Groot Gezin
Vervoer
ELFAC
Rubriek:   Onderwerp: 

52. Renault 21 Nevada?

Wie heeft ervaring met bovengenoemde auto? We willen een auto waarin je twee kinderen en een tweeling (in totaal dus vier kinderen!) kunt vervoeren. Deze auto leek ons handig omdat er een tweede achterbankje bij kan en er ook nog wat bagageruimte overblijft.

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.

Hans en Marlies

Reactie voor op de website?

52.1. Onze ervaringen met Renault Nevada

Hallo,

Spijtig genoeg hebben wij er geen positieve ervaring mee. Ook wij hebben vier kinderen en waren op zoek naar een wagen waar je vier kinderen vastgeriemd kunt inzetten en liefst de hond nog erbij. Onze speurtocht ging dus naar een Renault Nevada 8 persoons. Die worden niet meer geproduceerd en je kon ze dus alleen maar tweedehands vinden. Nu is dat op zich niet erg, ware het niet dat, juist omdat ze zo begeerd zijn bij grote families, ze vaak nog derdehands worden verkocht en er wordt gefoefeld met de kilometer teller. Dat hebben we achteraf moeten ondervinden.

De wagens hebben twee zwakke punten (naam ontgaat me maar ik vraag het mijn vriend als hij straks thuis is) die erg veel geld kosten als ze hersteld moeten worden. Vaak zit je dan ook met tweedehandsstukken dus... Wij hebben een jaar met die wagen gereden en dan was hij totaal op. De optie daarna om terug vier kinderen veilig te vervoeren was dan de Renault Lagune die ook in 8 persoon uitvoering bestaat, een Peugeot 506 die ook een tweede achterbank heeft of de monovolumewagens.

Uiteindelijk is het een Opel Zafira geworden bij ons vanwege de kofferruimte. Je klapt de zetels onder de vloer en als je drie kinderen bij hebt laat je een bank staan en zijn ze alledrie ingeriemd. Bij vier kinderen kan je een of twee zetels in de kofferruimte op een wip uitklappen en je hebt ruimte voor een buggy of zo. Wij hebben van Opel een bijna nieuwe wagen gekocht (een BNW) en die was heel schappelijk van prijs, je krijgt dezelfde garantie als bij een nieuwe wagen.

In verbruik is hij 6 liter terwijl de Nevada 10 liter dronk. Wat ik nu verteld heb zijn Belgische ervaringen. Ik weet niet hoe het bij jullie met taks en verzekeringen zit. Mocht je nog iest willen weten vraag gerust. Mischien hadden wij de pech een 'maandag'wagen gekocht te hebben zoals men dat hier zegt.

Dominique en Paul
samen ouders van Cédric, Yannick, Nicolas en Carolien
en hond Noa

Reactie voor op de website?

52.2. Redelijk positief

Ja, ik heb ondertussen ook wel een beetje ervaring met de Renault Nevada. En toch redelijk positieve ervaringen. Wij zijn ondertussen aan onze tweede bezig. De eerste is niet de deur uitgegaan omdat hij af was, maar meer omdat op dat moment we niet meer met z’n allen in één auto konden. Wij hadden op dat moment zeven kinderen, en die gingen er allemaal in, inclusief vader, moeder en kinderwagen (en nog een hoop spullen). We hadden niet het derde bankje, maar ik heb begrepen dat daar nog wel eenvoudig aan te komen is.

Het voordeel van de Nevada is, dat ze nogal aantrekkelijk geprijsd zijn, en dat schijnt vooral te komen omdat ‘het model’, meer dan andere oudere modellen, ‘niet meer van deze tijd is’. Nu dat interesseert mij bijzonder weinig. Verder zijn ze tamelijk licht voor het volume dat je er mee hebt, dus relatief goedkoop in de wegenbelasting.

We zijn toen op twee auto’s overgegaan, waarvan de ene een tot camper verbouwde bus was. Toen deze af was is er weer een Nevada gekomen, en daar toeren we nog steeds in. Het is een 11-jaar oude auto met veel luxe voor die tijd, 160.000 km en ‘maar’ voor   1.179,83. Hij mankeert best wel eens wat, maar zeker niet meer dan de andere oude auto’s die we gehad hebben.

Bart

Reactie voor op de website?

52.3. Renault Familiale

Allen ter aanvulling, een Renault Nevada met 3e bankje heet een Familiale uitvoering.

Nicolette

Reactie voor op de website?

52.4. Nevada Familiale

Sinds kort rijden wij ook in een Renault en het bevalt ons tot nu toe zeer goed. We kunnen alle 5 de kinderen goed kwijt en dan is er ook nog een bagageruimte. Omdat een Nevada op zich een gangbare auto is, kun je nog wel goed aan tweedehands onderdelen komen wat tenminste een beetje te betalen is. Van mij dus wel een positieve reactie. Succes met het zoeken naar een auto.

Claudia

Reactie voor op de website?

52.5. Slechte ervaring met Renault 21

Ook wij hebben een Renault 21 Nevada gekocht met een extra achterbankje, heerlijk als je 4 kinderen hebt van 1 tot 7 jaar. Echter: particulier gekocht, informatie gevraagd bij de dealer waar die auto altijd gekeurd werd: 'nee, prima auto, kan nog wel jaren mee.....!' Ja, ja, wás dat maar zo. Nu een half jaar later inmiddels nieuwe startmoter, distributieriem, accu, koppelingsplaten + drukgroep, en versnellingsbak er in laten zetten. Het laatste even na kerst. Totaal dus al € 1300,- kwijt aan deze kosten. jammer. Enkele tips al weer gelezen hoor, maar daar heb ik nu niets meer aan. Hebben wij dan gewoon domme pech?

Groeten, Willy en Elma

Reactie voor op de website?

52.6. Kreukelzone

Bedenk je wel bij zo'n derde bank dat je kinderen de kreukelzone vormen indien je van achteren wordt aangereden!!

Henk

Noot redactie: Lees mee hierover bij Extra achterbank in een stationwagen.

Reactie voor op de website?

52.7. Positieve reactie Renault 21 Nevada Familiale

Wij zijn sinds jaren in het bezit van zo´n practische Renault. Bouwjaar 1991 in een GTS uitvoering mét extra achterbank, radio Renault etc, kortom alle comfort, en met een respectabele kilometerstand van 235.000 km. De kinderen kunnen op álle zitplekken (dus ook op de achterste achterbank) in de gordels. Let wel even op: wanneer je een "normale" Nevada koopt, en dus zonder het extra achterbankje, je hiervoor niet later nog het bankje moet (of kunt) monteren. De veiligheidskooi van de Familiale uitvoering is ANDERS dan bij de gewone stationwagen. Er is van fabriekswege bij de Familiale uitvoering al rekening gehouden met de veiligheidskooi!

E.B.

Reactie voor op de website?

52.8. Nevada familiale

De Nevada is een grote, relatief lichte, ruime en comfortabele auto. Rijdt fijn. Goede stabiliteit, fijn voor lange afstanden. Relatief zuinig (wij halen 1 op 12) Onderhoud valt tegen. Doorroestende voorwielophanging komt vaak voor. Na 12 jaar en 160.000 kilometer houdt het voor de onze op.

Rutger

Reactie voor op de website?

52.9. Nevada: prima wagen als je een beetje handig bent!

Na een ongeval met onze vorige auto, moesten we à la minute een andere. Gezien de gezinssamenstelling (toen 3, nu 4 kinderen) én vanwege het krappe budget zijn we uitgekomen op een Renault 21 Nevada met extra achterbankje. De wagen kostte f 4.500,--. Nu 3 jaar later rijden we nog steeds in dezelfde wagen. Eén keer hebben we de dynamo laten vervangen. Het overige onderhoud hebben we gelukkig allemaal zelf kunnen doen (bougies vervangen, gasveer achterklep defekt, V-riemen vervangen, kachelventilator vervangen, waterpomp vernieuwd).

Jammer dat hij aan de pomp zoveel lust (het is een 2,2 liter met automatische versnellingsbak: verbruik 1:10), maar voor de rest vinden wij het een prima wagen met lage onderhoudskosten.

Familie V.

Reactie voor op de website?

52.10. Nevada 21

De Nevada bevalt ons prima. Veel ruimte, weinig onderhoud, electrische snufjes voor de liefhebber. etc.etc.

Wij hebben onze Nevada nu te koop i.v.m onze dieren. We hebben nu een Chrysler

Reactie voor op de website?

52.11. Vraag: handboek voor r 21

Ook ik rijd zielstevreden rond in een r21 uit 89. Tenminste normaal wel. Helaas is de startmotor aan vervanging toe en ik zoek naar een manier dit zelf te doen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen aan de tekeningen en of beschrijving. Ik schijn maar geen online werkplaatshandboek of olyslager te kunnen inkijken.

Reactie voor op de website?

52.12. Ervaring met renault Trafic

Wij hebben net een Renault Trafic (= zelfde als Opel Vivaro) aangeschaft voor ons gezin met vier kinderen. We hadden een opel Zafira en hadden doordat we een stoeltje altijd omhoog moesten hebben, bijna geen bagage ruimte. Om deze reden zijn we overgestapt naar de Renault Trafic. Het bevalt ons tot nu toe superbest! We hebben drie kleine kinderen (1,3 en 5) en een zoon van 12.

Wij hebben gekozen voor de korte uitvoering (L1) en de lichtste moter. De motor is klasse en kan een caravan bijvoorbeeld moeiteloos trekken. We konden kiezen voor de korte uitvoering omdat we kleine kinderen hebben. Als we over een jaar of vier weer een andere auto nemen dan zullen we voor de langere uitvoering kiezen en automatisch kun je dan beter een zwaardere motor nemen. Voor ons met kleine kinderen kon het nu nog best met de kortere uitvoering.

Heb je echter de kinderen boven de 10 dan zou ik toch voor de langere uitvoering kiezen. Wij hebben er trouwens ook voor gekozen om aan beide zijden een schuifdeur te nemen. Dit omdat we de kleintjes altijd in de zitjes moeten plaatsen. Mochten we de volgende auto nemen (en dus de langere) dan zijn de kinderen de zitjes ontgroeit en hoeft dit van ons niet meer. Maar het is nu wel erg praktisch! Fam. vdP

Reactie voor op de website?

52.13. Ervaring met Renault Trafic / Opel Vivaro

Bart,

Wij hebben onlangs gekozen voor een (1 jaar oude) korte Opel Vivaro met dubbele cabine. Wij zijn geen groot gezin, maar ik ben zelf vrij lang en kan op de achterbank redelijk zitten tijdens korte afstanden. Wij hebben voorin twee voorstoelen, maar je hebt je ook met stoel + bankje. Nadeel is dan wel dat het bijrijdersbankje niet verstelbaar is.

Achterin is het zoals gezegd niet al te ruim. Als je met volwassenen of grote kinderen achterin lange afstanden rijdt zou ik de lange wielbasis nemen, die heeft meer beenruimte.

Wij trekken er zelf een caravan mee en dat gaat ontzettend goed. Meer dan genoeg trekkracht. Wij hebben de 100 pk versie, er is ook een 82 pk (lijkt me wat licht) en een 133 pk. Als ik zie hoe goed de 100 pk met caravan rijdt, dan zal de 133 pk versie helemaal hoogst illegale snelheden kunnen halen.

De auto heeft airco, en dat is gezien het oppervlakte van de ramen een aanradertje. Verder is de auto behoorlijk stil, het motorgeluid wat je hoort is ook niet onaangenaam. Brandstofverbruik is solo 1:13.5 en met de caravan 1:11.

Wij waren een Citroen Berlingo gewend, en dan is het veercomfort even wennen, maar dat went snel. Je gaat zeker niet stuiterend over de weg. We hebben ook met een lange wielbasis proefgereden, en die is een ietsje rustiger (minder stug) qua vering.

Kortom: Bijna 2 maanden en 7000 km verder zijn we zeeeer te spreken over de auto!

Groet,

Rico

Reactie voor op de website?

52.14. Ervaring met trafic, vivaro, primastar.

Mijn advies als verkoper van deze drie dezelfde bussen is: koop als je kunt de langere versie. In verband met de restwaarde deze is hoger als je hem weer wil inruilen. Heb inmiddels al veel positieve reacties van mijn klanten gehad en zijn allen erover eens dat de 40 centimeter die de bus langer is weinig tot niets invloed heeft met parkeren. Dit is toch de meest genoemde bezwaar met name van de dames. Dit valt na enige oefening heel erg mee. Vooral omdat de bestuurdersstoel mega goed is intestellen voor met name kleine personen. De meerprijs voor lengte 2 is 620 euro ex btw maar hier krijg je 10 centimeter op de knie voor terug en 30 centimeter in de laadruimte. Het werd al eerder genoemd dat de wegligging beter is bij een lange (minder stug) dit is inderdaad zo.

Ik rij zelf nu met de 136 pk 2.5 dci lange wielbasis met dubbele cabine. Dit is al mijn derde Trafic. Het bevalt super. Ik hoef niet met een bus te rijden maar ik wil dit zelf. De 100 pk is in de meeste gevallen genoeg. Ik heb met de 100 pk twee keer naar Zuid-Frankrijk gereden en kom op de steilste berg niet onder de 80 km per uur. Ik sleur een knaus 530 enkelasser achter de bus. Totale combinatie is bijna 13 meter. In Frankrijk rij ik er rond de 110 tot 120 mee over de autosnelweg. Geen probleem.

Het voordeel van de lange is dat je de maxicosi in de ligstand kunt zetten. Dit is bij de korte niet mogelijk tot zeer moeilijk. Kleine kinderen kunnen zo makkelijk liggen.

Mocht u nog vragen hebben mail ze dan naar of kijk op onze website, of www.verheijenbedrijfswagens.nl.

Reactie voor op de website?

52.15. Kosten van een espace

Graag zou ik willen weten wat de kosten zijn van een espace. Wat is de wegenbelasting, verzekering en onderhoud.

Reactie voor op de website?

52.16. Rijden met een Renault 21 Familiale

Tot grote tevredenheid van ons allemaal (vader, moeder en 4 kinderen) rijden we nu al zo'n 4 jaar in onze Renault 21 Familiale. Toen we de auto kochten stond er 120.000 op de teller en inmiddels zijn we de 240.000 gepasseerd. De auto is van 1994 en net als alle auto's van die leeftijd is er wel eens en onderdeel wat het begeeft, met m'n garage heb ik afgesproken dat er zoveel mogelijk tweedehans onderdelen worden gebruikt, mits verantwoord natuurlijk!

Mocht de garage het bewuste onderdeel niet kunnen bemachtigen bij de sloper om de hoek, dan is er altijd nog de mogelijkheid om te rade te gaan bij Maresia in Kaatsheuvel, dit is een groot demontagebedrijf met onder andere een grote afdeling Renault, je hoeft alleen maar het originele onderdeelnummer op te geven en ze zoeken in de computer of ze dit op voorraad hebben. Zelf heb ik daar ook een prima sub-frame kunnen bemachtigen.

Arthur

Reactie voor op de website?

52.17. Kreukelzone

Dit is niet altijd waar. Bij de renault laguna familia is met de bouw rekening gehouden. Het chassis is extra verstevigd. Waardoor het bankje niet in de kreukelzone valt. Ik kan me niet voorstellen dat dat mij de andere famila uitvoeringen wel zo is. Er zitten ook standaard gordels is en door de versteviging is de auto zwaarder dan een gewone station Laguna. Wij gaan weer éen nieuwe familia kopen. Dat zegt genoeg. Bevalt prima. De andere is overigens te koop van 1998. In prima staat maar wij willen graag een beetje jonger blijven rijden.

Sylvia

Reactie voor op de website?

52.18. Renault 21 Nevada Familiale

Na jaren in een 'gewone' nevada te hebben rongereden hebben we recent een Renault 21 Nevada Familiale gekocht. Kunnen we tenminste al onze kinderen meenemen...;-) Renault 21 Nevada's zijn heerlijke auto's om in te rijden. Ruim, comfortabel, goedkoop in aanschaf en als je zelf een beetje handig bent ook in onderhoud. Oftewel, met een goede dopsleutel en schroevedraaierset haal je de hele auto uit elkaar. En zet 'm weer in elkaar natuurlijk.

Onderdelen zijn tweedehands volop verkrijgbaar op de sloop en er zijn redelijk wat garages die best bereid zijn die onderdelen die niet zelf te vervangen zijn te monteren, als je zelf het onderdeel meeneemt. Zwakke punten zijn het subframe en voorwielophanging (1.7 liter uitvoering) en de achterkanten van de kokerbalken (de familiale uitvoeringen 2.0 en 2.2 liter). De 1.7 liter motoren zij eigenlijk te zwak voor zo'n grote wagen en dat merk je in de motor slijtage. De 2.0 en 2.2 liter motoren van Renault zijn schier onverwoestbaar en gaan bij regulier onderhoud minimaal 400.000 km mee!

Met onze vorige Nevada (1,7 liter) haalden we volgeladen (en als ik zeg vol dan bedoel ik VOL!) 14,5km/l op de snelweg en 12-13km/l in de stad. Toch redelijk voor zo'n grote auto. De 'nieuwe' familiale (2.0 liter) haalt ongeveer hetzelfde op de grote weg maar is in de stad wat duurder in verbruik. En ja, in de familile uitvoeringen van de Nevada is de carrosserie aangepast aan de extra achterbank. Oftewel, de kinders op de achterste bank zitten NIET in de kreukelzone!

En wat vinden de kinderen ervan? Heerlijk de ruimte, alles kan mee, ze zijn trots op onze grote blauwe auto. Bij partijtjes en andere aangelegenheden hoeven ze in ONZE auto tenminste niet opgepropt met z'n vijven op een te smalle achterbank.... En dat mag de hele school weten volgens onze dochter van acht!

Reactie voor op de website?

52.19. Ervaringen Renault 21 Navada Familiale

Sinds een half jaar heb ik zo'n Nevada Familiale. Wat mij betreft is het een perfecte auto. De 2.1 diesel ik ik heb is perfect. Ik heb er nu ca. 40.000 km mee gereden zonder enige problemen. De auto is praktisch en ontzettend ruim. Hij roest wel een beetje.

Het enige dat ik storend vind zijn de "bubbelende raamrubbers". Verder zou ik er nog 10 jaar mee rijden als de dieselmotor het volhoudt. Hij heeft er nu bijna 300.000 km op zitten en in schat dat hij de 500.000 wel moet gaan halen, dus 3-4 jaar hoop ik samen met hem ouder te worden.

Er zijn veel sloop-21's te vinden, dus onderdelen in overvloed en reparaties zijn, als je handig bent zelf te doen of vrij goedkoop in de garage.

Chris

Reactie voor op de website?

52.20. Renault Nevada station is super!

Wij hebben 4 kinderen per september. Nu rijden we Range Rover en daar kan een derde bankje in, maar dat is gezien de wetgeving in België en Nederland niet legaal. Dus ik ging op zoek naar een nevada met dieselmotor. Als je een diesel zoekt, koop dan een 2100 en geen Turbo. GTD staat voor Grand Touring Deluxe en heeft niets met Turbo te maken.

In Nederland zijn ze moeilijk te vinden met weing kilometers maar wel in België. Ik heb 2 weken achter elkaar gekeken op ene plaats waar enkele honderden handelaar maar ook particulieren samen komen om auto's te kopen en te verkopen. De eerste keer werd er een nevada 2100 diesel voor 1650 euro verkocht voor mijn neus aan iemand van buitenlandse afkomst, volgens mij bestemd voor de export. De motoren zijn namelijk zo sterk dat deze wagens in het buitenland als taxi's dienen. Ok, ik zocht verder en vond na 2 weken weer een nevada, van de eerste eigenaar met 180.000 km, alle beurten gehad en boekjes en facturen erbij. Er zat geen derde bankje bij maar ik had bij de garage al uitgezocht hoe het nu zit met de versteviging achterin. De break is precies hetzelfde als de familiale. Er is maar 1 uitvoering. Wel kon men destijds kiezen voor een extra bankje als optie.

Men zette er ook extra zware veren onder in dat geval of op wens van de klant. Er is geen sprake van een extra versteviging in de construcie! Niets van teruggevonden bij de officiële dealer!! Goed, ik liet de auto helemaal controleren en ik gaf hem direct een beurt waarvoor ik nog geen 100 euro kwijt was. Vervolgens reed ik naar de keuring en dat was geweldig. Ik heb namelijk ook ene range Rover, destijds gekocht voor 120.000 gulden. Altijd was er wel iets kleins te vinden waarop ze de wagen afkeurden (slechte garage misschien?). De Nevada had mij maar 1300 euro gekost + de beurt van 100 euro was 1400 euro. De wagen werd in 1 keer helemaal goedgekeurd. Geen enkele opmerking over iets met de keuring die hier veel strenger is dan in Nederland! Ik heb enkele honderden km met de wagen gereden, hij rijdt heerlijk.

Ik heb trouwens ook nog bij een sloperij een derde bankje gekocht met gordels. Ik moet enkel nog de plaats hebben waarmee je het gedeelte inklikt in de onderzijde in het gat dat daarvoor voorzien is in de carosserie. Hij staat er al in en alles past perfect, zelfs de bekleding is indentiek. Afijn, het is ene heel verhaal geworden. De man van de sloperij was denk ik een echte "Johnny" een echte belse autosloper maar hij was zeer vriendelijk en vertelde mij over de slchte punten waar je op moets letten etc. Hij was zeer te spreken over deze wagen en vertelde mij dat ze motorisch beter zijn dan de nieuwere wagens. Je zou er bij normaal gebruik en onderhoud eenvoudig 4 a 500.000 km mee kunnen rijden.

Het bewijst weer een dat er ook wagens te koop zijn, die gewoon wel goed zijn en dat je helemaal niet heel veel geld uit hoeft te geven wil je legaal en veilig rijden. Enkel een beetje geduld bij het zoeken en kopen. In nederland zijn ze denk ik niet te koop met lage km standen. In BE kiest met eerder voor diesel vanwege de belasting, dat scheelt maar heel weing ten opzichte van benzine. Dus beste mensen, kijk eens wat rond in België. Bij particulieren moeten er zo nog wel meer te koop zijn. En van de eerste eigenar koop je meestal wel betrouwbaar en echt, ik heb nu een heel nette auto.

groeten van Gina en Erwin uit Antwerpen

Reactie voor op de website?

52.21. Startmoter renault 21

In Dordrecht is een bedrijf die startmoters en dynamo's reviseert. Ik ben ook wel eens geweest voor een dynamo voor een 21 deze leek wel als nieuw. Dat bedrijf heet D.S.A en zit op de Weeskinderendijk in Dordt. Voor onderdelen voor een Renault heb ik ook goede ervaring bij Cam of kam in Cuijk gespecialiseerd in Renault.

gr Nico

Reactie voor op de website?

52.22. Kosten van een Espace

Heb onlangs een Grand Espace IV 2.0 16V Turbo Expression uit 2003 gekocht.
Verzekering: €1020,- per jaar All-Risk
Belasting : € 796,- per jaar, auto weegt 1715 kg

Had voorheen een Espace III 2.0 16V Authentique uit 2000.
Verzekering: € 828,- per jaar All-Risk
Belasting : € 656,- per jaar, auto woog 1465 kg

P. Kemps

Reactie voor op de website?

52.23. Grote onzin

Reactie op Kreukelzone van Henk.

Onzin, onzin en nog eens onzin. Ten eerste moet je onderscheid maken tussen een fabrieks "derde" bank en een na-ingebouwde bank. Want bij de franse auto's (de zogenaamde Familiale's) is de kreukelzone aangepast. En bij na inbouw heb je altijd nog tientallen centimeters over. Maar wat moeten de mensen dan die een Fiat Panda als "boodschappen" 2e auto hebben en daar regelmatig een aantal kinderen op de achterbank vervoeren. Of wat moet je met een MPV waarbij de kids bijna met hun hoofdjes tegen de achterruit zitten. Pure bangmakerij.

Groeten Marcel

Reactie voor op de website?

52.24. Brandstofverbruik R21 Nevada

De Nevada is inderdaad een klussen met kijkersauto aan het worden. Maar heel goed laag in toeren te rijden en daardoor relatief zuinig voor dit type auto.

Amedee

Reactie voor op de website?

52.25. Kachelventilator

Het vervangen van de kachelventilator is vaak niet nodig bij de nevada en espace, meestal is het de stekker achter het bedieningspaneel. Dit geldt ook voor de achterruit-verwarming; allemaal het zelfde stekkertje. Succes.

Harry

Reactie voor op de website?

52.26. Vraagbaak Nevada familiale

Ik heb een vraagbaak van Olving over het model van voor 1989, maar is voor de meeste zaken nog wel bruikbaar.

Reactie voor op de website?

52.27. Kreukelzone Nevada

Een jaar of tien geleden had ik ook een Nevada Familiale, met zo'n door de fabriek ingebouwd derde bankje. In de file reed een achterligger bovenop mijn mooie Nevada, hij was helemaal verkreukeld, zelfs de motorkap aan de voorkant lag scheef en de dorpels van de voorportieren waren geknikt. Gelukkig deden de electrische ramen het nog, daarlangs kon ik naar buiten klauteren. Maar het derde bankje zat netjes op zijn plaats, niet tegen het plafond gedrukt of tegen de tweede zitrij, en als mijn kinderen er op gezeten hadden was ze weinig gebeurd. Heel netjes gedaan door Renault.

Ysbrand

Reactie voor op de website?

52.28. Renault?

Beste .....

Wij zijn met een gezin van 6 Een espace geeft veel ruimte, luxe, maar is erg duur in onderhoud. Ik zou alleen al vanwege hoge onderhoudskosten daarom nooit meer een espace aanschaffen.

Koop er, op advies van mijn collega, nooit een die ingevoerd is, er is bijna altijd iets mis mee, anders worden ze niet geëxporteerd.

groetjes van Marjanne

Reactie voor op de website?

52.29. Espace kachelwerking

Problemen blower. Het kan ook zo zijn dat de stekker bij de printplaat (onder handschoenvak) geen goed kontakt meer maakt. Daar kan wel eens kortsluiting onstaat.

Roberto

Reactie voor op de website?

52.30. Renault Espace perfect maar slecht!

Rare titel misschien maar ik zal het uitleggen Ik rijd nu twee jaar een Espace en heb een gezin met 5 leden. Geloof mij, er is geen betere gezinswagen kwa gebruik als de espace! Alle stoelen kunnen worden verplaatst en kunnen in slaapstand, ruimte zat, voorstoelen kunnen we draaien, super! Maar verder is het een klo... wagen. Ik ben er vaker me in de garage als bij het tankstation. Dat dingen stuk gaan is nog tot daar aan toe, maar dat er de halve auto voor uit elkaar moet slaat alles. Om een paar voorbeelden te noemen (de auto is van 11/99 180.000km ) Hij staat dus te koop.

Voor mij nooit meer een renault dat mag duidelijk zijn.

Reactie voor op de website?

52.31. Renault 21 Nevada

Hallo,

Ik werk 1 dag per week voor de hobby in een oude Renault garage en heb zelf bijna alleen maar goede ervaringen met de Renault Nevada waar ik nu bijna 5 jaar met veel plezier mee rij.

Als je er een koopt, let dan goed op het subframe, is een zwakke plek en het koelsysteem. Het koelsysteem is nogal ingewikkeld en als je een lek hebt is dat lastig te vinden. Als je nog vragen hebt, mail me dan maar.

Ik ben trouwens nog op zoek naar een roestvrij rechter achter portier.

Groeten,

Reactie voor op de website?

52.32. Goede ervaring

Hey,

Mijn vader had ook een renault 21 nevada van 1993. Deze auto ging ongeveer 20 jaar mee. Maar de laatste jaren waren er een paar problemen en soms waren die groot. Nu hebben we een renault espace, maar het dashboard tikt soms van voor en dat voor een nieuwe auto, raar hoor.

Ik ga later mischien ook een renault nevada kopen maar als ik geld genoeg heb koop ik een renault megane cc.

Groeten van de familie Dirven

Reactie voor op de website?

52.33. The Best

Reactie op Renault 21 Nevada?

Ikzelf heb een nevada type II gekregen van mijn grootvader, deze had tien al 344000Km, nu, 6 jaar later heb ik er 526000km.

Het betreft 2100cc Diesel BJ 1993 met een J8s motor die oorspronkelijk werd gebouwd voor de 4x4 versie met als doel: de woestijn. Nog geen spatje roest. Ik gebruik deze wagen om te reizen (spanje, polen, zweden, ...) Ook is het een werkpaard: aanhangwagen tot 2500kg (ook al mag het niet in belgië), deze wagen kan en doet het zonder probemen al jaren.

Reeds vervangen: Kachel ventilator en startmoter, verder gewoon onderhoud. Kortom: de beste wagen dat ik ooit had.

Kim

Reactie voor op de website?

52.34. Renault Espace

Reactie op Renault 21 Nevada?

Heb een Espace 2004 is een hele fijne en luxe auto maar verbruik op benzine is 1-8 en op lpg1-6 en 135,- € belasting en je hebt elk jaar een onderhoud van +-250€ nodig. Een diesel verbruikt 1-10 tot 1-15 als je niet harder dan 130 rijd en een wegenbelasting van 170€

İsmet Bilici

U kunt reageren via onderstaand formulier, of via (wel even vermelden (1) waar u op reageert, en (2) de titel van uw bijdrage!). Uw reactie wordt dan op de website geplaatst.

Vragen, aanbiedingen en oproepen worden alleen geplaatst indien een geldig e-mail adres wordt ingevuld.

Uw naam:
Uw e-mail adres:
Titel van uw bijdrage:

Uw reactie:

Soms worden deze formulieren automatisch ingevuld door zogenaamde robots. Om te controleren dat u geen robot bent, vragen wij u de volgende som te maken: drie plus vijf is:. Het is voldoende het cijfer in te vullen.

Renault 21 Nevada?

  1. Onze ervaringen met Renault Nevada
  2. Redelijk positief
  3. Renault Familiale
  4. Nevada Familiale
  5. Slechte ervaring met Renault 21
  6. Kreukelzone
  7. Positieve reactie Renault 21 Nevada Familiale
  8. Nevada familiale
  9. Nevada: prima wagen als je een beetje handig bent!
  10. Nevada 21
  11. Vraag: handboek voor r 21
  12. Ervaring met renault Trafic
  13. Ervaring met Renault Trafic / Opel Vivaro
  14. Ervaring met trafic, vivaro, primastar.
  15. Kosten van een espace
  16. Rijden met een Renault 21 Familiale
  17. Kreukelzone
  18. Renault 21 Nevada Familiale
  19. Ervaringen Renault 21 Navada Familiale
  20. Renault Nevada station is super!
  21. Startmoter renault 21
  22. Kosten van een Espace
  23. Grote onzin
  24. Brandstofverbruik R21 Nevada
  25. Kachelventilator
  26. Vraagbaak Nevada familiale
  27. Kreukelzone Nevada
  28. Renault?
  29. Espace kachelwerking
  30. Renault Espace perfect maar slecht!
  31. Renault 21 Nevada
  32. Goede ervaring
  33. The Best
  34. Renault Espace

Niets van deze site mag worden overgenomen zonder onze uitdrukkelijke toestemming. WeCo Web Technology
Voor vragen en opmerkingen kunt u direct contact opnemen met , of via het reactieformulier.