Groot Gezin
Vervoer
ELFAC
Rubriek:   Onderwerp: 

66. Pontiac Transport

Wij zijn benieuwd naar ervaringen met een Pontiac Transport. Momenteel rijden we een Volvo 740 met een extra bankje maar zijn van plan deze te verkopen of in te ruilen voor een Pontiac Transport.

De jongste kinderen beginnen uit het achterbankje te groeien en zijn we dus genoodzaakt om een grotere auto aan te schaffen. We hebben 4 kinderen in de leeftijden 12, 11, 9 en 8 en de vijfde wordt als het goed is binnen nu en 4 weken geboren, dus vandaar.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Alvast bedankt en groetjes van Karin

Reactie voor op de website?

66.1. Ervaringen Pontiac

Wij hebben sinds een jaar een Pontiac TransSport 3.8V6. We zijn hierover zeer tevreden. Een zeer luxe en comfortabele wagen voor ons gezin met vier kleine kinderen. Veel ruimte, flexibele indeling stoelen, veel bagageruimte en alle accesoires aanwezig.

Martine

Reactie voor op de website?

66.2. Ervaringen met Pontiac Transport

Via amerikaanse-auto.pagina.nl is informatie te vinden. Er er is ook een forum waar je vragen kunt stellen. Ken persoonlijk 2 mensen die een Pontiac Transport gehad hebben en allebei zwaar teleurgesteld zijn vanwege de enorm hoge onderhoudskosten, veelvuldige storingen en lange wachttijden op onderdelen. Maar dit zijn natuurlijk slechts 2 ervaringen en wat de een hoge kosten vindt, kan de ander best wel meevallen. Dagen tot weken wachten op onderdelen is echter geen uitzondering maar regel.

Gerrit Jan

Reactie voor op de website?

66.3. Ervaringen met Chevrolet Transport

Een ideale gezinswagen voor gezinnen met grotere kinderen. Zelf hebben we 4 kinderen in de leeftijd van 11, 9, 9 en 2 jaar. De kinderen zitten erg riant. Meestal 3 op de 2e rij en 1 op de 3e rij. Op vakanties halen wij een stoel van de achterste rij eruit zodat we veel bergruimte hebben. Alleen voor de wintersport een koffer op het dak, maar voor het kamperen in de zomer past alles erin. Wij noemen hem ons bankstel op wielen.

Annemieke

Reactie voor op de website?

66.4. Ervaring met Pontiac en Chevrolet Transsport

Wij hebben zeer goede ervaringen met zowel de oude als de nieuwe transsport. De Pontiac Transsport (3.8V6 bj'93) was onze 1e MPV. Wij vinden het een van de fijnste auto's die we gehad hebben.

Voordelen: heeft veel ruimte, comfort, luxe, pit en is niet al te dorstig snelweg:(bijna 1 op 10 bij constante snelheid (cruise control op 130Km/h) en 1 ltr op 7 a 8 km bij stadsverkeer.

Nadelen: Versnellingsbak niet al te sterk.(door stadsverkeer en vaak verkeerd gebruik) Nivoregeling gaat wel eens kapot (dure onderdelen) Stoelen 2e en 3e zitrij niet verstelbaar en vaak geen hoofdsteunen.Standaard wat slappe vering(voor)Monroe Sensatracks doen wonderen. Deze auto ALTIJD met goede garantie kopen! Problemen vallen reuze mee maar indien er problemen zijn kunnen de kosten snel heel hoog oplopen.

Onze huidige auto is een Chevrolet Transsport 3.4 (Na een foutje van een Volvo V40-T4, dit is een beresterke en superluxe auto , maar O' wat is ie klein voor een stationwagen) De nieuwe Transsport is nog groter en meer over nagedacht.Hij rijdt een stuk europeser (minder overhellen),zonder aan comfort in te leveren. Achter nu wel stoelen met hoofdsteunen, rugleuningen verstelbaar en zijn naar voren en achteren verstelbaar. Zo kan er altijd nog heel wat bagage mee ook indien alle zitplaatsen bezet zijn; de kleinste wel achterin zetten.

Indien met een keuze kan maken tussen de nieuwe en de oude Transsport, altijd de nieuwe doen, deze is op een hoop punten verbeterd (heeft nu o.a.ook een schuifdeur aan de linkerzijde).

Nadelen: Is dorstiger dan het vorige model ondanks kleinere motor ( 1 a 2 ltr meer als de Pontiac) Gebruikt een stuk duurder in aanschaf.

Kortom, beide zeer fijne auto's, om niet zomaar aan voorbij te lopen!

Dave

Reactie voor op de website?

66.5. Landrover

Van een landrover ga je houden. Of de kinderen dat ook doen, achterin, is minder belangrijk. Het basic gevoel (tuffen op zijn best) en de harde vering zijn vergelijkbaar met een kinderspeelplaats. Sterkte met het vinden van een reden om mijn favourite hobbelpaard aan te schaffen.

P.

Reactie voor op de website?

66.6. Pontiac Transsport

Wij rijden al 2 jaar een pontiac transport (in Canada). Prima auto. Drie stoelen in het midden en twee achterin. Airco lijkt een zwak punt in warme streken. De auto van 94 heeft al diverse reparaties ondergaan. 'k Weet niet of dat duur is in NL. De lange snuit en de ver naar voren geplaatste wielen is effe wennen. De schuifdeur is moeilijk te openen door kinderen. Het deur-openings-mechanisme heeft het bij alle deuren inmiddels wel een keer begeven. Geen schuifdeur aan de linkerkant, wat met oog op het drukke verkeer in Nederland uitstekend is. Voor lange mensen veel dode hoeken. (Achter de achteruitkijk spiegel en raamstijlen) Controlepaneel verschuilt zich gedeeltelijk achter het stuurwiel.

Frans Jan

Reactie voor op de website?

66.7. Informatie/reactie pontiac transport

Na jaren in een CX familiale gereden te hebben, ik heb hiervan 2 exemplaren gehad, stapte ik over op een opel omega. Dit is echter een enorme teruggang qua ruimte en wij gingen uitzien naar een ruimere auto (ons gezin bestaat uit 4 kinderen en 2 volwassenen Onze keus viel op een pontiac transport 2.3 van eind 96 (oude type) met alles erop en eraan (die amerikanen weten wel wat ze aanbieden). Deze auto was in 96 zijn carriere als lease-auto begonnen en was dan ook uitgerust met een gasinstallatie, de bekende onderbouw.

De vorige eigenaar had aan deze auto nogal wat kosten gehad, cilinderkop vervangen door een gaskop, oliepomp en derhalve ook krukaslagers vervangen (gechecked via de betreffende garage) en had ook de aircopomp moeten vervangen en was op dat moment blij dat hij de auto tegen een paaltje had gezet en hem via de verzekering kwijt kon (ik had mazzel). Wel gaf hij aan dat het qua ruimte een fantastische auto was. Wat onderdelen betreft zijn de prijzen amerikaans, behalve als je ze gebruikt kunt kopen, dan zijn ze wel betaalbaar, maar uiteraard duurder dan VW onderdelen.

Ik heb de auto inmiddels ruim een jaar, mijn ervaringen zijn de volgende. Rustig warm rijden, het is geen sprinter bij het stoplicht, de versnellingsbak gaat bij koude motor met name in de eerste vesnelling bij stilstand zwaar (heb ik van veel pontiac eigenaren gehoord, smeren van het schakelmechanisme werkt tijdelijk, als de motor en bak warm zijn gaat het meestal prima), het zitcomfort is goed te noemen. Je merkt wel dat de auto een starre achteras heeft en niveauregeling, hetgeen voor rijden met onze caravan ideaal is. Maar als je er, zoals ik, meestal alleen inzit maakt het de auto achter erg stug.

Met 7 stoelen waarvan 5 qua plaats te verstellen of te verwijderen, heb je een zee van ruimte en kun je ieder vriendje of vrachtstuk meenemen. De airco is matig en niet automatisch, ook de verlichting (koplampen) vind ik zelf net voldoende. De remmen zijn goed maar het ABS systeem is erg gevoelig voor vervuiling van de sensors, goed schoonblazen en alles werkt weer perfect. De stuurbekrachtiging is prima, je hoort hem af en toe wel werken, kachel is goed, de bediening matig, (te) veel knopjes

Let bij aankoop erop dat je een type koopt met een nokkenasketting en geen riem aandrijving, deze willen nogal eens breken (dure reparatie). Het gebruik op gas is gemiddeld 1 op 9. De auto is niet op G3 te krijgen (geen type goekeuring vd auto). Al met al een goede auto welke ik helaas toch maar ga verkopen, ik keer weer terug naar mijn grote liefde, de citroën.

Met vriendelijke groet Kees

Reactie voor op de website?

66.8. Reactie pontiac

Hallo,

U vraagt een reactie op de pontiac. Wij hebben zo.n bus bj 94, in 1 woord: PERFECT. Je weet niet wat je overkomt. Hij rijdt prima., zuipt niet meer dan de volvo (vakantie naar engeland 1 op 10 gemiddeld veel snelweg 150km per uur). Hij heeft veel ruimte, is de vakantie-auto bij uitstek. Niet langer nadenken, gewoon kopen!

Is goedkoop in aanschaf. Succes ermee. Vragen? Mailen!

groeten

Reactie voor op de website?

66.9. Chrysler Voyager

Omdat ik toch allerlei auto's voorbij zie komen wil ik ook mijn verhaal kwijt over onze auto. Mijn man had altijd de droom een amerikaanse auto te kopen; luxe en groot. We gingen naar een toyotadealer die op een zondag geopend was. Ons oog viel op een mooie chysler en we betaalden 26.000 gulden voor de auto. Veeeeel geld maar we dachten dat hij het waard was. Vaak is de auto terug geweest naar de dealer. Toen veel van de electrische dingen uitvielen (electrische ramen, alarm dat opeens bleef loeien, allerlei knoppen die niet meer functioneerden) zijn we naar de ANWB gestapt en hebben de auto laten testen (altijd doen bij zo'n dure auto). Daar bleek dat er meer mis was. Bij elkaar waren we 18.000 gulden kwijt aan reparatie kosten. We hadden de auto toen 4 maanden.

Ondertussen hadden we dus een leuke nieuwe auto kunnen kopen. Nu groeit het geld niet op onze ruggen en we zijn gaan praten met het bedrijf waar we de auto kochten. We konden toen een hele mooie prijs terug krijgen voor onze auto.

Ik ben dus huiverig om een amerikaan te kopen (hoewel er natuurlijk zat mensen zijn die meer geluk met hun amerikaan hebben), maar weet ook niet wat nu wel een juiste keus is. We zijn nu van plan om een busje met dubbele cabine aan te schaffen. Dit ook om wegenbelasting te bespraren ivm grijs kenteken.

Ellen

Reactie voor op de website?

66.10. Chrysler

Wij hebben twee jaar een tweedehands Voyager (turbodiesel) gehad. Een rampbak. Veel ruimte, robuust en een ongeëvenaarde caravantrekker, dat wel. Ook het wegoverzicht was prima. Maar verder? De voorstoelen zaten beroerd. De wegenbelasting is ongehoord hoog.

Na een jaar rijden brak een motorsteun af. Je staat raar te kijken als je motor scheef onder de motorkap hangt. Later hoorden we dat het een vaker voorkomend probleem was. Kennissen overkwam hetzelfde. De boel is gelast, omdat de motorsteun niet leverbaar was.

Later ging de brandstofmeter stuk. Nog erger was dat de versnellingsbak begon te lekken. Met een dreigende reparatie van 2000 euro, zonder de zekerheid dat de ellende voorbij zou zijn, hebben we de wagen ingeruild voor een Mitsubishi Spacewagon. Kleiner en krapper, maar luxer uitgerust en tenminste betrouwbaar.

Gerhard

Reactie voor op de website?

66.11. Pontiac transport

Onlangs hebben we onze derde Transport gekocht. Ideale gezinsauto.

Douwe

Reactie voor op de website?

66.12. Transport

Sinds 1995 rijden wij transport en onlangs hebben wij onze derde transport aangeschaft. Na tweemaal een 3,8 L te hebben gereden is het nu een 3,1 L geworden uit sept. 1996 met weinig kilometers op de teller. Als je gezin uit 6 personen bestaat is het knap lastig een praktische auto te zoeken die ook nog financieel binnen de grenzen blijft. Met een budget van rond de 6500,-- euro koop je met goed zoeken een zeer knappe 3,8 of 3,1 L.met ongeveer 120-145000 km op de teller.

De aanschaf van een veel voorkomende 2,3 L raad ik zonder meer af. De motor en versnellingsbak is veel onderhoudsgevoeliger en grote revisies komen veel voor. Tevens blijkt de 2,3 L in de praktijk te weinig vermogen te hebben voor de zware auto.

Voor onderhoud raad ik de officiele GM dealer af. Vaak zijn de tarieven zeer fors en doordat veel GM garages de laatste jaren hun officiele chevrolet/Pontiac dealerschap zijn kwijtgeraakt is hun specifieke kennis ook sterk teruggelopen. Zeker als je hun een 3,8 of 3,1L aanbiedt ter reparatie. Er zijn als je zoekt zeer goede gespecialiseerde bedrijven met veel kennis die voor redelijk tarief veel goed onderhoud kunnen uitvoeren.

Houd in de praktijk rekening met benzinegebruik van rond de 1 op 7 bij normaal gebruik.Dit soort auto's moet je niet sneller laten rijden dan 110-125 km/uur.Als laatste wil ik nog even kwijt dat een 6-cilinder makkelijk 250-300000 km zonder veel problemen mee kan,schroom dus niet een wagen te kopen met veel kilometers. Op marktplaats.nl zijn de transports redelijk voordelig aan te schaffen, zaak is wel het kaf van het koren te scheiden!

groet, Theo

Reactie voor op de website?

66.13. Onderhoud Pontiac

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van u advertentie wil ik u graag mededelen dat u geen spijt zal hebben als u een Pontiac aanschaft. Ik heb zelf nu ook een Pontiac Transport en het rijdt als een zonnetje. Het zal iets meer gaan kosten dan een gewone auto maar ja, je moet ook kijken naar hoeveel plezier je er mee hebt. Een auto zal altijd geld gaan kosten.

U kunt mij altijd vragen om advies als u dat wilt en ik weet een goede en niet te dure garage: Penders USA Cars, Ampere straat, Vlaardingen

Hussain

Reactie voor op de website?

66.14. Onderdelen Pontiac Transport

Weken wachten op onderdelen, waar leeft u, in de rimboe? Binnen 24 uur! Ik rijd met afwisseling al 30 jaar americaan, en voor mij is het de betrouwbaarste en prettigste auto die ik gereden heb, kunnen europese merken niet aan reuken, in 1978 al een onhouderhouds vrije accu dit is nu nog niet standaard bij Eu of Jap autos. Maar het zijn nog steeds de sprookjes die ik al 30 jaar ken: geen onderdelen, zuipen benzine enz.

Ps: met Google vind je over de hele wereld onderdelen en DHL bezorgd binnen 24 uur.

Groeten Jo

Reactie voor op de website?

66.15. Info gezocht

Gezocht: info over de ontsteking van een pontiac transport 3.1. Hoe stel ik mijn onsteking, wat moet ik zien als eerste cilinder? Het is een v6. Gaarne reaxtie.

Voor de rest is de pontiac een zeer fijne auto en een goede trekker voor de caravan, en zeer ruim van binnen alle stoelen zijn bezet dus met 7 personen, als deze de geest geef dan ga ik weer naar een pontiac.

mvg

Reactie voor op de website?

66.16. Ervaring Pontiac 3.8 V 6

Gekocht in maart 2003, bouwjaar mei 1995

Na wat problemen welke in de garantie vielen, en perfect zijn verholpen met de accu en de automaat is het een fijne wagen om in te rijden. Hij glijdt echt over de weg, problemen met vering of verbogen bedieningsknoppen of airco zijn mij niet bekend.

Let op dat de airco, wanneer deze niet werkt, niet alleen wordt bijgevuld maar dat ook de lekkage wordt opgespoord, anders blijf je problemen met koudemiddelverlies houden.

Het stuur en de stoel zijn verstelbaar en alles is te overzien, teveel knopjes vind ik overdreven, ik vind dit juist beter dan allerlei schuifregelaars.

Wat betreft rijden met de caravan , zeer goed, auto zakt niet door, pompt de achtervering automatisch op, en heeft geen moeite om met de caravan door de Alpen heen te rijden, enige nadeel dan is de grote draaicirkel.

Kortom, de volgende auto zal toch wel weer zoiets worden.

G.K.

Reactie voor op de website?

66.17. Vragen Pontiac Transport 3.8 V6

Ik heb onlangs ene Pontiac Transport 3.8 V6, bouwjaar 1992, kilometerstand 134.500 gekocht. Bijde aankoop heb ik 3 maanden garantie gekregen. Wellicht is er iemand die mij kan vertellen waar ik bijzonder goed op moet letten binnen deze 3 maanden? Tips zijn ook welkom mbt garages voor onderhoud, bestellen van onderdelen, etc. etc.

Reactie voor op de website?

66.18. Ervaringen Pontiac Transsport. Let op!

Let op!

Schaf nooit een 4 cilinder 2.3ltr transport aan. Dit zijn de goedkopere versies van de originele amerikaanse v6en, en speciaal gebouwd om een prijsconcurrentie aan te kunnen met bv de renault espace. De motor is veel te licht voor de auto en deze is gebouwd vanuit een kostenbesparende visie, wat neerkomt bij een tweedehands op veel en dure reparaties. Een van de vaak voorkomende zaken is bv een gescheurde motorkop.

De V6 daarentegen (3,1 3,4 en 3,8ltr) zijn beresterke autos. Ik heb na 2 jaar 2,3ltr ellende (1997) een us import v6 gekocht(1995)en rij hier met veel plezier mee.

Denk er wel aan dat het dure autos blijven in rijden (1 op 8) en onderhoud (grote beurt 20.000km is ca 400 euro). Maar daar heb je een hoop rijplezier en ruimte voor.

grtn Arthur

Reactie voor op de website?

66.19. Defender

Hallo,

Ik bezit sinds begin dit jaar een LR110 op geel kenteken. Ben er erg tevreden mee. Heb 'm geimporteerd uit Duitsland via www.mobile.de. Veel meer keus en veel beter prijzen, ook na invoer (lees BPM afdracht). Waarom de LR110, simpel, vanwege de drie kleine kinderen en de vele hoeveelheid bagage die dan altijd mee gaat. Ruimte genoeg en met kleinere kids is de achetbank nog geen bezwaar. Voor volwassenen is het wat vermoeiend op de tweede rij en op de banken achterin daar de rugleuning nogal recht staat. Echter, indien je niet kritisch bent is dit eenvoudig aan te passen door ergens (sloop) volvo stoelen te halen (en achterbank) die exact passen op het frame van de LR. Een mooiere oplossing, maar ook heel wat duurder is via exmoor trim in de UK, die als alternatief ook stoelen levert voor de achterste vier plaatsen (het wordt dan wel een 7 zitter).

Gert-Jan

Reactie voor op de website?

66.20. Hyundai dubbele cabine

Ons gezin bestaat uit 7 personen nl: 16, 11, 10, 7, 5 jaar, en twee volwassenen. In 1997 kochten wij een nieuwe Hyundai h100 2.5 diesel en hebben hierin met veel plezier 60.000 km gereden. Maar na 4 jaar rijden werd het tijd voor iets anders. Wij hadden onze zinnen gezet op een Hyundai h200 td uit 1998 met 13.000 km op de teller! Na een proefritje bleek al snel dat dit de perfecte auto voor ons was, alleen er is een nadeel namelijk: als er iets kapot gaat (bv een uitlaat) ben je aan gewezen op de oficiele dealers omdat er geen ``handel`` in de imitatie-onderdelen zit.

Ronald

Reactie voor op de website?

66.21. Reactie op uw vraag

Hier doet u niet goed aan. Ten eerste is een handgeschakelde transport er een met een 2.3liter 4 cilinder motor. Deze motor is veel te licht voor een auto van bijna 1700kg. Koop liever een V6 3.1L of 3.8L motor.

Ten tweede is de prijs van 6800,- Euro te veel. Kijk eens op marktplaats.nl voor een jongere pontiac transport voor diezelfde 6800,- Euro.

Gerard

Reactie voor op de website?

66.22. Chevrolet transport

Ik heb een chevrolet transport gekocht en ben zeer tevreden. Hij rijdt op gas even goed als op benzine wat ik een goede prestatie vind. In de bergen met airco gaat prima. Het verbruik viel mij nog mee. Op gas rijdt die op cruisecontrol op 140 km/h 1 op 9. In de stad, als je pittig rijdt, 1 op 6. Maar als je normaal optrekt haalt ie 1 op 8.

Het grote voordeel vind ik de wendbaarheid en acceleratie v/d auto en hij maakt weinig toeren op de snelweg.

Ik vind het een prima auto.

Graaf

Reactie voor op de website?

66.23. Pontiac Transporter

Beste mensen,

Ik ben het helemaal met de mensen eens. Rijdt fantastisch en veel ruimte. Doordat ik als automonteur jaren aan dit type auto's gesleuteld heb mag ik toch zeggen dat ik enige ervaring heb met deze auto's. Advies: blijf er vanaf! Niet kopen; mooi laten staan. Alles gaat kapot aan deze auto. Onderdelen moeten echt bijna allemaal uit Amerika komen. Storingen in bedradingen. moeilijk te vinden. Bougie's vervangen kost alleen al 1 uur werk. En dan heb je een goede monteur! Deze auto's zijn gemaakt om met 55mijl per uur te rijden. Dus niet met 130 op de snelweg. Alles gaat dan kapot aan deze auto. Niet kopen dus!

De Haan

Reactie voor op de website?

66.24. Kopie handleiding Pontiac Transporter

Help!!

Sinds kort de tevreden eigenaars van een vw transporter 3.8 V6 uit '96 Geweldige wagen!

Helaas heeft zowel de vorige eigenaar als de garage de handleiding niet meer. We zijn dus dringend op zoek naar iemand die voor ons de handleiding, uiteraard tegen een redelijke vergoeding, zou willen kopieren. We zouden enorm geholpen zijn!

Hopend op een reactie:

groeten

Reactie voor op de website?

66.25. Gezocht: werkplaatshandboek

Ik heb een transport 2.3 i uit 1995 welke mij zeer goed bevalt. Ik sleutel alleen graag zelf aan een auto en voor deze auto ben ik opzoek naar een werkplaatshandboek. Wie kan mij helpen?

Reactie voor op de website?

66.26. Pontiac betaalbaar?

Hoi Martine,

Ik las je bijdrage. Vroeg me af of je met deze auto niet heel veel geld kwijt bent aan brandstof en onderhoud zoals het cliche gaat. Ik rijdt zo'n 35000 per jaar, hoofdzakelijk alleen maar het lijkt me DE ideale gezins auto. Vooral met 7 stoelen en een schuifdeur!

Geert

Reactie voor op de website?

66.27. Pontiac

De Pontiac is voor ons gezin met drie jonge kinderen en een schoonma een uitkomst. Wij hebben echter een 6 persoons met luxe stoelen met armleuningen, er zijn echter meer uitvoeringen met 7 zetels. De bagageruimte is echter minimaal, omdat wij de reserveband achterin hebben liggen i.v.m. de dubbele gastank die onderin ligt.

Het is wel aan te bevelen een 3,1 of meet liefst 3,8 te nemen, daar de 2,3 uitvoering veel last hebben van kapotte versnellingsbakken en motoren. Let wel op een Amerikaanse auto vereist een Amerikaanse rijsstijl, dus rustig aan, want anders trap je de automaat geheid kapot.

Als jullie nog vragen hebben ???

Reactie voor op de website?

66.28. Pontiac, ervaringen uit de praktijk

Onze ervaringen bij de koop en het eerste half jaar

Wij hebben sinds een half jaar ook zo'n ruimtewonder. Hadden we al veel eerder moeten doen. Het onderhoud geeft iets meer zorg, maar bougies vervangen duurt echt geen uur, het kan echt ruim binnen een kwartier!

Veel tips over onderhoud (in het Duits) op www.pontiac-transsport.de van andere gebruikers in Duitsland, Oostenrijk en ook Nederland. Voor onderdelen zijn speciale bedrijven, deze zijn gewoon op voorraad tegen veel voordeliger prijzen dan bij de GM-dealers. Wij zijn dik tervreden.

Nog een vooroordeel, de 2.3 liter motor (Europese versie) kan met zijn 101 kW handgeschakeld de auto veel beter aan dan de 3.1 liter met 87 kW en automaat. De 3.8 liter 6-cilinder (170 kW) met automaat gaat weer als een speer. Verbruik bij de 2.3 is ca 1:9-10 op benzine en 1:7-8 op gas. De 3.1 niet op gas rijden, te weinig vermogen. De 3.8 gebruikt op benzine ca 1:8-9 en gas 1:6-7, dus wel wat meer.

Schakel (bij de hand-bak) altijd rustig, dan doet de bak keurig en soepel zijn werk. Jagen en gooien met deze bak gaat gewoon niet.

Er zijn veel garages die liever niet aan Amerikanen sleutelen, blijf daar weg; er zijn genoeg bedrijven die het graag en goed doen. Het onderhoud is dan ook niet echt veel duurder; let wel, het is geen Opel Astra, je hebt het wel over een auto met veel meer mogelijkheden die dus ook wat meer mag kosten.

Rijd een Amerikaan ook altijd rustig zoals een Amerikaan dit zelf ook doet, het vermogen laat sneller rijden toe, maar je hebt wel (met gastank) 1730 kg te verplaatsen. Rustig rijden geeft veel meer comfort.

Ga bij het eventueel zoeken naar een TS niet impulsief te werk. Trek er rustig de tijd voor uit (bij ons een half jaar). Er staan er genoeg te koop die volledig afgetrapt zijn en waarvan het onderhoud niet goed is uitgevoerd. Pas als je er enkele hebt gezien zie je vanzelf de verschillen. Vraag een goede garantie van minimaal 3 maanden. Vergelijk ook goed de prijzen, er zijn bedrijven en particulieren die te veel vragen. De prijzen volgens Carbase zijn reëel.

Wij hebben met onze 5 kinderen een fijn vervoersmiddel met veel ruimte en comfort.

Teus

Reactie voor op de website?

66.29. Pontiac transsport 3.8

Ik heb voordat ik een Pontiac kocht een Renault Scenic gehad waar mijn gezin van 5 personen uit groeide en heb die ingeruild voor een Quad 4 deze bleek te zwak voor het trekken van mijn caravan dus weer ingeruild voor een 3.8, en dit is echt een kilometervreter echt een wagen die ik aan iedereen aan wil raden. Echt alles wat je nodig hebt zit er in en voor een fractie van de prijs. Zoek maar eens een europeese 7 zitter die je voor z'n 10.000 Euri's kan kopen.

Veel sucses Peter

Reactie voor op de website?

66.30. Pontiac ervaring

Een pontiac transport bevalt ons prima, dus echt aan te raden voor een groot gezin. Wij zitten er ook met 7 personen in ook met lange benen. Maar waar laat je al die tassen, dat probleem blijft en we hebben nog geen dakdrager. Dus als jullie er een aanschaffen, let daar dan op want je zit zo ook weer vol al ga je er op vooruit.

Veel sucses met de zoektocht.
groeten Mirjam

Reactie voor op de website?

66.31. Pontiac: Niet doen

Zelf heb ik een Chrysler gehad. Voor alle Amerikanen geldt eigenlijk hetzelfde. Ze rijden geweldig en bieden veel gebruiksgemak en comfor voor 7 inzittenden. Echter, onderhoud is een ramp. Onderdelen zijn erg duur (vergeleken met volvo ca 25-50% duurder). Als het toch groter moet (wij zelf hebben hetzelfde probleem) zou ik kijken naar een kleine bus/7 seater. Peugot 806 kan een goede optie zijn of Nissan Serena. Een oude limosine (mercedes) zou ook kunnnen, maar dat biedt andere praktische bezwaren....

Jaap

Reactie voor op de website?

66.32. Pontiac?

Goeiedag, ik heb zelf een pontiac transsport gehad, maar heb deze gisteren verkocht omdat het absoluut onbetaalbaar is voor ons. Het is een geweldige auto maar onderhoud is niet te betalen. Ook het benzine verbruik is gigantisch te noemen ongeveer 1 op 6.5 is normaal en dat met deze benzine prijzen.. Wegenbelasting is nu 67 euro per maand.

Ik ben blij dat hij weg is, ze zijn zelfs niks meer waard ook. Ik koop nu een volkswagen bus met dubbel cabine. Zijn ook heerlijke autos om in te rijden.

groeten Lex

Reactie voor op de website?

66.33. Goede keus

Heb al sinds 1994 een zelfde Pontiac uit 1993, 2 jaar geleden ook voorzien van een nieuwe motor. Door zijn kunststof buitenkant hoeft je nooit bang te zijn voor een krasje: roesten doet ie niet. Vier jaar geleden een nieuwe airco laten monteren; 2 x een dynamo, 1 x reparatie radiator (was veel goedkoper dan een nieuwe!), 1 x nieuwe remschijven + 1 x afdraaiien. De auto (een originele Americaan) heb ik in het begin laten uitrusten met Monroe Airlifters (luchtgeveerde schokbrekers) en die moeten na 10 jaar worden vervangen. Verder heb ik nog steeds de originele uitlaat.

Heb al vele malen op het punt gestaan hem in te ruilen, maar ben er toch aan gehecht: tijdloos modern uiterlijk.

Berend

Reactie voor op de website?

66.34. pontiac transport

Als je een Pontiac Transsport wilt kopen, koop dan geen 23 16V. Deze motor is te licht voor zo'n zware auto. Overal waar je ze te koop ziet staan, staat er vaak bij. Met nieuwe moter. Dat is niet voor niets. Zelfs een Pontiac garage uit de buurt wil ze alleen voor onderdelen. Kijk dan uit naar een 3.1, 3.4 of 3.8 6 cylinder automaat.

Ik heb zelf een 3.8 6 cylinder automaat. Een geweldige auto. Je moet niet op het verbruik letten, want dan moet je wel een andere auto kopen.

Albert

Reactie voor op de website?

66.35. Probleem met ABS en dakdisplay

Ik ben in het bezit tot zeer grote tevredenheid van een transport 3,8 SE uit 1992 op lpg, daar er wat problemen zijn en zelfs de Cheroletdealer geen uitspraken wil doen inzake kosten en wat er eventueel mis is; het volgende: Wie heeft er ervaring met het niet goed werken van het remsysteem en kan mij eveneens tips geven betreffende het display- bij mij niet werkend- in de dakconsole zekeringen en stekkers ed Bij mijn remssysteem werken de achteremmen niet er komt geen oliedruk vanuit de abs unit wel op de voorremmen als zodanig. Is dit een verstopping die eenvoudig? is te verhelpen of gaat dit een compleet nieuwe unit kosten zoals een niet amerikaans bekende garage mij zei. Er moet toch wel iets aan te reviseren vallen gezien de grote van het geheel.

Alvast bedankt,

Reactie voor op de website?

66.36. Is wel erg duur

voor een 10 jaar oude pontiac is deze wel erg duur ga toch eens verder kijken bij autotrader en consorten. Kijk tevens of de auto met gas/g3 is uitgerust kost wel iets meer in de belasting maar dan rijdt je 8 km voor een liter gas. Benzine is gemiddeld 1 op 10 echt de moeite waard je licht eens op te stken voor je koopt.

greetz har.

Reactie voor op de website?

66.37. Pontiac

Wij hebben nu een pontiac 3,8V6. Dit is een betrouwbare auto. Wij hebben ook een 2,3 16V gehad, maar dat type raad ik iedereen af. Na 6 maanden strandde de auto door een kapotte motor. Achteraf hoorde ik dat dit bijna bij deze motoren gebeurde.

Rudi

Reactie voor op de website?

66.38. Tweedehands Pontiac

Dag forumleden,

Ik zag een tweedehands pontiac staan voor rond de 5000 euro. Het nog het model met de kunstof carrosserie, maar wel met de vernieuwde neus. De wagen heeft echter wel 220000 km op de teller. Met een 3.8 V6, is dat een redelijke prijs? De auto schijnt goed onderhouden te zijn, maar dat zegt in de regel niets over de staat van de auto. Op zich wil ik een Pontiac kopen omdat het een goede gezins auto blijkt. Maar jullie zijn de gebruikers, jullie weten door ervaring wat echt belangrijk is. Ik ga zo'n 16000 km per jaar rijden, op benzine.

Wie wil een berichtje posten met een reactie?

Reactie voor op de website?

66.39. Ervaring met de defender

Wij hebben zelf twee jaar een defender 110, 3 kinderen van 0,5/3/5 en het bevalt prima. Ze zitten lekker hoog, kunnen mooi naar buiten kijken. Normaal zitten ze alle drie op de middenbank en zijn de 4 achterstoeltjes opgeklapt voor bagage. Je kunt het denk ik niet vergelijken met een personenauto. Kwa rijgedrag kun je het beter vergelijken met een vrachtauto. Ik zou niet meer anders willen dus. Het enigste nadeel is de hoge aanschafprijs. En de hoge wegenbelasting. Je moet even sparen, want leasen kun je ze niet. Als het je alleen voor vervoer van A naar B gaat, zou ik er niet aan beginnen. Het is meer het buitenleven/vakantie/avontuur gevoel wat je voor dergelijke autos moet hebben.

groetjes, Tjalf

Reactie voor op de website?

66.40. Pontiac Transport met zitplaatsen uitbreiden

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb de volgende vraag: Op dit moment rijd ik een Pontiac Transport op grijs kenteken met twee stoelen voorin. Ik wil graag de zitplaatsen uitbreiden met minimaal een stoel, maar liever nog met een bankje. Ik hoor over deze eventuele mogelijkheid verschillende tegenstrijdige berichten. Wat is mogelijk en absoluut niet mogelijk in deze?

Met vriendelijke groet, Ben

Reactie voor op de website?

66.41. Antwoord van Hilko

Ik kan helaas op deze vraag geen antwoord geven omdat ik niet bekend ben met deze bus. Ik zou deze vraag door willen verwijzen naar America Cars in Lutten Overijssel, die kunnen vast vertellen wat wel en wat niet kan.

Groet Hilko.

Reactie voor op de website?

66.42. Pontiac transport

Wij hebben zelf nu bijna een jaar een transport 3.1 V6, uit 1993, is een perfecte auto, veel ruimte, geen rare storingen en beresterk. Auto zit meestal vol met kinderen is er gewoon geschikt voor. Kortom aanschaffen zo'n auto. Let wel op de opties e.d. heb zelf een vrij kale auto, kan er niet zoveel kapot gaan ook.

Groeten, Peter

Reactie voor op de website?

66.43. Pontiac

Hallo,

Wij hebben ook een pontaic 2.3 uit 1995. Zit in de rivisie en we hebben ook geen boek. Heb jij er een kunnen krijgen en kunnen wij daar ook een kopie van krijgen? Gaat nl. een beetje sneller dan, om de auto weer rijdende te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Reactie voor op de website?

66.44. Pontiac transport

Heb net zelf een transport gerepareerd, koop NOOIT een viercilinder. Deze geven veel problemen en de kosten liggen snel over de 1000 euro. Geef liever iets meer geld uit voor een V6 en heb er veel plezier van

Groeten Peter

Reactie voor op de website?

66.45. Pontiac transporter

Afblijven van de 2.3 16V: slechte motoren. Surf maar even op het net voor je beslist.

Wouters

Reactie voor op de website?

66.46. Recactie tranporter

Deze aankoop is niet aan te raden, veel te veel problemen met de koppakking, zeker het model met de 2500cc motor. De 3.1cc is beter maar dan weer te duur qua verbruik en de rijtaksen.

Julien

Reactie voor op de website?

66.47. Even wat vragen over de pontiac

Geachte meneer, ik las zojuist een reactie van u over de pontiac. Daarin schrijft u dat u als monteur vaker heeft gewerkt aan deze auto's. Nu is mijn vraag of u wat specifieker kunt zijn met de voorkomende reparaties en storingen bij deze auto's. Hierbij gaat het mij vooral om de 3.4 en 3.8 uitvoeringen, ik ben namelijk van plan om een tranporter van 1995 a 1997 te kopen met ongeveer die motor inhoud, en naar wat ik las dat u schrijft vraag ik mij of dat dit wel een goede keus is. Indien u van mening bent dat dit geen juiste keus is vraag ik u of u mij dan raad kunt geven wat voor merk ik dan beter zou kunnen kopen, natuurlijk wel te vergelijken met de ruimte van deze auto.

met vriendelijke groet lucien

Reactie voor op de website?

66.48. Pontiac transsport

Ik weet niet in wat voor een tijd jullie leven, maar wij rijden al bijna drie jaar een transsport 3.8V6 met veel plezier en zonder noemenswaardigheden. En waar jullie het vandaan halen dat alle onderdelen uit amerika moeten komen, weet ik niet, maar er is zeker in 2 a 3 dagen aan onderdelen te komen en voor zeer weinig geld. En om U gerust te stellen, kijk eens op www.pontiac-transsport.de. Dit is een zeer goede web site met profi's die weten waar ze over praten.

groeten Gerard

Reactie voor op de website?

66.49. Ervaring met pontiac transporter

Wij hebben jaren een pontiac transporter gereden en er bestaat bijna geen fijnere auto. We zijn er zelf mee naar Italie gereden zonder een probleem. Onze meiden zaten allemaal in een stoeltje en ze hebben een reis gehad. We hadden ook een goede garage gevonden die gespecialiseerd is in amerikanen. Hij zat wel een beetje uit de buurt, in Nuenen Peter de Hartog. Goed en niet echt duur. Pas wel op dat als je zo'n auto koopt dat de carroserie goed is en niet te veel roest heeft want dan gaat het je wel veel kosten. Is dat in orde dan heb je een erg fijne auto. Wij zijn ook weer op zoek naar een nieuwe voor onze 4 dochters van 9, 8, 7 en bijna een jaar.

Yvonne

Reactie voor op de website?

66.50. Pontiac Transport

Wij hebben goede ervaringen met de pont alleen goed opletten wat de historie van zo,n bak is. Wij rijden een 3.8 uit jawel 1994! Gebruik hem door de weeks voor mijn Schildersbedrijf en in het weekend voor m'n 4 kinderen. Geweldig is het en als je er normaal mee rijdt blijft ook alles heel en is het verbruik aan de te accepteren kant.

Willem Reede

Reactie voor op de website?

66.51. Pontiac 3.8 V6 versnellingsbak

Helaas heeft onze versnellingsbak van onze Pontiac 3.8 V6 het na jaren trouwe dienst begeven, wie weet er een goed adres waar deze kan worden gereviseerd.

Reactie voor op de website?

66.52. Reparatieboeken voor.U.S.A.-Cars

Voor info betreft reparatie en vraagbaken en technische boeken voor pontiac of andere usa.wagens ga naar www.tmbbooks.nl, daar bestel je een werkplaatsboek met alle sleutel en rep; info heb er zelf al enkele in huis en zijn uitgebreid

zeer goed.
vr gr billy

Reactie voor op de website?

66.53. Niet kopen

Je moet die pontiac niet kopen van 1993 is te duur!

Ik heb er 1 gekocht van 1996 voor 1750 euro, alles er op en er aan

Zeer lux, je moet ff verder kijken.

gr benno

Reactie voor op de website?

66.54. Ervaringen pontiac transsport

Hoi je vroeg naar ervaringen met een Transsport. De mijne zijn zeer positief. De auto rijdt heerlijk en ook op gas, de meerkosten voor de wegenbelasting heb je er nu na 2x tanken al uit. Ik liep wel bij de aanschaf aan tegen het feit dat er eigenlijk weinig garages zijn die het onderhoud goed kunnen of willen doen. Laat je vooral niet misleiden door de combinaties opel general motors.

Bij mijn Ts was er een mankement in de ABS pomp prijsopgaaf GM Opel 2000 euri! Uiteindelijke reparatie bij Amerikanen garage 75,-

Laat je ook niet misleiden door kwikfit, daar de banden en remmen voor deze auto altijd specials zijn. Prijsopgaaf voor mijn 225 r16 bandjes: 1344 euro en bij een amerikanengarage in Heemskerk 68,- bijna de prijs van autopedbandjes bij de kwikshit.

Ik ga nu naar een garage in Lunteren Heusinkveld die uitsluitend Amerikanen doet en qua onderdelen normaal europees geprijsd is. Kwa kosten 85km rijden weegt het niet op tegen weten wat te doen en een normale onderhoudsprijs. Ik rij zelf alleen de 6 cilinder uitvoeringen, ben in het bezit van 3 TS. Ik heb 2x een 3,8 en 1 amerikaanse uitvoering 3.1. Met de 4 cilinders geen ervaring, maar zie overal dat de motoren te licht en al dan niet al een keer goed stuk zijn geweest.

Voor de 6 cilinders geldt eigenlijk dat de 3.1 iets te licht is de 3.4 perfect en de 3,8 een motor is die iets te zwaar is voor de transmissie. Bij de laatste moet je dus oppassen met optrekken doe dit altijd beheerst het blijft een auto van 1600 kg. Bij aanschaf goed letten of alle vesnellingen goed werken.

Voor de rest een fantastische auto waar ik nauwelijks iets mee heb gehad, niet meer of minder dan mijn vorige auto's behalve het wel uitgerust aankomen.

Danny

Reactie voor op de website?

66.55. Pontiac transsport motorkeuze

Zeker bij een auto als de transsport is vooral koppel (trekkracht) belangrijk evenals het toerental waarbij het maximale koppel beschikbaar is, hierdoor is de 3.1 V6 beter geschikt dan de 2.3

2.3 187nm / 2800 rpm
3.1 235nm / 2200 rpm

Nick

Reactie voor op de website?

66.56. CO uitstoot Pontiac fiero

Hallo wie kan mij helpen of tips geven over m'n fiero ( v6 2.8). Hij is afgekeurd op de co, het mocht niet meer als 0.5 bedragen, en zit nu op 1.7 Het probleem is dat er geen stelschroef zit. Waarsch. is `t electr. geregeld Ik heb de lambdameter in de uitlaat gereinigd, nw. luchtfilter, nw. bogies, en niets hielp. Wie kan me tips geven. Als dit verholpen is, mag ik weer rijden,met geldig apk natuurlijk.

Gr. Rudy

Reactie voor op de website?

66.57. Ervaring met Pontiac

Geweldige auto, kom zelf van de volvo af vanuit zelfde redenen gaan rijden in Pontiac. Nu 17.000 km met weining kosten gereden. moest in het begin wennen aan de stoelen en de veel grotere draaicirkel.

Reactie voor op de website?

66.58. Kijk verder!

Beste Paul,

Als ik jou was zou ik toch verder kijken aangezien ik de vraagprijs nogal hoog vind. Zelf heb ik een chrysler Voyager 2.5 ES van 1995 en heb daar vorig jaar 3500 euro voor betaald. Het is niet zo dat ik iets tegen een pontiac heb maar als het gaat over onderhoud en of reparatie ben je gewoon met een Chrysler goedkoper uit. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes, Marcel

Reactie voor op de website?

66.59. Pontiac transport

Aan de automonteur,

Ben zelf in bezit van een 2.3 liter met de laatste tijd heel wat problemen kan men mij helpen? Vorig jaar cilinderkop vervangen en ong 10 maand gereden zonder zorgen, de laatste tijd schokt de wagen en de uitlaat is gitzwart. Reeds de ontsteking overgebouwd van een zelfde type die ok is; dit zonder zezultaat.

Patrick

Reactie voor op de website?

66.60. Ervaring Pontiac Transsport

Zelf hebben we 4 kinderen in de leeftijd van 19, 15, 5 en 4 jaar. 6 Jaar geleden hebben we onze eerste Tanssport 3.8 gekocht, een heerlijke auto. Toen dachten we goedkoper te gaan rijden en kochten een Ford Mondeo. Het enige voordeel daaraan was 20 euro wegenbelasting in de maand. Verder gebruikte deze net zoveel brandstof als de Pontiac. Na een jaar weer snel een Pontiac Transsport gekocht en ik hoop deze nog jaren te mogen rijden.

Jolanda

Reactie voor op de website?

66.61. Na drie jaar nog steeds positief

We rijden nu drie jaar in een TS 3.8V6. Ideale wagen voor ons gezin met vier kinderen. Zeer ruim. Zeer betrouwbaar, mits goed onderhouden. Wordt onderhouden door een US Cars specialist. Wat cijfers: 30.000 km/jaar, onderhoudskosten ± 750 euro/15.000 km, gemiddeld verbruik 1:9 (benzine), kosten per kilometer ± 0,30 euro inclusief afschrijving. Kosten voor onderdelen zijn redelijk te houden door gebruik te maken van gereviseerde cq slooponderdelen.

Let op: ik heb gehoord dat de verkoop van originele GM onderdelen op de Europese (dus niet de Amerikaanse) Pontiac TS mogelijk al eind dit jaar zal stoppen.

Henk

Reactie voor op de website?

66.62. Pontiac transsport 3.1 1991 automaat

Een zeer comfortabele auto. Rijdt gemiddeld 1:10. De versie 2.4 heeft een zwakke motor maar de 3.1 en 3.8 hebben zeer goede motoren. De body is van kunststof dus dat roest nooit. Alleen het onderstel is van staal. De auto is wel groot en heb wel af en toe problemen met parkeren. Voor lange afstanden en met vakantie een zeer ideale auto.

Loewenicht

Reactie voor op de website?

66.63. CO uitstoot

He hallo

ligt het probleem niet in de automatische choke? die van mij bleef hangen met als gevolg hoger verbruik en co uitstoot niet goed

Groetjes GJ

Reactie voor op de website?

66.64. Mijn ervaring tot nu toe

Ik heb sinds een half jaar een transporter se 3.1 v6 uit '92 en tot mijn grote spijt ben ik genoodzaakt hem weg te doen ivm de hoge brandstofkosten/verbruik. Ik heb er veel kilometers mee gereden oa oostenrijk, denemarken en vele ritjes duitsland en als je hem met beleid gebruikt dan voorzie ik buiten het normale onderhoud niet meer problemen dan met een gewone auto.

Dan heb ik het dus niet over de 2.3 uitvoering. Deze is uitgevoerd met een veel te lichte motor waardoor hij te hard moet werken. Daar komt bij dat een amerikaanse auto niet gemaakt is om 120/130km/h te rijden. Ook niet de zwaardere uitvoeringen.

Belangrijk is dat je deze auto gebruikt waarvoor hij gemaakt is: gewoon 100km/h rijden en niet kopen wanneer je een auto wil voor korte stadsritjes, het is een kilometervreter die gemaakt is voor lange afstanden, dus niet om te presteren in het optrekken. Al klinkt die v6 toch wel heel erg mooi wanneer je wat extra gas bij geeft hahaha. Mijn mening is dat het een fijne auto is om mee te rijden, zijn zeker niet duur in aanschaf en absoluut de moeite waard om eens een proefrit in te gaan maken.

Maar koop niet de eerste de beste die je tegenkomt want het kan een dure hobby zijn als je met de ellende van een ander zit.

Kees..

Reactie voor op de website?

66.65. Pontiac Trans Sport 3.8 V6

Heb sinds 1996 een Pontiac uit 1995. Dus nu 10 jaar deze Amerikaan gereden. Uitgangspunt bij deze auto is rustig rijden. Na 10 jaar hoofdzakelijk benzine en 1x p.j. normaal onderhoud. Benzineverbruik gemiddeld 10km/l. En dan is het een zeer comfortablele auto. Alles past erin. Zelf een 3-zits bank. Dus een bank in een rijdende bank. Neem alleen een V6 (4-cyl. te zwak).

Nick.

Reactie voor op de website?

66.66. Pontiac transport 2.3

Rij al 3 jaar tot volle tevredenheid met een 2.3 uit 96.

Voor mij de ideale gezinsauto, afglopen maand naar België gereden, gemiddelde snelheid 130, 1 stoel thuis gelaten (grote 40liter koelbox op aansteker aangesloten). Verbruik was 1 op 10/11. Spullen effectief opbergen helpt wel om comfortabel te zitten.

Ik denk dat je ook geluk moet hebben met zulke auto's. Heb maar 2 reparaties laten doen;
- waterpomp
- airco

Ben het er wel mee eens dat je deze auto rustig zijn gang moet laten gaan, rustig schakelen en rustig snelheid opvoeren en cruise control gebruiken. Het is dan echt een genot om erin te rijden ook voor de passagiertjes (zien veel meer van de omgeving door de verhoogde zit.

Eventueel volgende auto wordt dezelfde.

Rico

Reactie voor op de website?

66.67. Pontiac transport

Ik wil even reageren over de pontiac transport als gezins auto. Koop nooit een 2.4 deze zijn een drama, koop een 3.1 of een 3.8 dit zijn goede motoren. Let er op dat de automaat regelmatig ververst is dit moet om de 60.000 km. Ik heb zelf een 3.8 en dat is een wereldauto. Ga op je gemak naar deze auto zoeken want er is een berg ellende te koop. Neem iemand mee die er wat vanaf weet. Koop je onderdelen niet bij een automaterialen zaak, daar ben je altijd te duur uit. Koop ze bij Pietersen in Rotterdam (dealer), daar ben ik zelf tot nu toe altijd het goedkoopste uit. Als je verstandig koop heb je hier met een grootgezin een wereld auto aan.

groeten Marcel

Reactie voor op de website?

66.68. Pontiac Transsport 3.1 1991

Ik heb bijna 5 jaar met een Pontiac Transsport 3.1 gereden. We kochten deze auto nou niet bepaald vanwege z'n economische voordelen, maar na een proefrit uit nieuwsgierigheid waren we er helemaal aan verslaafd. Wat een heerlijke auto, een woonkamer op wielen.

Toen de auto zo'n jaar of 9 oud werd en een ton of 2,5 op de teller (in ons laatste jaar dat we hem reden), begonnen de eerste gebreken. Onze ervaring is dan dat zeer snel achter elkaar verschillende gebreken zich opvolgen en de kosten daardoor flink oplopen. Het leek erop dat de levensduur van de verschillende onderdelen goed op elkaar waren afgestemd.

Wij hadden overigens niet de ervaring dat de reparaties van deze grote amerikaan nou zo erg veel meer kosten dan de meer gangbare europeanen of dat onderdelen moeilijker te krijgen waren. We lieten de wagen toen wel onderhouden bij een specialist in de grotere US cars en niet bij een officiele dealer.

Het is een fantastische reisauto voor het hele gezin en een geweldige caravan trekker kan je bijna niet vinden (regelmatig na een half uurtje rijden gewoon vergeten dat er een caravan achter hing). Ik heb van de aankoop nooit spijt gehad, maar wel dat ik na de eerste grotere reparaties niet gelijk verkocht/ingeruild heb.

Evert

Reactie voor op de website?

66.69. Knipperlicht kapot

hallo,

misschien een stomme vraag maar wie weet hoe je een knipperlicht vervangt van een transport uit 95 met de lampjes in de bumper het gaat om rechtsvoor.

alvast bedankt patrick

Reactie voor op de website?

66.70. Pontiac transsport

Wij hebben 10 jaar in een Pontiac Transsport se 3.1 gereden. Afgelopen weekend heeft mijn vader hem ingeruild tegen een nieuwe Chevrolet Transsport. Ik vond het jammer dat we hem ingeruild hebben maar nu ben ik eigenlijk wel blij want we hebben de luxte versie met leer en captain chairs en alles zit gewoon op de auto. Dus ik ben eigenlijk wel blij want die pontiac viel ook al bijna uitelkaar. Mijn vader was eigenlijk niet van plan om hem in te ruilen omdat hij vond dat hij het nog hardstikke goed deed. Nu hebben we een nieuwe grote auto voor het gezin en hij moet ook wel groot zijn want we zijn allemaal bijna 2 meter groot.

Stanley

Reactie voor op de website?

66.71. Misschien een grote mpv?

Goedendag: U heeft het over een ruime auto, voor een groot gezin. Wij hebben een chrysler voyager 2.5 TD SE en die bevalt ons prima, ruim luxe en een mooie nette auto om te zien. Misschien ook een optie?

Frank

Reactie voor op de website?

66.72. Ervaring Oldsmobile Silhouette U9

Sinds juli 2006 in bezit: 38V6. Letterlijk startproblemen gehad door defecte startmotor, hierna perfect! Belangrijk is motorcapaciteit, bij lager dan 38V6 sneller slijtage / problemen door zwaarte van auto. Ook onderhoud door garage met "UScars" specialisatie is belangrijk. Groot rijcomfort en veel ruimte, zeer geschikt voor gezinnen. In Duitsland is er een autohobbyclub speciaal voor de Pontiac Transport welke regelmatig bij elkaar komen en informatie uitwisselen.

mvg Maikel

Reactie voor op de website?

66.73. Geen 2.3 liter kopen

Ik heb een Pontiac Transport gehad, met de (kleinste) 2.3 benzine-moter. Tweede hands gekocht voor een (t.o.v. andere MPV's) vrij lage prijs. Echter enorm veel problemen gehad aan de electronica (deurvergrendeling, cruise-control), de airco, de koppeling(groep) en de moter. In tijdsbestek van minder dan 4 maanden twee keer heel de moter en bak er onderuit geweest, omdat "ze" overal zo goed bij kunnen bij problemen (maar niet heus). Ook zijn de onderdelen stervensduur en moeizaam verkrijgbaar.

Als ie het deed een enorm comfortabele auto, doch niet bepaald zuinig. Heb begrepen dat de 3.6 liter wat minder problemen heeft. Rijdt nu een VW Transporter Kombi KWB (9 pers) met nul luxe, doch (daardoor?) geen problemen c.q. meer degelijkheid, en iedereen kan er in (ik, mijn vrouw, en onze 7 kids,)

Ad

Reactie voor op de website?

66.74. Pontiac 3.1

Hallo, ik heb sind 2 maanden een pontiac transport bj. 1991 op gas gekocht, ik vind het een heerlijke auto om in te rijden. Ik heb een kleine storing in de ruitenwisserschakellaar, zo doet hij het en zo doet hij het niet. Wie kent dit probleem? Graag u reactie hier op. Hebt u nog net zo'n auto staan voor onderdelen dan hoor ik het graag.

m.v.g.

Reactie voor op de website?

66.75. Pontiac transport2.3 en/of 3.1

Ben aan het denken over een ponti transport aan te schaffen een 2.3 of 3.1. Welke is beter en wat zijn veel voorkomende problemen bij beide auto's? Zijn ze werkelijk zo duur in onderhoud e.d.?

Heb eerder wel chevi transport gereden.Door fout van, een niet met het merk bekende, garage de hele auto verneukt door verkeerde diagnose reperatie van waterpomp, radiateur, uiteindelijk de koppakking liep ie niet meer. Is ponti transporter ook zo'n gevoelige auto en gaan die ook zo makkelijk stuk?

m.vr. gr Eddy

Reactie voor op de website?

66.76. Pontiac transsport 3.1 v6 1995

Hoi, wij hebben vanwege de grote ruimte en onze drie kleine kinderen plus hond een transsport gekocht. Een zee van ruimte bij de koop wisten wij al dat versnellingsbak niet goed was dus laten verwisselen voor een goede bak van de sloop, rijdt nu perfect.

Maar even over het gebruik van de apv: in de stad gbruikt de auto ong. 1 op 5 en op de snelweg bij een constante snelheid op cruisecontrol (95 km/u) 1 op 6. Ik rijd echt heel rustig met de auto. Weet iemand of dit normaal is of dat het aan de afstelling van het co2 kan liggen? Ik wacht rustig jullie reactie af.

Arie

Reactie voor op de website?

66.77. Probleemloos

Ik rijd al 10 jaar Pontiac Transsport ,destijds in 97 nieuw aangeschaft heeft nu 125.000 km op de teller staan. Ondanks de lichte 2.3 uitvoering, heb ik er nooit geen noemenswaardige problemen mee gehad, alleen de airco is vervangen . Verder de normale reparaties.

Fabeltjes van onderdelen die te lang wegblijven onzin allemaal . En een monteur die vertelt 1 uur te doen over het vervangen van bougies moet wellicht ook eens na gaan denken om zich om te laten scholen. Advies ga naar een bedrijf gespecialiseerd in Amerikanen dat scheelt een hoop geld t.o.v. de merkdealers en beunhazen.

Wel rustig mee rijden met deze auto's eerst op temperatuur laten komen dan gaan ze echt lang mee. Ik heb hem al een paar keer willen verkopen maar omdat ze relatief weinig geld opbrengen plak ik er elke keer maar weer een jaartje aan vast. De volgende auto zal zeker weer een Amerikaan zijn.

M.vr.gr. J.Derksen

Reactie voor op de website?

66.78. Pontiac

Beste Heer,

Uit '93 en dan voor meer dan € 6.000,- dit is veel te duur. Je krijgt al een voor hooguit € 2.000,-.

Gr, Nico

Reactie voor op de website?

66.79. Bougies vervangen?

Ik heb ruim twee maanden een pontiac transport 3.8 op LPG. Een zeer fijne auto maar mijn vraag is hoe kan ik de bougies vervangen? De eerste drie zijn niet zo moeilijk te vinden maar de andere drie.... zitten die helemaal achterin?

Randy

Reactie voor op de website?

66.80. Auto te duur

Hallo, ik vind 6000 euro veel geld voor een 93 er. Die van mij is van 91 en kostte, let op, 850 euro! Heb hem nu al 5 jaar. Zonder problemen!

Rex

Reactie voor op de website?

66.81. Storingen

Danny, dakdisplay en remstoringen: laat hem eens opnieuw uitlezen en resetten, stekker onder stuurcolom. Via amerikaanse site is programa te downloaden, en te gebruiken via laptop.

mvg Rex, pontiac-gek uit Drenthe

Reactie voor op de website?

66.82. Chevrolet transport

Kopen!! Alleen de prijs moet wat lager. Gebruikt nogal wat brandstof. Ik ben directeur van een transportbedrijf. Rij al 6 jaar zo'n enorme fijne reiswagen. Kan iedereen aanraden met kinderen. Grote auto, comfortabel en genoeg ruimte.

Je kan ook een goedkopere kleine kopen, bijv. zo'n halfbakke Zafira (niet doen!). Ik heb er een op LPG. Ik heb de fout gemaakt om een nieuwe Chrysler te kopen, maar gelukkig heb mijn Chevrolet niet ingeruild of verkocht. 3x raden waar ik het meeste in rijd (mijn Pontiac Transport 6 jaar geleden was ook hetzelfde).

Jan

Reactie voor op de website?

66.83. Ervaringen Chevrolet Trans Sport?

Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van een Chevrolet Trans Sport bjr. 2000. Wie kan mij ervaringen vertellen over het rijden met deze MPV? Onderhoudskosten/ benzinevebruik/ rijgedrag?

Alvast bedankt!

Cor

Reactie voor op de website?

66.84. Kopen TS 3.1 SE '95

Wij staan op het punt om een TS uit '95 te kopen met 150000 km op de klok, wat zijn echt punten voor op te letten. Weet iemand soms ook iets van gegevens betreffende onderhoud e.d. en heeft deze een distributieketting of riem.

gr. Stefan

Reactie voor op de website?

66.85. Wie kan ons helpen

Als het mag zou ik graag een vraag aan u willen stellen over onze auto, een pontiac v6 3.8 liter. De motor slaat af zo gauw hij op bedrijfstemperatuur is en start pas weer na afgekoeld te zijn. De motor wordt niet te warm. Misschien heeft u enig idee wat het zou kunnen zijn. Bij voorbaat alvast bedankt.

Reactie voor op de website?

66.86. Pontiac transsport

Ik heb zes jaar een Pontiac transsport 2.3 viercilinder met vier versnelling handschakeling gehad en met veel plezier. Hij was konfortabel en we reden er ongeveer 1 op 10 a 11 mee(bij 120 km p.u). Echter de motor inhoud is voor deze auto te licht en heeft hier door veel aandacht nodig(altijd wat kleine mankementen). Ik adviseer dan ook om de zes cilinder versie te nemen. Veel rij plezier toe gewenst.

Gerrit de Boer

Reactie voor op de website?

66.87. Chevrolet lumina apv cargo

Hallo transsport-rijders, ik heb een lumina 3.1v6 apv met nu 106000km als bedrijfswagen. Ik heb een autopoets/bedrijf ,dus voor dagelijks gebruik, en het is werkelijk een all purpose vehicle. Ik onderhoud hem zelf, en heb geen problemen met onderdelen. Heb nog een donor apv, met 400000km op de teller. Ondanks lpginstallatie, maar ik heb nu dus eentje op benzine mede door zn lagere gewicht, vergeleken met personen versies, 1460kg, en geen opties aanwezig, dus de 3.1 kan het met gemak doen! 1op12. 8 op een langer traject, ik rijd dan 110. Waarschijnlijk ook mede doordat ik een betere uitlaat heb gemonteerd, waardoor hij nog beter loopt, feller, soepeler en klinkt beter Mmet dank aan e.p.s uitlaten jan in Hoogezand! Kostte 225 euro daar. De originele uitlaat was van rvs, en gaan erg lang mee. Heb ook naast een us/car duits/franse karren gehad maar je komt toch weer bij een amerikaan uit.

Matthijs

Reactie voor op de website?

66.88. Pontiac met nieuwe motor

Een linke zaak, voor een auto van 93 zoveel geld betalen? Zeker af te raden! Het zou u wel eens duur en zuur kunnen opbreken!

Nickmann

Reactie voor op de website?

66.89. Zou ik een pontiac kopen?

Op uw vraag zou ik een Pontiac kopen?
Ik heb mijn pontiac transport 3.8 v nu al 15 jaar daarbij zeer veel problemen gehad. Natuurlijk de bijkomende hoge kosten want onderdelen zijn duur te noemen en vlak de hoge garage kosten ook niet weg aangezien je weinig zelf aan de auto kunt doen.
Toch blijft het een fijne wagen om te rijden. Ik rijd op gas ,over de kosten dit mag u gerust weten zijn werkelijk enorm te noemen dus voordat u deze wagen koopt bezin wat u gaat kopen.

Uiterlijk zien de wagens er prachtig uit ook als u de motor klep opent maar schijn bedriegt ,vaak voorkomend probleem,lekkende klepstoters,nokkenas uit de lagers,airco kapot meestal na drie jaar ,afgebroken spruitstuk,electric bedrading problemen ,waterpomp, computer systeem ,sensors,stuurpomp,automaat,startmotor- ruitewissermotor en dynamo,veringschotels.
Alles bij elkaar met twee revisie motoren verwisseling blijf ik de pontiac toch rijden men noemt dit een pontiac tik ,echter had ik met al de kosten twee nieuwe kleinere auto,s kunnen rijden in deze tijd .
Heb ik er spijt van? Nee het blijft mijn Pontiac dus de tik is niet over,je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben en rustig rijden het is beslist geen scheurijzer ook al heeft hij power genoeg.
In de sneeuw is het een zeer gevaarlijke auto met remmen dus beslist geen wagen voor de wintersport. Mocht u vragen hebben ik zal ze proberen te beantwoorden . Met vriendelijke groet, Dhr J.van.Beekveld

Reactie voor op de website?

66.90. Pontiac Transsport 2.3

Wij zijn dus wel in het bezit van een Pontiac Transsport 2.3, (als je alles van te voren weet). Nu willen we graag met de caravan op vakantie maar wordt het ons van alle kanten afgeraden om met deze auto een caravan te gaan trekken. Wie heeft er ervaring mee of heeft een advies?

Groetjes

Reactie voor op de website?

66.91. Rijden in Frankrijk?

Hallo

We hebben nu net 3 weken een Pontiac, 3.4 l, 188PK, BJ:1996. We willen met 2 week op visvakantie met aanhanger naar Frankrijk en vraag mij af hoe je met deze sterke automaat het besten kunt rijden daar, we komen wat klimgedeeltes tegen, landwegen, tolwegen, van alles wel wat.

Wie O Wie kan mij dat laten weten wat het beste is of er goede ervaringen mee heeft.

Vrgr Wietse

Reactie voor op de website?

66.92. koppakking

We hebben de koppakking van onze pontiac lek weet iemand een adres waar ik een nieuwe kan halen? gr Jos

Reactie voor op de website?

66.93. Wel doen en waar is de software

Reactie op Storingen

Beste Danny,

Je hebt het over software die je kan downloaden voor het uitlezen, heb je misschien een link of waar zou ik dit vandaan kunnen halen. Heb laatst me auto laten uitlezen maar zou dit graag zelf willen, je kan echt alleszien dan erg intressant :-) .

Ik hoor graag van je.

EN voor een trans sport geweldige auto, wij hebben hem nu 2 maanden een uit 97 met 3,4 en ga er met een grote glimlach elke keer weer inzitten. Is iets duurder in wegenbelasting maar qua verbruik mwa valt wel mee hoor en vooral meten groot gezin. Je zal ze toch allemaal mee moeten nemen en in een ts pas het makelijk en dat op lederen stoelen en een ijskoude airco met cruise controle.

Nee wij nemen hierna weer een ts als het er nog is hahahaha.

Groeten Harald

Reactie voor op de website?

66.94. Zeer tevreden

Wij rijden al bijna 13 jaar onze pontiac transport.

Hoewel de 4 kinderen de deur uit zijn willen wij deze klassebak niet missen. Nagenoeg geen kosten gehad, goede zit, veilig gevoel, ja we zijn er erg zuinig op. Een aanrader voor een gezin mt kinderen, aanschaf valt zeer mee en een ruimte en gemak.

Succes ermee.

Jan van Empel

Reactie voor op de website?

66.95. Storingen

Reactie op Storingen

Kan je me het programaatje of de website mailen voor mijn pontiac transport?

Reactie voor op de website?

66.96. Reactie op 65.31

Reactie op Pontiac: Niet doen

Wat late reactie op 65.31,

Ik heb bij peugeot gewerkt en die 806 bussen ken ik wel, ze stoppen er een 2 liter motor in die veel te licht is,motoren lopen sneller warm en dan heb ik het niet eens over de rest van alle ellende aan die dingen. Als iets een hopeloos product is waar niet aan te sleutelen valt dan is het zo,n apparaat!

Ik begrijp de mensen niet helemaal die het hebben over lastige en dure onderdelenvoorziening (???!) van de pontiac transport. Ik bestel sinds jaar en dag de onderdelen uit de states via Rockauto.com, ze accepteren visa als betaalmiddel, na bestellen heb ik meestal de spullen binnen 4 dagen al thuis en voor een fractie van de prijs die een specialist in nederland vraagt (vb:kruk en nokkenassensor voor de 3.8V6 koste hier 180 euro,besteld van AC Delco ,dus origineel in de states voor 38 dollar, zo'n 30 euro!!).

Wel opletten met grote/zware stukken dat de verzendkosten hoog op kunnen lopen. Je moet een beetje zijn zwaktes kunnen vergeven ,dan heb je er een geweldige auto voor die sterker en betrouwbaarder is dan vooral zijn franse opponenten.

Krijnen

Reactie voor op de website?

66.97. Pontiac Transport Geweldig

Reactie op Pontiac Transport

Goedenavond allemaal,

Ik wil toch even meedelen dat mijn ouders al 18 jaar, ja vanaf 1992 al zeer tevreden zijn over hun pontiac transport 3.8 SE. Door de kunststof plaat werk roest hij niet terwijl ze dicht bij zee wonen. natuurlijk hebben ze wat kleine dingetjes gehad, maar geen extreme dingen als versnellingsbak of dergelijke. Voor de rest is het inderdaad een luxe, grote en comfortabele auto. Het enige probleem is dat er nu weer wat kleine dingen gerepareerd moeten worden en zij in Spanje wonen en er daar geen dealer is die er aan begint. Zij zijn nu aan het kijken voor een andere auto, maar dat is moeilijk. Want de meeste MPV's hebben geen schuifdeuren, of zijn kleiner of hebben dit of dat. En een echte opvolger is er nu, dus dat wordt lastig voor ze.

Jeroen

Reactie voor op de website?

66.98. Ervaring Pontiac Trans Sport

Reactie op Pontiac Transport

Voorheen 6 jaar Chevrolet Lumina gereden, wat kleine el. storingen en deursloten alsmede el. raam aan bestuurderskant, technisch niets noemenswaardig op het vernieuwen van de radiator na, maar wel 350.000 km. op de teller. Nu na veel zoeken een goede Pontiac Trans Sport gekocht van eerste eigenaar met 200.000 km. op de (europese) teller. Ruitenwissers (bekend probleem) van goede massa voorzien en rechter wiellager vervangen,(nieuw in de doos euro 55,00 hier in Polen, thuis bezorgd), el. raammechanisme vervangen(gebruikt, euro 40,00 inclusief montage)versnellingsbakolie+filter euro 80,00, verder olie+olie-lucht-brandstoffilter-aandrijfriem-bougies vervangen euro 175,00, de auto rijdt fantastisch en blijft dit hopelijk net zo doen als de Lumina.

Mocht iemand een kopie willen van het nederlandstalige instruktieboekje voor de 3.8 en de 2.3 uitvoering stuur me dan een mailtje.

Reactie voor op de website?

66.99. reactie

Reactie op Pontiac Transport

Een zeer goede dag

als je een goeie koopt, nou ik mag je verzekeren dat je nooit geen andere meer wilt. Je rijdt net als je thuis op de bank zit.

zegers

Reactie voor op de website?

66.100. Chevrolet Transport is De gezinsauto!

Rij nu al 16 jaar een Chevrolet Transport, zeer tevreden, nooit problemen! In de winter trek je moeiteloos op door de dikke sneeuw met de 4wd. Zomers heb je altijd je pomp bij je voor de opblaasboot, fietsen of zelfs om de eigen banden wat bij te pompen. Zeer complete veilige auto die je maar kunt bedenken. Niet voor niets willen vrienden en kennissen, die zelf dikke auto’s rijden altijd met deze op wintersport. Hij zoeft over de weg, zit confortabel, er kan ontzettend veel in (prima verhuisauto, koelkast,bank,kasten, moeiteloos) eventueel nog dakkoffer erop, kortom de gezinsauto bij uitstek. Zit er nu nog maar alleen in, dus tijd voor een kleinere auto, al zal ik met weemoed terug denken aan deze heerlijke auto. Nu nog een koper vinden die deze auto op waarde schat, dat is niet makkelijk in deze tijd.

Ivonne

Reactie voor op de website?

66.101. Ervaring Pontiac Transport

Ik rijd al bijna 15 jaar Pontiac Transport. De eerste was een 3.1 op gas daarna 3X 3.8 gehad op benzine.

Zijn geweldige auto's. Zeker aan te raden. Zeer sterke motoren. Heb nu een 3.8 uit 1996 met 312000km op de teller en hij blijft maar gaan en trap hm toch flink op zn pin, om het zo maar te zeggen.

Het onderhoud is niet veel duurder als je maar naar de juiste garage gaat. Gemiddeld verbruik is rond de 1:8. Op de snelweg met 7 volwassenen en een snelheid van 100km/u 1:11 Dit spacemonster is zeker aan te raden

Jansne

U kunt reageren via onderstaand formulier, of via (wel even vermelden (1) waar u op reageert, en (2) de titel van uw bijdrage!). Uw reactie wordt dan op de website geplaatst.

Vragen, aanbiedingen en oproepen worden alleen geplaatst indien een geldig e-mail adres wordt ingevuld.

Uw naam:
Uw e-mail adres:
Titel van uw bijdrage:

Uw reactie:

Soms worden deze formulieren automatisch ingevuld door zogenaamde robots. Om te controleren dat u geen robot bent, vragen wij u de volgende som te maken: drie plus vijf is:. Het is voldoende het cijfer in te vullen.

Pontiac Transport

  1. Ervaringen Pontiac
  2. Ervaringen met Pontiac Transport
  3. Ervaringen met Chevrolet Transport
  4. Ervaring met Pontiac en Chevrolet Transsport
  5. Landrover
  6. Pontiac Transsport
  7. Informatie/reactie pontiac transport
  8. Reactie pontiac
  9. Chrysler Voyager
  10. Chrysler
  11. Pontiac transport
  12. Transport
  13. Onderhoud Pontiac
  14. Onderdelen Pontiac Transport
  15. Info gezocht
  16. Ervaring Pontiac 3.8 V 6
  17. Vragen Pontiac Transport 3.8 V6
  18. Ervaringen Pontiac Transsport. Let op!
  19. Defender
  20. Hyundai dubbele cabine
  21. Reactie op uw vraag
  22. Chevrolet transport
  23. Pontiac Transporter
  24. Kopie handleiding Pontiac Transporter
  25. Gezocht: werkplaatshandboek
  26. Pontiac betaalbaar?
  27. Pontiac
  28. Pontiac, ervaringen uit de praktijk
  29. Pontiac transsport 3.8
  30. Pontiac ervaring
  31. Pontiac: Niet doen
  32. Pontiac?
  33. Goede keus
  34. pontiac transport
  35. Probleem met ABS en dakdisplay
  36. Is wel erg duur
  37. Pontiac
  38. Tweedehands Pontiac
  39. Ervaring met de defender
  40. Pontiac Transport met zitplaatsen uitbreiden
  41. Antwoord van Hilko
  42. Pontiac transport
  43. Pontiac
  44. Pontiac transport
  45. Pontiac transporter
  46. Recactie tranporter
  47. Even wat vragen over de pontiac
  48. Pontiac transsport
  49. Ervaring met pontiac transporter
  50. Pontiac Transport
  51. Pontiac 3.8 V6 versnellingsbak
  52. Reparatieboeken voor.U.S.A.-Cars
  53. Niet kopen
  54. Ervaringen pontiac transsport
  55. Pontiac transsport motorkeuze
  56. CO uitstoot Pontiac fiero
  57. Ervaring met Pontiac
  58. Kijk verder!
  59. Pontiac transport
  60. Ervaring Pontiac Transsport
  61. Na drie jaar nog steeds positief
  62. Pontiac transsport 3.1 1991 automaat
  63. CO uitstoot
  64. Mijn ervaring tot nu toe
  65. Pontiac Trans Sport 3.8 V6
  66. Pontiac transport 2.3
  67. Pontiac transport
  68. Pontiac Transsport 3.1 1991
  69. Knipperlicht kapot
  70. Pontiac transsport
  71. Misschien een grote mpv?
  72. Ervaring Oldsmobile Silhouette U9
  73. Geen 2.3 liter kopen
  74. Pontiac 3.1
  75. Pontiac transport2.3 en/of 3.1
  76. Pontiac transsport 3.1 v6 1995
  77. Probleemloos
  78. Pontiac
  79. Bougies vervangen?
  80. Auto te duur
  81. Storingen
  82. Chevrolet transport
  83. Ervaringen Chevrolet Trans Sport?
  84. Kopen TS 3.1 SE \'95
  85. Wie kan ons helpen
  86. Pontiac transsport
  87. Chevrolet lumina apv cargo
  88. Pontiac met nieuwe motor
  89. Zou ik een pontiac kopen?
  90. Pontiac Transsport 2.3
  91. Rijden in Frankrijk?
  92. koppakking
  93. Wel doen en waar is de software
  94. Zeer tevreden
  95. Storingen
  96. Reactie op 65.31
  97. Pontiac Transport Geweldig
  98. Ervaring Pontiac Trans Sport
  99. reactie
  100. Chevrolet Transport is De gezinsauto!
  101. Ervaring Pontiac Transport

Niets van deze site mag worden overgenomen zonder onze uitdrukkelijke toestemming. WeCo Web Technology
Voor vragen en opmerkingen kunt u direct contact opnemen met , of via het reactieformulier.