benzine 1 op 6 gemiddeld. Wegenbelasting 212 per kwartaal. Voyager 2002

Niels

Reactie voor op de website?

49.19. Verbruik

Hoi,

Wij hebben 5 jaar met veel plezier Voyager gereden. Bouwjaar 1990 benzine handgeschakeld. Een probleemloze auto met een gemiddeld verbruik van 1:10. Automaten met 6 cilinders zijn duurder in gebruik en onderhoud en hebben vaker brokken.

Gerard

Reactie voor op de website?

49.20. Chrysler Voyager op LPG-G3

Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met gasinstallaties in de (grand) voyager? Met name of er sprake is van verhoogde storingsgevoeligheid, of hogere kosten. Dit met het oog op een eventuele aanschaf van een grand-voyager. Een informatiebron meldt dat met name de 2400 cc uitvoering groter risico loopt op bijvoorbeeld een lekker koppakking dan de 3300 cc uitvoering. Wie heeft advies?

Ton van Uden

Reactie voor op de website?

49.21. Voyager op gas

Wij hebben een voyager 2.4 uit 1996 op gas. Het is een installatie van prins. De cilinderkop is bij 160.000 km vervangen. Regelmatig gaan de te kleine bougies kapot, dan krijg je backfire en ploft een resonator of de luchtfilterkast open.

De auto heeft nu 350.000 gelopen. Op zich rijdt hij goed maar is erg gevoelig.

Wijgaart

Reactie voor op de website?

49.22. Gasinstallaties

Hoi,

Wij hebben zelf ooit de vergissing begaan om een okkazie te kopen met een "atmosferische gasinstallatie": gevolg die auto heeft 1 jaar stil voor de deur gestaan, en via de rechtbank hebben we iets van onze centen kunnen recupereren. De expert van de rechtbank vond het een rijdende bom die op de hoek van de straat kon ontploffen... Idd, back-fire is een groot probleem bij verouderde gasinstallaties, en hoewel ik absoluut geen specialist ben, heb ik me héééél goed geïnformeerd, en rijden we nu sinds 2 jaar terug op gas met een VW Transporter.

Wel is het een dure aangelegenheid die installatie: 2600 Euro voor een sequentieel gasinjectiesysteem van BRC, maar er is geen verschil meer tussen rijden op (dure) benzine of (te betalen) gas, en vooral het is veilig en probleemloos. Je moet wel opvoorhand het exacte motortype kennen want niet alle motoren kunnen op gas, zelfs bij eenzelfde type wagen zit er verschil op.

Wat betreft een Voyager op gas, de gas-installateurs raden dit af vanwege zwakke kleppen.

Groetjes, Ivo

Reactie voor op de website?

49.23. Grand Voyager op Gas

Vorig jaar, 2005, hebben wij een Grand Voyager 3.8 gekocht, bouwjaar 1999. Dit was noodzakelijk vanwege de gezinsuitbreiding (4 kinderen). In deze auto hebben wij gas laten inbouwen, een g3 installatie om precies te zijn. Sindsdien met heel veel plezier in deze auto.Tot nu toe hebben wij geen enkel probleem gehad met de gas installatie.

Daar moet wel bij gezegd zijn dat de installatie heeft plaatsgevonden bij een gespecialiseerde inbouwer. Dat is wel van belang, want in mijn vorige auto, een volvo 240, is dat niet gebeurd en dat hebben we geweten.

Qua verbruik is het een dure auto, hij rijdt gemiddeld 1 op 6, maar dat weet je als je zo'n auto koopt. Vanuit mijn eigen ervaring kan ik hem iedereen aanraden. Hij rijdt fantastisch, trekt goed onze caravan, ook in de bergen.

Raymond

Reactie voor op de website?

49.24. Zwakke plek voyager

Hoewel de reacties op deze site aangeven dat je toch bij willekeurig welk merk vooral geluk moet hebben met een tweedehands auto, is het zo dat bij de chrysler voyager het algemeen bekend is dat de versnellingsbak het zwakke punt is. Er rijden weinig voyagers boven de 200.000 km met een probleemloze of niet gereviseerde bak, schijnt het. Motoren kunnen heel wat aan. Heb net een voyager 3,3 naar de sloop gebracht met 400.000 op de teller. Motor nog zeer krachtig, versnellingsbak voor de 2e keer kapot.

Olaf

Reactie voor op de website?

49.25. Ervaring met Voyager 3.0 Ltr, 1994

Hallo allemaal,

Sinds februari 2001 rijden wij met veel plezier een chrysler voyager 3.0 ltr uit 1994. In deze 5 jaar dat wij de auto hebben wij 60.000 km gereden. Het onderhoud aan de auto is hoog: bij een chrysler dealer betalen wij altijd EURO 500 - 1000 per jaar. Maar ik laat dan ook altijd alles gewoon doen: distributie riem vervangen, remschijven en remblokken vervangen, 2 achterdempers vervangen, accu gewisseld, achter banden vervangen en nu voor de 2e keer de voorbanden gewisseld.

Als ik iets als een probleem moet kenmerken is het wel de electrische installatie: soms spring spontaan de zekering van de achterruitenwisser en we hebben veel ellende gehad met de startonderbreker. Voor dit laatste heb ik 2 keer de ANWB om hulp moeten vragen.

Ondanks dit moet ik zeggen dat ik de auto een heerlijke gezinsauto vind. Op vakantie gaan wij met een zware Knaus caravan van 1500 kg. Dit is geen enkel probleem. De lange steile helling bij Luik gaat hij met gemak naar boven en de motortemperatuur loopt nauwelijk op. Wel verwacht ik dat indien je met deze combinatie in de Alpen een bergpas gaat rijden van 12% of meer dat je geduld moet hebben om boven te komen.

Onlangs heb ik overwogen om de auto te vervangen voor een andere (jongere) MPV, maar ik heb toch besloten om dit niet te doen. De auto is technisch nog steeds in uitstekende staat en ik ben vast van plan om er nog 5 jaar mee te blijven rijden. Wat mij betreft is deze auto een aanrader!

Joan

Reactie voor op de website?

49.26. Veel plezier met nissan serena

Dag,

Ik zou nooooit een voyager kopen, niet benzine, niet diesel en geen gas. Heb teveel kennissen met zo'n auto die er te vaak mee naar de garage moeten en dan erg veel geld kwijt zijn om weer te kunnen rijden.

Zelf hebben we voor ons gezin van 7 een nissan serena gekocht. Zeker niet de mooiste MPV, maar o zo betrouwbaar en eenvoudige techniek. Bijkomend voordeel is het gewicht van de auto. De meeste MPV's zijn minstens 1500, 1600 kg, de serena slechts 1400 kg. Nissan staat erg bekend om z'n betrouwbaarheid, en o ns 13 (!!) jaar oude beestje bewijst dat dagelijks. We zijn er laatst nog mee naar Tsjechië gereden, 1000 km op 1 dag, geen enkel probleem.

De stoelen/banken staan ruim opgesteld, zelfs op de achterste bank kan ik (190 lang) prima zitten. Je hebt weinig bagageruimte, maar voor een weekend-weg volstaat het. Voor langere vakanties hebben we zo'n enorme koffer op het dak. Ook wij zijn ermee door Frankrijk getrokken, met caravan (1000kg). Ging prima, hoewel onze 1.6 motor hard moest werken (lees: 1 op 6 reed). De 2.0 motor doet dat beter.

Geen vage Amerikanen voor mij, liefst een jap, omdat wij een auto hebben voor het gemak en dan moet-ie het gewoon doen. Kortom: vergeet de serena niet in je overwegingen (ze zijn tot 2000 gemaakt) en schrik niet als ze meer dan 2 ton hebben gelopen (hebben ze al gauw, want ze rijden ook nog eens erg lekker!), kunnen ze prima aan, alleen olie in de gaten houden.

succes met de keuze, Sietse

Reactie voor op de website?

49.27. Chrysler Voyager

Toen mijn vrouw moest gaan bevallen van een tweeling en wij hadden al twee kinderen hebben we onze Rover ingeruild voor een Chrysler Voyager SE de luxe 2.4 motor met een aantal extra. Onze ervaring is, we hebben nog nooit zo'n betrouwbare auto gehad.

Normaal rijden we 2-3 jaar in een auto en dan wordt het tijd om heb in te ruilen. De Chrysler hebben we gekocht in 1998 (nov) en hij rijdt nog als nieuw met een km. stand van 140.000km. We hebben gehad, Vauxhall, Renault, Opel, Ford, Rover Volvo Volkswagen (We hebben er nu ook weer een als 2e wagen tijdens de garantieperiode grote problemen reparaties nieuwe cylinderkop bobines enz.)

We hebben nu (omdat hij zo oud is) een nieuwe gekocht een 3.3 LX met leer en veel toeters en bellen. (ook op gas) Ik hoop dat we met deze net zolang mogen doen en er net zo tevreden over kunnen zijn.

In het kort bijzondere goede ervaringen, het is geen race auto maar wel een voortreffelijke gezin auto.

dick

Reactie voor op de website?

49.28. Chrysler Voyager

Hallo,

Sinds onze vierde geboren is hadden we in onze Ford Focus toch wat weinig ruimte. Gezocht naar een andere en inderdaad; een Voyager gekocht. Heerlijke auto, 't beesie heeft inmiddels 250.000 op de teller en heeft een gastank (G3). Onderhoudsvriendelijk en rijdt 1:10. Dus waarom zou je tobben en iets duurders kopen?

Joost

Reactie voor op de website?

49.29. Voyager

We rijden sinds maart 2006 een Voyager 3.3 SE V6 met een automatische transmissie. Het is een lekker pittige auto. Afgelopen jaar naar Frankrijk geweest. Gemiddeld 1 op 11. De hele vakantie dus. Gemiddelde sneheid was op de snelweg 110 met vouwwagen. Bij Luik gaat ie met twee vingers in de neus omhoog. In de stad lust hij wel wat 1 op 8, maar krijg er ontzettend veel voor terug. 7 zitplaatsen en geen ruzie meer achterin. We hebben 3 kinderen.

Ronald

Reactie voor op de website?

49.30. Chevrolet Stardust

Na lang twijfelen hebben we in januari 2006 toch een Chevy Stardust 5.7ltr V8 gekocht op LPG en camperkenteken. Hiervoor reden we een Voyager 3.3 SE. Doordat we op camperkenteken rijden betalen we maar voor 3 maanden wegenbelasting.

Met onze drie kinderen toeren we heel Europa door, zonder enig probleem. Het is wel wat vaker tanken, verbruik op LPG ligt gemiddeld op 1 op 6,4, maar met gemak haal ik Lyon met onze 120 liter tank. En dat voor ongeveer 60 euro. Alle gemakken voorzien in de auto TV met Playstation voor de kinderen, of een dvd-tje. In de stad is het pakeren wat moeilijker, maar je kan ook niet alles hebben.

Peter

Reactie voor op de website?

49.31. Probleem Voyager 2.5 TD

Graag zou ik een oplossing willen hebben voor mijn Chrysler Voyager 2.5 TD, bj.1998

Zodra ik bij de 2000 toeren kom houd de auto in, dan moet ik doorschakelen naar de tweede versnelling en houd dan weer in bij 2000 toeren. De motor is al gereviseerd, de turbo vervangen, etc.etc.

Ik woon in Spanje en hier komen ze er niet uit. Ik ben al € 3500,00 verder en het probleem nog niet opgelost.

Reactie voor op de website?

49.32. Spontaan stoppen

Ik had hetzelfde probleem. Regelmatig stoppen en dan sloeg hij na een poosje wachten spontaan weer aan. Volgens Anwb lag het aan de benzinetank, toen ze mij een keer naar huis sleepten. Na onderzoek bij mijn garage bleek het simpel te zijn er lag een verleten draad die af en toe sluiting maakte en daardoor stopte de heleboel. Het was wel ver zoeken maar de oplsiing was simpel. Zoeken naar draden dus sluiting maken dus....

Adriaan

Reactie voor op de website?

49.33. Verbruik

Hoi, ik heb zelf een voyager uit 1990 het oude model dus. Hij verbruikt in het stadsverkeer 1 op 8 en op de snelweg 1 op 11. Ik heb het hier over de 2.5 liter motor. Dit is het eerste model voyager, oftewel de tank.

Martin

Reactie voor op de website?

49.34. Chrysler Voyager 2.8 CRD

Nieuwe gekocht 26-1-2007: EEN RAMP!!! Alles gaat stuk, software storingen die er nog steeds niet uit te krijgen zijn. Grote rookwolken met starten allerlei onderdelen vervangen. Nu na 10.000 ellende wil ik er van af. Maar zowel dealer als importeur laten je staan in de kou!!

HULP GEZOCHT!!!

Reactie voor op de website?

49.35. Chrysler Voyager

Nieuw en geen garantie? Een raar verhaal. Ik zou dreigen met de consumentenbond. Dealers houden namelijk niet van negatieve publiciteit.

Jessica

Reactie voor op de website?

49.36. Chrysler automaat

Wij hebben sinds vijf jaar een grand voyager 3.3 en zijn er zeer tevreden mee hij heeft 260000km gelopen. Hij heeft altijd op benzine gereden maar nu schakelt de automaat alleen nog maar in de derde versnelling, en schakelt dus niet op (1, 2, 3 en 4) de P, R en N doen het gewoon. Heeft iemand een idee waar de storing zit en hoe het te verhelpen is.

Vast bedankt

Reactie voor op de website?

49.37. Chrysler automaat

Fred,

De storing zit in de automaat, als je geluk hebt is het olieniveau te laag en is bijvullen noodzakelijk. Het niveau is te controleren door met draaiende motor de peilstok af te lezen. Als je pech hebt kun je de auto afschrijven want dan is de automaat stuk, dit kost ongeveer 3500 euro om hem te vervangen. Ga vooral geen gebruikte versnellingsbak er achter zetten, of je moet zeker zijn dat ie ruim onder de 100k km gereden heeft.

Reactie voor op de website?

49.38. Versnellingsbak

Als je automaatbak gereviseerd moet worden, ken ik een heel goed bedrijf: a&r in eck en wiel. Ik ben hier zelf ook geweest en ze leveren heel goed werk.

Kijk eens op de website en laat jezelf informeren wat het gaat kosten voordat je de auto weg doet. Als je er verder geen problemen mee hebt is het toch zonde om de auto weg te doen.

groetjes familie van deuveren

Reactie voor op de website?

49.39. Schokkende Crysler

Hi, dat is een bekend probleem. Wij gingen met onze vorige chrysler ook wel eens als een hobbelpaard over de (snel)weg. Het lag volgens de garage helemaal nergens aan, het is een Chrysler probleem. Het zou de sonde in de uitlaat kunnen zijn, of onzuivere benzine, of een foute in de programmering van de automaat. Tja.

Onze oplossing: een ander model Chrysler kopen.... (dure oplossing)

Miep

Reactie voor op de website?

49.40. Vragen

Vanwege een huwelijk in Spanje van onze zoon, willen we een chrysler grand- voyagerbusje kopen. Huren wordt erg duur. Er zijn 7 personen en nogal wat bagage. Het type is de 2.4se uit 1997. Kost 3950, heeft 170000km gelopen. Er is veel onderhoud aan gepleegd en er is nogal wat vervangen. We waren enthousiast gemaakt voor deze auto, maar

We twijfelen nu, of het wel iets kan zijn. Is dit type goed? en is hij daarna nog verkoopbaar? Wie weet raad.?

Bernardo.

Reactie voor op de website?

49.41. Storing Voyager

Hoi,

De "bekende" storing van niet meer starten etc.; zou 'ns contact opnemen met Garage van der Stroom in De Goorn. Deze heeft dit probleem bij onze Voyager zo verholpen!

Groet Esther

Reactie voor op de website?

49.42. Wat zijn de verbruiks kosten

Mijn vraag is wat is het verbruik van een chrysler grand voyager 3.8 6cil 2005

Henk

Reactie voor op de website?

49.43. Automaatbak

Ik heb ook een voyager uit 1999 met automaatversnellingsbak 2.4 4 cilinder. Schakelde ook niet meer in vier, en daarna helemaal niet meer. Bij een automaat specialist in Montfoort gebracht. Alleen een sensor van een paar tientjes defect, doet het hierna al weer twee jaar probleemloos.

Conclusie niet gelijk het ergste denken!

Gerrit

Reactie voor op de website?

49.44. Nieuwe voyager 2008 3.8 op LPG

De nieuwe 2008 voyager 3.8 rijd perfect op LPG (reeds 20.000km) LPG kan midden onder de auto gebouwd worden !

laarhoven

Reactie voor op de website?

49.45. 2,5 diesel 1995

Hallo, ik heb 2 voyagers gehad allebei 1995 en allebei 2,5 TD. Dat is het model met de Italiaanse diesel motor, geen distributieriem maar tandwielen wat al een hele hoop onderhoudskosten bespaard. Ik heb prima geredenn met mijn voyagers. Ik ben zeker niet zuinig op mijn auto's, ik heb de eerste zelf nieuw gekocht en 6 jaar gereden 300.000 km op de teller en geen enkel probleem gehad. Daarna heb ik de tweede gekocht, ik wilde persee weer dezelfde voyager en heb toen weer een 2,5 XE diesel gekocht uit 1995 met 70.000 op de teller, waarvan ik in 2007 afscheid van heb moeten nemen na 350.000 probleemloze kilometers, waarvan ik er dus 280.000 heb gereden. Nu rijd ik noodgedwonegn mercedes maar ik ga zeker weer terug naar de Chrysler.

Groeten uit Belgie!!

Peter

Reactie voor op de website?

49.46. Voyager

Wij hebben een voyager 2.4 SE luxe uit 2004/5, en hij rijdt perfect. We hebben echter weleens een probleem, we horen regelmatig gerammel in de voortrein (was verholpen, maar na lange tijd kwam het terug) en horen regelmatig een alarm, en soms slaat de auto niet over naar gas (g3), en dan stinkt het naar gas in de auto. Verder zijn we dik tevreden. Mijn moeder die erin rijdt is niet groot en bij lagere auto's schijnen de andere auto's haar in de ogen, maar bij deze niet en ze kijkt mooi over andere auto's heen.

Er is een reactie geplaatst dat de "voyager SE" slecht was en benzine slurpte, wij zijn integendeel door onze garage afgeraden om een "grand" te kopen vanwege het hoge gebruik. En als je een g3 hebt, slurpt hij wel, maar is een liter hooguit 0,50€ en dan rijd hij ±1:8-9, dus dat is goedkoop. Misschien kan iemand de storingen verklaren?

groeten jeroen

Reactie voor op de website?

49.47. Chrysler grand voyager?

Er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen. En wij zoeken nu een grand omdat ik in verwachting ben van de 3e, en elke week zeker wel 2 a 3 extra kids inhuis heb. Ik ben gastouder. Dus een grote auto nu ik mijn rijbewijs heb is wel zo lekker.

Maar je hebt ze met 2 banken of met 4 stoelen en 1 bank. Mijn vraag is voor mensen met ervaring met beide. Ik heb straks elke dag 5 a 6 kinderen in de auto in leeftijd van 0-6 jaar.

Hoe, wie wat waar wordt gezet? Welk jaartal het beste is om in te kijken en rond welke prijsklasse je nog kan vertrouwen. Want je kan ze voor 600,- of voor 6000,- kopen. Maar bij 600,- ga ik toch twijfelen. En volgens MP moet je elke maand wel 31,- voor de banden apart leggen en 59,- voor reperaties?

Wil wel graag de chrysler, tja amerikanen zijn toch best stevige bakken.

Graag even tips. Ook voor waar je het beste een 2ehandse kan halen.

Fleur

Reactie voor op de website?

49.48. Werkplaatsboek

Ik heb een Haynes werkplaatsboek gekocht in Amerika. Was binnen een week in huis en kostte incl. verzendkosten Euro 22,00. Eventjes googelen op Haynes. Ik ben geslaagd bij Autoparts Peddler.

Ton

Reactie voor op de website?

49.49. Accu

Reactie op Mankementen chrysler voyager adv. peter

Heb dit euvel ook gehad bij een opel vectra. Na de accu vervangen te hebben nooit meer last van gehad. Kan het niet verklaren en de garagehouder ook niet maar het zomaar stoppen was over.

Gr. Marcel

Reactie voor op de website?

49.50. Chrysler Voyager 3,3i/V6-1996

Inmiddels rijden wij (gezin met 4 kids) alweer 3 jaar in onze Chrysler Voyager 3,3i/ V6-1996. Een heerlijke auto die tegen een stootje kan. Het is een echte reisauto, en daar wordt ie dan ook voor gebruikt. Ook een caravan vormt geen enkel probleem. Wij hebben een gemiddelde caravan met een opbouw van 4,20m, die trekt hij moeiteloos met zich mee. Verder is de auto stil en heeft een rustig weggedrag.

Nadeel is inderdaad het onderhoud. Bij ons ging in 2008 de airco compressor kapot en dat kostte ons voor een 2e hands zo'n 1000 euro. Deze zat aan de motor verbonden, dus we hadden weinig keus dan te laten repareren. De remleidingen en de uitlaat zijn vervangen en dat waren ook dure kosten.

Maar als je de nadelen tegen de voordelen wegstreept hebben we toch enorm veel plezier van deze Amerikaan, en voor een auto van deze leeftijd vallen de "mankementen" verder nogal mee. Maargoed, het kiezen van een auto blijft altijd een persoonlijhke keuze.

R.Saman

Reactie voor op de website?

49.51. Crysler stopt ineens: alle electra uit

Reactie op Mankementen chrysler voyager adv. peter

Wij hebben het gevonden en weten wat het is, Door trilling komen de contactpunten (kabels) van de accu los. Af en toe even nakijken en een paar tikken op de contactpunten (waar de kabels aan zitten). Wij werden er ook gek van zomaar ineens op de grote weg geen electra, helemaal niks. Hoop dat we er wat mensen mee hebben geholpen.

Davis

Reactie voor op de website?

49.52. Spontaan stoppen

Reactie op Mankementen chrysler voyager adv. peter

Wij hebben dat ook en vaak net als mijn vrouw achter het stuur zit. Gebeurt een tot twee maal per jaar. Heel vervelend iid, niemand kan de oorzaak vinden. Verder erg tevreden.

Arjen

Reactie voor op de website?

49.53. Grand Voager ervaring

Reactie op Crysler stopt ineens: alle electra uit

Vanaf 1998 2 nieuwe Grand Voyagers Diesel en 1 gebruikte Dodge Ram Van D gereden.

Mijn ervaring is dat de nieuwe met een kleine 2 jaar iets frictie vertoonden in het chassis. Dat merk je vooral bij het schuin van drempels rijden. Bij allemaal trouwens gedoe met alarm.

Nu een Grand 2.4SE op G3 van 2002 waar ik al weer 70k mee gereden heb (huidige stand 245k). In 2010 was de airco defect (zit in V-riem circuit bij motor). Ik heb er een kortere V-riem opgezet zodat de airco overgeslagen wordt. Geen probleem! En die paar warme dag in NL.... ARKO alle ramen kunnen open...

Vandaag (1-8-2012) laten keuren (nieuwe remblokjes en luchtbalgen, rest was in orde).

Aanschaf 2010: € 3.500,- Onderhoud: € 1.900,- | 4 banden | beurt | 3 ruitenwissers | 2 wiellagers | V-riem | uitlaat (vanaf demper) | accu | en 2 APK's Huidige waarde naar schatting minimaal € 2.750,- (dus € 110,-/mnd afschrijving en onderhoud) € 150,- MRB en € 35,- Verz. Al met al dus € 295,-/mnd excl gas (1:7)

Natuurlijk betaal ik liever minder per maand maar toch blijf ik lekker Grand Voyager rijden!

Peter

U kunt reageren via onderstaand formulier, of via (wel even vermelden (1) waar u op reageert, en (2) de titel van uw bijdrage!). Uw reactie wordt dan op de website geplaatst.

Vragen, aanbiedingen en oproepen worden alleen geplaatst indien een geldig e-mail adres wordt ingevuld.

Uw naam:
Uw e-mail adres:
Titel van uw bijdrage:

Uw reactie:

Soms worden deze formulieren automatisch ingevuld door zogenaamde robots. Om te controleren dat u geen robot bent, vragen wij u de volgende som te maken: drie plus vijf is:. Het is voldoende het cijfer in te vullen.

De Voyager

  1. Chrysler & caravan
  2. Chrysler + caravan: wat u trekken mag
  3. Kosten
  4. Chrysler 2.5. se (oud model 1996)met caravan
  5. Onderhouds boek
  6. Advies Chrysler
  7. Ervaringen Voyager
  8. Onderhoudsboek
  9. Ervaringen Chrysler Grand Voyager 2.4 benzine
  10. Mankementen chrysler voyager adv. peter
  11. Verbruik / Kosten Voyager
  12. Renault Estafette (wegenbelastingvrij)
  13. Chrysler Voyager
  14. Chrysler voyager
  15. Reactie op de Chrysler Voyager
  16. Ervaring met Voyager 2.5 Diesel
  17. Chiptunen van een Grote Gezinsauto
  18. Verbruik voyager 3.3 / 43.11
  19. Verbruik
  20. Chrysler Voyager op LPG-G3
  21. Voyager op gas
  22. Gasinstallaties
  23. Grand Voyager op Gas
  24. Zwakke plek voyager
  25. Ervaring met Voyager 3.0 Ltr, 1994
  26. Veel plezier met nissan serena
  27. Chrysler Voyager
  28. Chrysler Voyager
  29. Voyager
  30. Chevrolet Stardust
  31. Probleem Voyager 2.5 TD
  32. Spontaan stoppen
  33. Verbruik
  34. Chrysler Voyager 2.8 CRD
  35. Chrysler Voyager
  36. Chrysler automaat
  37. Chrysler automaat
  38. Versnellingsbak
  39. Schokkende Crysler
  40. Vragen
  41. Storing Voyager
  42. Wat zijn de verbruiks kosten
  43. Automaatbak
  44. Nieuwe voyager 2008 3.8 op LPG
  45. 2,5 diesel 1995
  46. Voyager
  47. Chrysler grand voyager?
  48. Werkplaatsboek
  49. Accu
  50. Chrysler Voyager 3,3i/V6-1996
  51. Crysler stopt ineens: alle electra uit
  52. Spontaan stoppen
  53. Grand Voager ervaring

Niets van deze site mag worden overgenomen zonder onze uitdrukkelijke toestemming. WeCo Web Technology
Voor vragen en opmerkingen kunt u direct contact opnemen met , of via het reactieformulier.