Groot Gezin
Thema pagina
ELFAC
Rubriek:   Onderwerp: 

45. (On)vriendelijke acties

Soms houden bedrijven acties waar het grote gezin niet goed binnen past. Maar bij andere bedrijven is een gezin gewoon een gezin. Zie ook de column Kent u ze ook Graag zetten we ze hier op een rij. Helpt u ons hierbij!

Reactie voor op de website?

45.1. Hotels

Het is vreselijk om een hotel te boeken, wij hebben namlijk 3 kinderen en hotels zijn over het algemeen 2 volwassenen en 1 kind. Na een ontzettende zoektocht dan uiteindelijk een familiekamer gevonden in een hotel. Wat blijkt: 2 volwassenen en 2 kinderen !!!! Vreselijk. Als wij naar een pretpark willen waar wij een overnachting bij willen plaatsen zijn wij altijd genoodzaakt om kennissen te vragen en dan maar 1 kind (op papier) bij hun in de kamer te plaatsen! Vreselijk.

Lolita

Reactie voor op de website?

45.2. Wél leuk gezinstarief

Vorig jaar was ik met mijn 5 kinderen naar Burgers Dierenpark in Arnhem. Dat beviel zo goed, dat ik informeerde naar de abonnementsprijzen. Daar hadden ze een systeem voor, dat er op neer kwam dat het per persoon steeds goedkoper werd naarmate het gezin groter was. Zodoende kwam de abonnementsprijs steeds dichter bij die van losse toegangskaarten.

Allemaal naar Burgers dus.

Marjolijn

Reactie voor op de website?

45.3. Gezinskaart

Onze dochter heeft ook al eens een gezinskaart gewonnen naar Slagharen. Leuk dachten we. Maar het bleek ook een kaart te zijn voor maximaal 4 personen. Wij hebben 5 kinderen. Ook op kortingsbonnen kom ik het vaak tegen: Korting voor het hele gezin (max. 4 personen). Dat bedrijven max. 4 personen korting willen geven moeten ze zelf weten, maar dan moeten ze het geen gezinskaart noemen en ze moeten ook niet op de bon zetten: korting voor het hele gezin, want dat is gewoon niet waar!

We zijn trouwens wel naar Slagharen geweest en we hebben een hele leuke dag gehad. We hebben wel al het eten en drinken zelf meegenomen en daar lekker niets gekocht. Verdien je die kaartjes toch op die manier erbij.

Conny

Reactie voor op de website?

45.4. Vriendelijke acties

De Koningin Juliana toren heeft geen limiet op de kinderen bij een gezinskaart. De koffie en thee is gratis en vanaf twaalf jaar mogen de kinderen ook alleen naar binnen. Da's pas een echt dagje lekker uit, zeker voor als je wat jongere kinderen hebt.

gr. Carrie

Reactie voor op de website?

45.5. Extra korting

Als je maar 1 kortingsbon hebt is er op internet vaak wat te vinden om voor de anderen ook korting te krijgen. Bijvoorbeeld op marktplaats.nl en verkoopjekorting.nl waar mensen bonnen ruilen of via google. Het is eigenlijk jammer als je de normale prijs betaalt voor attracties!

Iris

Reactie voor op de website?

45.6. Zeer voordelige Gezinskaart

Hallo,

Wij hebben 4 kinderen en hebben dit jaar de gezinskaart van Koningin Julianatoren Apeldoorn gekocht. Deze kostte in de voorverkoop 145 Euro. Het hele gezin + maximaal 4 grootouders mogen dan onbeperkt het attractiepark in gedurende het hele seizoen. Geen parkeerkosten, koffie en thee gratis. De normale entree prijs van dit park is in het hoogseizoen 17,25 Euro per persoon. Dus de kaart heb je er zo uit. Daarbij ontvang je nog per gezinslid een gratis toegangskaartje voor Dolfinarium (Harderwijk). Daar betaal je normaal meer dan 20 Euro p.p. entree! Ook krijg je per gezinslid een kortingskaartje voor de Lyneushof en Het Argeon. Echt een super voordelige kaart dus. !x naar de julianatoren en een keer gratis naar het dolfinarium en je hebt de kaart er al uit!

Voor wie nog nooit in de Julianatoren is geweest: Ze hebben daar ontzettend veel attracties waar kleine kinderen in kunnen! Dus perfect voor de leeftijd tot 12 jaar.

Verder lopen wij ook altijd tegen de problemen aan van een hotel boeken. Toch gaan we deze zomer drie nachtjes naar een hotel / pension. Twee 2p kamers waar een bed wordt bijgezet... De twee kamers grenzen aan elkaar. Ook kan je in hotels kamers boeken naast elkaar met een tussendeur. Vaak betaal je voor de kinderen niet een vol tarief. Zij tellen als "halve" volwassene. Familiekamers gaan vaak tot 4 p. , maar daar kan ook een bed worden bij gezet. Vaak is het huren van een huisje voordeliger..

Mellody

Reactie voor op de website?

45.7. zeer voordelige gezinskaart

Wij hebben dit zomer voor het eerste een bezoek gebracht aan Julianatoren, dat is ons (als grootouders) prima bevallen. We willen de jongelui een gezinskaart cadeau geven met sinterklaas, maar ik zie nergens de mogelijkheid vermeld of hiervoor ook VVV Iris cheques gebruikt kunnen worden. Graag een reactie hierop.

Rianne

Reactie voor op de website?

45.8. zeer voordelig gezinskaart

Onder algemene informatie en dan klikken op de entreprijzen kunt u het volgende lezen.

Voor aanschaf van Jul's gezinskaart of Jul's persoonsgebonden abonnement dient u het volgende mee te nemen naar de kassa van het pretpark:

* Een geldig legitimatiebewijs (paspoort of een trouwboekje) waaruit blijkt dat u een gezin vormt of een bewijs waaruit blijkt dat het gezin op één huisadres staat ingeschreven. * Recente pasfoto’s van het gezin en van eventuele grootouders (max. 4 grootouders per gezinskaart).

Kortom u dient de gezinskaart bij de kassa af te halen en te laten maken.

Hopelijk heb ik uw vraag hiermee beantwoord.

Reactie voor op de website?

45.9. Helaas, niet bij de Julianatoren

Op de volgende pagina's staat waar de cheque ingeleverd kan worden: Waterweg
en AttractieWegwijzer

De Julianatoren staat daar helaas niet bij. Misschien even bellen met de Julianatoren? Gegevens:
Familiepretpark Koningin Juliana Toren
Amersfoortseweg 35
7313 AC APELDOORN
Telefoonnummer: 055 - 3553265

Reactie voor op de website?

45.10. Helaas, niet bij de Julianatoren

Op de volgende pagina's staat waar de cheque ingeleverd kan worden:

- www.waterweg-westland.nl/download/Irischeque.pdf

- www.attractiewegwijzer.nl/index.php

De Julianatoren staat daar helaas niet bij. Misschien even bellen met de Julianatoren? Gegevens:

CONTACTGEGEVENS
Familiepretpark Koningin Juliana Toren
Amersfoortseweg 35
7313 AC APELDOORN

Reactie voor op de website?

45.11. Korting op huisjes: onze ervaringen

Al jaren gaan we voor een kort verblijf naar Landal. Redenen waren ondermeer kortingsacties (in de blijde dozen) in combinatie met er even uit willen, een weekend met opa en oma of een huwelijksfeest.

Het voordeel van zo’n park is, dat je er met weer of geen weer heen kunt en ze er toch allerlei faciliteiten hebben en als je het maar even uitkient kunnen de prijzen meevallen.

Vorig jaar zijn we in de midweek van oud en nieuw geweest. Dat beviel perfect en was voor herhaling vatbaar: alleen voor een midweek was dit niet te realiseren omdat nieuwjaarsdag op vrijdag valt en dan moet je er opeens (en je wilt het ook stilletjes) een weekend bij aan plakken.

Maar groot was onze blijdschap dat er midden augustus een kortingsbon in de bus viel in samenwerking met Natuurmonumenten met een korting tot 30% op verschillende (dus niet alle) parken. Het weekend van 24 t/m 28 december was uitgesloten en het geldt van 18 december 2009 tot 4 januari 2010. Het weekend dat wij in ons hoofd hadden zat er in, je moest boeken vóór 6 oktober en het was niet geldig in combinatie met andere kortingen, dit stond samengevat op de bon. In de actievoorwaarden stond dat het verder op beschikbaarheid van de bungalows zijn (logisch want vol is vol) en aankomsttijden (dus ook vertrektijden) konden gewijzigd worden. Laat Teus nou net 50 worden en met deze bon waren we wel langer weg in een duurdere periode voor net wat meer geld (mooi verjaardagscadeau, toch?)

Bij het openen van de website en na het invullen van de actiecode was mijn teleurstelling groot. Er deden een redelijk aantal parken (met winkel op terrein en overdekt zwembad) mee, alleen waren de 8 persoonsbungalows en groter (welke wij minimaal nodig hebben met ons 7 persoons - huishouden) niet beschikbaar, of toch? Ik heb de actiecode eruit gehaald en wat bleek: dan kan er toch op de grotere bungalows geboekt worden. Ik heb contact opgenomen met Landal, maar de aardige telefoniste kon mij niet verder helpen. Toch maar geboekt. Tot ik er mij nog geen 24 uur daarna geweldig boos hierover maakte. Ik heb naar Landal gemaild en binnen 2 minuten kwam het eerste antwoord al: "er gelden in die periode helemaal geen kortingen". Dus wel, ik heb het gelijk teruggemaild met de kortingsbon. Weer kreeg ik binnen 2 minuten een mail terug met de volgende inhoud: "korting wordt gebaseerd op vraag en aanbod. Het kan voorkomen dat grote (!) bungalows niet in aanmerking komen voor de gewenste korting. Op de bon staat expliciet vermeld dat de korting park-, data- en bungalowgebonden is." Dat laatste stond echt niet op de bon en ik heb toen een uitgebreide mail gestuurd waar het kort gezegd ik aanga dat ik het hier echt niet mee eens ben. Naast dat het niet op de bon stond vind ik dit ook discriminatie voor grote gezinnen en ik het ook genoodzaakt was om dit door te sturen aan Natuurmonumenten, Vereniging groot gezin en de Consumentenbond. Verder heb ik gevraagd of zij hier toch heel kritisch naar wilden kijken.

Uiteindelijk ben ik de andere dag opgebeld met de grootste excuses. Men ging zorgen voor een comfortpakket in ons bungalow (bij wijze van uitzondering), maar uiteindelijk bleek bij navraagbij de afdeling die deze acties organiseerde dat de korting voor 8 persoonsbungalows (en groter) geldt voor 28, 29 en 30 december (dus 3 overnachtingen). Als ik wilde mocht ik dit gratis overboeken. En aangezien dit laatste (hetzij erg onduidelijk) toch min of meer in de actievoorwaarden staat (met gewijzigde aankomstdata) ben ik hier mee akkoord gegaan. Ik heb wel gevraagd of zij wat aan de communicatie wilden doen, want als er vanaf het begin de juiste informatie was gekomen dan hadden er niet zoveel mails aan gespendeerd hoeven te worden. Verder heb ik ook gemeld dat ik niet blij ben met de situatie, omdat je als groot gezin toch ook hierin weer verstoken blijft van een flinke korting (hoeveel kortingen gelden er niet een maximum van 4 of 6 personen?)

Anneke

U kunt reageren via onderstaand formulier, of via (wel even vermelden (1) waar u op reageert, en (2) de titel van uw bijdrage!). Uw reactie wordt dan op de website geplaatst.

Vragen, aanbiedingen en oproepen worden alleen geplaatst indien een geldig e-mail adres wordt ingevuld.

Uw naam:
Uw e-mail adres:
Titel van uw bijdrage:

Uw reactie:

Soms worden deze formulieren automatisch ingevuld door zogenaamde robots. Om te controleren dat u geen robot bent, vragen wij u de volgende som te maken: drie plus vijf is:. Het is voldoende het cijfer in te vullen.

(On)vriendelijke acties

  1. Hotels
  2. Wél leuk gezinstarief
  3. Gezinskaart
  4. Vriendelijke acties
  5. Extra korting
  6. Zeer voordelige Gezinskaart
  7. zeer voordelige gezinskaart
  8. zeer voordelig gezinskaart
  9. Helaas, niet bij de Julianatoren
  10. Helaas, niet bij de Julianatoren
  11. Korting op huisjes: onze ervaringen
Niets van deze site mag worden overgenomen zonder onze uitdrukkelijke toestemming. WeCo Web Technology
Voor vragen en opmerkingen kunt u direct contact opnemen met , of via het reactieformulier.