Groot Gezin
Gezin en geloof
ELFAC
Rubriek:   Onderwerp: 

7. 25 euro 2 personen incl. alles: vertrouwen op de Heer

Wij doen het huishouden met max. 25 euro per week. Ik vind mezelf niet zielig, integendeel. Wij zijn Christenen en vertrouwen op de voorzienigheid van onze Heer! Luister, ook wij hebben maandelijks hoge lasten en een minimuminkomen en houden incl. het inkomen van de zorgtoeslag erbij 200 euro per maand om van te leven, verjaardagen, pers. verzorging, telefoonkosten en onvoorziene uitgaven. Ik heb al het een en ander aan tips op deze site gezegd, maar wil jullie vooral bemoedigen, het kan nog altijd slechter, heb zelf gelezen van een persoon die 2 kids heeft en van 20 euro per week rond moet komen.

Maar ondanks dat ik niet meer dan 25 euro probeer uit te geven (wat lukt!! gemiddeld dagbudget van 3,50 2 pers. alle maaltijden en drinken en overige artikelen/pers.verz). Maar ik kan het echt niet vanuit mij zelf hoor! En zo kunnen we de rest sparen voor andere dingen. Echt, dankzij de Heer, want we hebben elke dag nog genoeg te eten, elke dag krijgen we binnen wat we nodig hebben, we zijn nog nooit met een lege maag naar bed gegaan!

Ik heb nooit de vriezer leeg, omdat God ervoor zorgt dat ik op de juiste momenten naar de supermarkt ga, we weten tuurlijk allemaal wel wanneer artikelen worden afgeprijst, maar weet wel; gisteren ervoer ik sterk naar een bepaalde supermarkt te gaan. Raad maar, er was gigantisch veel afgeprijst, waaruit ik de koopjes weer heb gezocht en zo nog geen 4,50 euro kwijt was aan zuivel, lekkere dingen (Nog van het wk) groente en enkele maaltijdpakketten die ik normaal gesproken nooit zal kopen vanwege de hoge prijs. Heb de Heer gedankt voor Zijn voorzienigheid!

Ook wij hebben het weleens moeilijk en denken waar betalen we die onverwachte rekening weer van, maar dan komt er wel weer uit onverwachte hoek een meevaller!

Maar mochten jullie nog tips willen hebben, mag me ook mailen! Gods zegen!

Anne

7.1. Gewoon intuitie

Volgens mij moet je het zelf gewoon oplossen, daar helpt de Heer of wat dan ook je echt niet mee! Dat je op de goede tijd in die bepaalde supermarkt was is je eigen intuitie. Wij zijn weleens met een lege knorrende maag naar bed gegaan, toen stond die Heer van jou toch ook niet met een brood voor de deur!

Boukje

7.2. Je doet het echt zelf

Anne met alles respect voor jouw geloof, je doet het toch echt zelf hoor! De heer heeft geen klok of navigatiesysteem waar hij op kijkt zodat jj op tijd in de winkel bent! Ik heb sterk de indruk dat je wat aan het lasteren bent hier, en de mens geloof op wilt dringen. Totaal fout van jou, elk mens zorgt voor haar-zijn voorziening om te eten, dat je kracht haalt uit je geloof om met weinig tevreden te zijn is een totaal ander iets dan dat de Heer jou naar de supermarkt stuurd op zijn tijd! Je bent voor mij echt het voorbeeld dat de heer ook rare kostgangers heeft!

Mvg Petra

7.3. In de waarde laten

Ik vind het heel knap dat je met zo weinig kunt rondkomen. Verder begrijp ik de reakties op jou oproepje niet zo goed. Waarom zou jij niet mogen vertellen dat je je door God laat leiden? Iemand noemt het zelfs "lasteren". Nou sorry, maar dat vind ik wel heel overdreven. Ook heb ik niet de indruk dat jij bezig bent om anderen te bekeren: je schrijft net als iedereen hier gewoon hoe jij het leven met een krap budget ervaart, en hoe jij je leven hiermee een invulling tracht te geven. Dat je jezelf hierbij gesteund voelt door de Heer is toch alleen maar prachtig? Of je nou gelovig bent of niet, of je het nu geluk, intuitie of God noemt dat maakt toch niks uit? Dat mag ieder toch voor zich weten!

Misschien dat het komt omdat veel bezoekers het hier heel moeilijk hebben dat er zo gereageerd word, maar laten we toch proberen om iedereen in zijn waarde te laten. Mensen die geloven en uiteraard ook mensen die niet geloven en alles wat daar nog tussenin zit. Misschien zet dat mensen aan het denken voordat ze iemand een "lasteraar" noemen. Anne, heel veel succes, en misschien wil je toch nog tips plaatsen over hoe het jou lukt om rond te komen. Er zijn hier ook lezers die jouw overtuiging wel respecteren.

Edwin

7.4. Hier had ik al op gerekend

Hallo allen,

Bovenstaande reacties had ik al verwacht. Maar kennelijk lezen sommigen het jammer genoeg niet goed. Ik zei al: ik kan het niet zonder God! Hij is het die voor ons zorgt. Maar, daar is wél geloof voor nodig én nog belangrijker een levende relatie met Jezus!

Luister: het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen tegen het hoofd te stoten of mijn geloof op te dringen, het enige wat ik doe is eerlijk voor mijn geloofsovertuiging uit te komen en deze met jullie delen.

Ik vind het verschrikkelijk dat er genoeg mensen zijn die echt met een lege maag naar bed toe moeten, als het aan onze financien zou liggen, wij idem dito! Maar wij vertrouwen erop dat God voor Zijn kinderen zorgt zoals Hij in Zijn woord (de Bijbel) belooft aan ieder die gelooft! Jezus vermenigvuldigde brood en vis waarom zou Hij u geen brood kunnen geven?! Echter, er is geloof voor nodig! Geloof in Jezus Christus! tenminste, zo zie ik het! En die gedachte, zoals ik het vorm geef in mijn leven deel ik met u. Ik geloof dat als je je leven in Gods hand heb gelegd en je volledig door Zijn Heilige Geest laat leiden, je geen armoede/honger hoeft te lijden, wat overigens niet wil zeggen dat je er op los kunt leven.

Ik heb geleerd om te besparen en ben het als een sport gaan zien! Zoals ik al zei komen wij gemiddeld rond van 3,50 per dag en daar zit brood, vlees (let op; reklame of afgeprijsd) zuivel, groente/fruit en overige artikelen in. Ook ik heb heb weleens momenten gehad dat er niets was, geen geld en geen voedsel. Maar op t laatste nippertje kwam er geld/voedsel binnen (bijvoorbeeld kennissen kwamen zomaar langs en brachten een tasje boodschappen mee). Ik wil u mijn geloof absoluut niet opdringen, dat is echt niet mijn bedoeling, maar ik hoop wel dat mijn open houding gerespecteerd wordt.

Anne

7.5. Respect

Hallo Anne, wij zijn christenen. Fijn dat je zo getuigd over onze Heer. Hij zorgt voor ons! Mensen die een negatieve reactie hebben gegeven: God is de schepper van hemel en aarde, mensen en dieren, Hij heeft ons lief, Hij is onze hemelse vader, zou Hij dan niet voor ons zorgen? Vertrouw er maar op! En dan klinkt het misschien raar als Anne zegt "dan kwam er een kennis met eten voor ons", dat is geen toeval! God doet dat! Hij zorgt voor Zijn kinderen.

Het is geen saai leven, het is een prachtig leven, zit niet aan financiën vast, laat dat los, het kan je leven te veel bepalen. Ik heb Hem leren kennen als Mijn Vader, tuurlijk dat wilt niet zeggen dat je leven op rozen gaat, maar dat is Gods schuld niet, er is nog een andere kant. Ik heb moeilijke dingen meegemaakt, maar God was er met Zijn troost, zijn liefde, anders had ik het niet volgehouden.

Maar goed, Hij zorgt voor jullie als je het maar wilt geloven.

Esther

7.6. Zorgen

Besten Anne,

Ik vind ook dat mensen veel te snel zeggen, dat gelovigen iets willen opdringen, zei voelen zich innerlijk aangevallen.

Ten eerste: Iemand die al begint, dat God niet bestaat twijfelt erg aan zich zelf, omdat hij/zij een overtuiging wil dat God niet bestaat. Terwijl ze onbewust weten dat er een sterkere macht is die over ons waakt.

Ten tweede: Ik heb absoluut geen idee dat Anne, de niet-gelovige probeert te 'bekeren'.

Ten derde: Degene die zegt dat God ons niet helpt, moet het dan maar zelf uitzoeken. Kijken of het zelf wel lukt om je hoofd boven water te houden. Niet kwaad willend bedoelt maar als advies.

Groeten David

7.7. Dankjewel

Beste Anne,

Dankjewel dat je jouw berhaal wilde vertellen.

Ikzelf ben ook een kind van Onze Vader, maar heb het soms nog moeilijk met de finaciële kanten van het leven. Amon (de God van het geld) weet hoe te moeten werken, maar gelukkig kies ik de meeste keren voor de Heer.

Je gaf aan tips te willen geven via email, ik zou graag op de uitnodiging in willen gaan, maar weet niet hoe je op die manier te bereiken. Vandaar op deze manier.

Dank voor je stukje, het is weer een extra stimulans om door te zetten in vertrouwen en ik hoor graag van je.

Met groet, Monique

7.8. God's bovennatuurlijke gave

Beste Anne,

Jij laat zien dat God op een bovennatuurlijke manier werkt. Ik kan het de andere mensen niet kwalijk nemen dat ze het niet geloven. Maar om dit te begrijp heb je een levende relatie met God nodig, wat voor iedereen is weg gelegd. Dit krijg je niet door goede werken, maar door je tot Jezus te wenden en Hem om vergeving vragen voor je zonden. Ja het klinkt hard, maar iedereen heeft zonden in zijn leven (ook ik). Het goede nieuws is dat Jezus voor jou en mijn zonden gestorven is en opgestaan is uit de dood, zodat (als je dat aanneemt) je eeuwig leven hebt bij Hem, in de Hemel.

Anne zulk soort verhalen zijn zo'n bemoediging, en voor de niet-gelovers er zijn vele getuigenissen van mensen die God ervaren. En God wil en kan nog veel meer mensen helpen als zij hun hart open zetten.

Groetjes Yvette

7.9. Gezin en geloof

Hallo allemaal op deze site.

Ik heb pas internet en ik ben nu voor de vierde keer een stukje aan het schrijven op de onderwerpen van de rubrieken, Grote gezinnen, alleenstaande ouders en nu kwam ik deze weer tegen. Ik vind het leuk om te schrijven over bepaalde onderwerpen. Alleen vind ik het jammer als mensen worden beledigd en als er kwetsend over iemand geschreven wordt. Ik zocht deze site op, omdat ik benieuwd ben wat er geschreven wordt over zo'n onderwerp. Het is apart als mensen zeggen niet te geloven, toch deze site opzoeken en benieuwd zijn naar een site als Gezin en geloof.

De reacties hierop zijn verschillend. Het woord lasteren in verband met geloof betekent dat je de Heere ontkent of beledigd of verdacht maakt enz. Zou voor de Heere iets te wonderlijks zijn? Als Hij Hemel, Zee, Aarde, Sterren, Mensen en Dieren heeft gemaakt zal hij dan niet kunnen zorgen? Waarom dan die honger in de wereld en waarom dan oorlogen. Dat is onze eigen schuld. In het paradijs hebben we al gekozen voor een eigen weg. In Adam en Eva is heel het menselijk geslacht gevallen. En de gevolgen zien we in ons eigen dagelijks leven terug, want wij zijn zondaren en we hebben allemaal een nieuw hart nodig. Arm of rijk. Daarom zullen we van onze vele goederen en geld geven aan de armen opdat de Heere verheerlijkt wordt en niet wij mensen. Dan zullen armen de Heere weer danken voor zijn goede gaven. Wij en zij.

Nu zal iemand misschien schrijven wat een preek, maar ik heb niet gevraagd of je dit wilt lezen en ik heb niet gevraagd of je op deze site wilt komen om te lezen over gezin en geloof, dus laat mij dan lekker schrijven, want ik heb er zo'n plezier in. Ik kan gelijk mijn blind type weer beoefenen. Ik ben trouwens een allenstaande moeder met 6 kinderen. Ik vind het een zware opgave om ze op te voeden en financieel is het in ieder geval goed uitkijken, maar ik voel me ontzetten rijk. Er kan nog steeds af voor de armen. Via school, kerk enz. Wie krijgt hiervoor de eer? Niet ik maar de Heere Jezus. We behoren steeds meer op hem te gaan lijken, maar wat schiet ik tegelijkertijd een hoop tekort. Maar hij zegt in zijn woord, Werp al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor U. Heeft nu niemand meer honger of is er nu geen oorlog meer? Bid de ene mens dan echter of beter, dat je aan iemand kunt zien wie de Heere het beste dient? Wat een hoogmoedige gedachte.

Nee, Hij doet wat goed is in zijn ogen. Iemand kan letterlijk sterven van de honger, maar daarna eeuwig bij God leven. Iemand kan volop hebben, maar sterven zonder God. En dat is nog veel erger, dat is het aller ergste wat een mens kan overkomen. Maar God is Goed en Rechtvaardig en Hij wil dat wij komen, maar je voelt het wel aan zeker, we willen niet dat Hij Koning over ons zij. Daar heb ik nou ook zo'n last van, dat ik alles zelf wil doen en niet wil bukken en buigen voor Hem. Dan kan de Heere je weleens verlaten, Hijj blijft dan wel in je hart wonen(Heilige Geest), maar Hij trekt zich terug en dan word je op jezelf geworpen en dat zie je weleens, dat het werkelijk waar is, zonder Mij kunt gij niets doen. En dan krijg je Hem weer op nieuw nodig en wordt je weer getroost.

Sorry voor deze lange en misschien wel moeilijk te begrijpen verhaal. Ik zal het kunnen begrijpen als hier inderdaad vervelende reakties op komen. Sorry, Sorry en nog eens Sorry.

Toch de allerbeste, vriendelijkste groetjes van Elma.

7.10. God is goed!

Het is zo goed om te lezen dat er nu een rubriek is over geloof en groot gezin. Al heel lang ben ik lid van deze vereniging en vaak vroeg ik me af of er nog meer christenen lid waren van deze vereniging. Geweldig dat we ook zo mogen praten met elkaar over hoe God voor ons zorgt.

Wij hebben het zo vaak ervaren dat als de nood hoog was, de redding nabij. Elke week krijg ik armen vol verse bloemen, ik geef dan een kistje met witlof van ons bedrijf weer mee met de man die dit brengt. Hij geeft de witlof naar een slager twee dorpen verderop; die geeft worsten en ingesealde gehaktballen, dit krijg ik dan ook weer. En zo delen we zonder te betalen. Er doet ook bloemkool mee, en aardbeien en rode bietjes.

Wij wonen in Oosterblokker en als ik jullie kan helpen aan verse witlof! hartelijk welkom! En het is echt niet bitter hoor, dat was vroeger. Als je het kookt en er wat snippertjes vleeswaar en kaas over doet, ik doe er altijd een jachtsaus over in de oven, net lasagna.

Wij hebben 5 pleegkinderen en 3 eigen kinderen. Ze gaan allemaal mee naar de kerk en zijn er ook bij betrokken in het jeugdwerk en de muziekteams. We zijn zo dankbaar dat ze mee gaan en actief zijn. We hebben echt zo veel wonderen van de here God mogen zien in ons gezin! Wil je God dienen? Hij is zo getrouw. Ik zou het echt iedereen zo gunnen dat je je veilig kunt voelen bij God. In deze drukke harde wereld is HIJ ons rustpunt en onze kracht.

Ik zou heel graag mensen willen helpen die het financieel heel erg moeilijk hebben, misschien kan ik je helpen om in je netwerk te kijken hoe je zo'n ruilhandeltje op kunt zetten.

Heel veel sterkte met jullie grote gezinnen, Martha

7.11. reactie op Anne

Wat je daar schrijft Anne, kan ik me helemaal in vinden. Ik heb een vrouw en een baby van net 3 maanden en we leven momenteel van een uitkering. Maar ik voel me juist erg rijk en we worden ook door God gezegend, ook in de financiële dingen. Onverwachts kregen we een paar keer een flinke bijdrage gestort op onze rekening, waarvan we totaal niet wisten van wie dat kwam. Zo zie je maar weer.

Echt fijn dat deze rubriek er ook staat en hoop ook dat er mensen hier baat bij hebben.

Mvg, Sander

7.12. Knap hoor!

Hoi,

als ik jullie berichten zo lees dan neem ik mijn petje af hoor of zo afhankelijk te durven zijn van God. Ik weet inderdaad dat Hij je alles kan en ook wil geven, maar soms zakt me de moed wel in de schoenen hoor.

Heel veel wijsheid en zegen,

Ingrid

7.13. Reactie op 7.11 enzo.

Geweldig zo'n buurt waar alles voor en met elkaar wordt gedaan. Hier in de stad gaat dat echter niet. Ik ken amper iemand omdat dat ook niet in mijn aard zit. Ik ben er van overtuigd dat je weldegelijk óók je gezond verstand moet gebruiken in je uitgaven. Op deze site gelooft iedereen in jezus (althans degenen die over zijn/haar geloof iets schrijft)

Vergeet niet dat er ook mensen zijn die óók gelovig zijn, maar dan op een andere wijze! En daar is niks mis mee. Dus predik allemaal a.u.b. niet allemaal in christelijke kreten want die 'waarheid' hoeft de mijne niet te zijn. Verder degenen die de uitgaven beheren als een sport zijn gaan zien: Ga me niet vertellen dat dat altijd even leuk is! In de praktijk ga je ook wel eens niet graag naar de sportschool toe! Als je daar al geld voor hebt.

Rebella

7.14. reactie Anne

Hoi Anne,

Wat vind ik het fijn om eens uit andermans mond te horen hoe God werkt. Wij hebben zelf al heel veel meegemaakt op allerlei gebied, maar ook op financieel gebied (en nog), maar we staan toch telkens versteld dat God overal in voorziet op het onverwachts.

En vaak is het zo dat als je de weg terugkijkt dat God al een oplossing heeft bedacht voordat hij nodig is. Zodat je ziet dat het ene voorval het andere probleem oplost of dragelijker maakt. Maar inderdaad, het gaat erom of je het mag zien, want wij zijn vaak zo zelfbewust dat we denken dat we voor onszelf kunnen zorgen, maar we kunnen nog geen fractie van een seconde zonder God.

Dit te mogen zien is niet een kwestie van knippen met je vingers en ziet het maar het is een weg die de Heere zelf met je gaat. Hij wil er om gebeden worden, al denk je misschien nu nog dat je het zelf moet doen.

Anne-Marie

7.15. Geloof

Ik ben ook een Christen, Ik weet ook dat het mogelijk is. Gebed helpt echt. Ik heb dit zelf heel veel ervaren.

Maar soms word het Christen zijn niet in dank afgenomen. Ik heb zelf veel contact met een vriendin die ook een Christen is en net als ik naar dezelfde kerk gaan. We delen veel samen ook de financiele problemen kan ik bij haar neerleggen en zij kijkt of ze mij ermee kan helpen. Bij ons in de kerk zijn ze nu bezig met 3 dagen vasten. En vasten kan alleen samen met gebed en op de Bijbelse manier.

Ik zit ook in de WSNP en heb steeds een domper te verwerken maar, leg dit steeds in gebed bij God neer en het komt iedere keer weer goed.

Gods zegen,

Jolanda

7.16. Reactie 7.11

Ik ben blij voor uw dat uw vertrouwen zo groot is. Wat me echter op valt is dat u dat hier op een site moet plaatsen terwijl juist in de bijbel staat, ga in uw binnenkamer. Natuurlijk mag u groot spreken over uw God. Hier spreekt echter dan niet zozeer de grootheid van God uit, als wel uw vermogen van dankbaarheid en of afhankelijkheid alsof dat uw offer is. Maar goed, los hiervan hebben we wel een verantwoordelijkheid om aan genoeg geld of middeleen te komen om te zorgen voor iedereen die aan ons als ouders is toevertrouwd.

Ik ooordeel u niet want ik ken uw situatie niet, ik vind wel dat ook mensen die leven uit de hand van God, alles in het werk moeten stellen om hun brood te verdienen. En niet hopen op een hint wanneer we naar de supermarkt zouden moeten voor een aanbieding van mona ofzo.

Met alle respect vind ik dat iets te makkelijk.Tenslotte zijn er simpele rekensommetjes die iemand minimaal nodig heeft om gezond te kunnen leven. Groente en fruit etc. Beter lijkt het me als uw gemeenteleden ofzo dan ook zorg voor u dragen tot u het allemaal weer zelf kunt bekostigen in plaats van iemand te laten hopen op een een aanbieding etc.

Klaasje

7.17. Verbazing

Bij toeval ben ik op deze site terecht gekomen en het verbaast me zeer hoeveel mensen geloven in God zonder ook maar een beetje kritisch te zijn.

Heel bijzonder dat je door te bidden elke avond met een gevulde maag naar bed gaat. Zou de here dan ook zo goed willen zijn om geamputeerde mensen hun ledematen terug geven? Nee? Misschien vindt hij ze niet zo aardig of bidden ze niet hard genoeg.

Denken jullie niet dat de dingen die je overkomt gewoon toegeschreven kunnen worden aan toeval?

De Bijbel klopt voor geen meter en mensen die anders beweren moeten het 'goede' boek misschien eens iets beter lezen. Mensen, opent uw ogen. God bestaat niet. Heeft ook nooit bestaan. U bent allen zelf verantwoordelijk voor uw leven.

Michel

7.18. Michel

Hallo, ik vind u bijdrage eigenlijk niet horen op deze site. Enne u mag u eigen keuze hebben, ik heb de mijne. En wel een vertrouwen in God die mij nog nooit met een lege maag naar bed heeft gestuurd. Het verhaal horen? Laat het maar weten.

Ingrid

U kunt reageren via onderstaand formulier, of via (wel even vermelden (1) waar u op reageert, en (2) de titel van uw bijdrage!). Uw reactie wordt dan op de website geplaatst.

Vragen, aanbiedingen en oproepen worden alleen geplaatst indien een geldig e-mail adres wordt ingevuld.

Uw naam:
Uw e-mail adres:
Titel van uw bijdrage:

Uw reactie:

Soms worden deze formulieren automatisch ingevuld door zogenaamde robots. Om te controleren dat u geen robot bent, vragen wij u de volgende som te maken: drie plus vijf is:. Het is voldoende het cijfer in te vullen.

25 euro 2 personen incl. alles: vertrouwen op de Heer

  1. Gewoon intuitie
  2. Je doet het echt zelf
  3. In de waarde laten
  4. Hier had ik al op gerekend
  5. Respect
  6. Zorgen
  7. Dankjewel
  8. God\'s bovennatuurlijke gave
  9. Gezin en geloof
  10. God is goed!
  11. reactie op Anne
  12. Knap hoor!
  13. Reactie op 7.11 enzo.
  14. reactie Anne
  15. Geloof
  16. Reactie 7.11
  17. Verbazing
  18. Michel

Niets van deze site mag worden overgenomen zonder onze uitdrukkelijke toestemming. WeCo Web Technology
Voor vragen en opmerkingen kunt u direct contact opnemen met , of via het reactieformulier.